Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote Yamaha WR250R topic  (gelezen 69232 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #255 Gepost op: 28-09-2016, 16:26 »
Daar is anders maar weinig van, tenzij je andere onderhoudsintervallen (uren in plaats van duizenden km's) voor lief neemt. Of heb ik iets gemist?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #256 Gepost op: 28-09-2016, 17:07 »
H701 ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #257 Gepost op: 28-09-2016, 17:50 »
Da's ruim 20 kilo erbij, vergeleken met de WRR, en ik weet uit ervaring (690E) dat je die wel voelt. Het verschil in prijs en vermogen ook trouwens  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #258 Gepost op: 30-09-2016, 08:30 »
Kan je dat ergens aantonen? Lijkt me sterk dat die 701/690 zoveel zwaarder is, de wrr is stevig staal overal..

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #259 Gepost op: 30-09-2016, 15:56 »
Op bikez.com is de WR250R 125kg droog. Met een tank van 7 liter en anderhalve liter olie kom ik op ongeveer 134kg. Volgens verschillende websites en testen weegt een KTM 690 enduro 139kg droog, nat 150kg.  Dat is minder dan genoemde 20kg, maar mede door het verschil in hoogte ervaar ik de 690 toch als een stuk zwaarder dan de WRR.


Heb je andere ervaringen?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #260 Gepost op: 02-10-2016, 09:25 »
Ik heb die H701 in de showroom even op één oor gelegd, onder wakend toezicht van de verkoper. Hij voelt niet heel veel zwaarder dan mijn RR498 tijdens het optillen; hij draagt zijn gewicht dus redelijk laag. Misschien zat er geen accu in, maar een Li-ion weegt tegenwoordig ook niet veel meer.

Maar de achterkant is minstend zo zwaar als die van mijn Husa. Dat vond ik toch een van de minder aantrekkelijke eigenschappen van de Husa. Voor de rest wast het een supermachine!

De achterkant is behoorlijk breed; misschien juist handig als je met bagege wilt rijden; blijft het mooi weg van de uitlaat. Die uitlaat lijkt af fabriek behoorlijk op die van de 690 en wordt vast loeiheet. De Akrapijp is al beschikbaar, met dubbel pijpje, waarbij de dB-killer niet meer verwijderbaar is. Het is maar dat je 't weet!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Het grote Yamaha WR250R topic
« Reactie #261 Gepost op: 03-10-2016, 22:22 »
Over het 'tilgewicht' van de 690: https://www.youtube.com/watch?v=IHaFlRYF00c  Ik zal verder zoeken naar een nieuwe liefhebber voor de WRR :)