Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 206050 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Negatieve publicaties in de pers
« Gepost op: 20-03-2009, 15:59 »
In dit draadje kunnen we de linkjes naar actuele negatieve publicaties in de pers kwijt. Let even op dat we geen oude koeien uit de sloot halen, want die zijn er genoeg!
Post Merge: [time]vr 20 mrt 2009 16:04:50 GMT-1[/time][/color][/size]
Wildcrossers in Drentse bossen betrapt

Handhavers van de provincie Drenthe en verscheidene andere organisaties hebben het afgelopen weekeinde opgetreden tegen illegale motorrijders in de omgeving van Eext en Gasselte. Tegen vijf zogenoemde off-the-road-rijders is proces-verbaal opgemaakt in verband met het rijden buiten legale paden en op het terrein van derden. Door een intensieve samenwerking tussen handhavers van de politie, marechaussee, Staatsbosbeheer, natuurorganisaties en de provincie ontstaat een steeds duidelijker beeld van de motorrijders die tot deze groep freeriders behoren. Ze verstoren het wild in natuurgebieden, veroorzaken schade aan de natuur en bezorgen wandelaars en mountainbikers overlast. Hebt u klachten over verstoring door wildcrossers op motoren in natuurgebieden, dan kunt u dat melden bij het Centraal Meldpunt Milieuklachten van de provincie Drenthe.

Bron: http://www.drenthe.nl/algemene_onderdelen/service_blok/zoeken/?ActItmIdt=21151

Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe oud dit bericht is, voor de zorgvuldigheid zal ik dat nog even nazoeken.

[Het dateert van 27 januari j.l. Andere bron ]

Drenthe pakt wildcrossen in stiltegebieden aan

Drenthe bindt de strijd aan tegen het wildcrossen. Een aantal instanties, waaronder de provincie en Staatsbosbeheer, heeft daartoe een plan van aanpak ontwikkeld. Met name in de zogeheten stiltegebieden zal worden opgetreden tegen motor- en autorijders, die de verharde wegen liever mijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2009, 12:06 »
Deze is nieuw  :confused:   rechts zit het videofragment wat erbij hoort

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4508645.ece/Grote_klopjacht_op_motorcrossers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2009, 15:01 »
Deze is nieuw  :confused:   rechts zit het videofragment wat erbij hoort

[url=http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4508645.ece/Grote_klopjacht_op_motorcrossers]http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4508645.ece/Grote_klopjacht_op_motorcrossers[/url]
Die man in de video, Bert Gosselink, werkte vroeger op de afdeling Strategie van Waterleiding Maatschappij Overijssel (in 2002 opgegaan in Vitens). Dat was een behoorlijke geitenwollensokken-club. Die afdeling werkte nauw samen met Staatsbosbeheer. Volgens mij is hij bij de fusie naar Vitens boventallig geworden. Ik zie nu dat hij weinig veranderd is...
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2009, 16:28 »
Ik wil er niet al te veel woorden over vuil maken, maar ik heb zelden zo'n onprofessionele politiefunctionaris gezien als de persoon in de auto. Hij was geloof ik nog leider van de aktie ook.
Maarja voordeel is met zoveel mensen en materieel dat het budget aardig op zal zijn, dus zullen we zondag..................

Ik ben zo klaar met het off road rijden hier dat onze motorfietsen niet eens meer in Nederland staan .
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2009, 16:51 »
Ik ben zo klaar met het off road rijden hier dat onze motorfietsen niet eens meer in Nederland staan .

tjonge, dus het werkt wel die acties :(
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2009, 17:04 »
Ja, die politieman is echt een cowboy. Zijn drijfveer lijkt me niet echt het zorgen dat de wet nageleefd wordt: Hij vindt het kicken om achter "wildcrossers" aan te scheuren. Helemaal als hij de wildcrossers tussen de mensen met hondjes door jaagt. Vast niet echt in het bos, als hij er met z'n voorwielaangedreven Passat achteraan kan. En hij is met z'n auto daar vast heel voorzichtig stapvoets gaan rijden? Not!
 
Wat een ongeleid projectiel!
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2009, 19:14 »
... maar ik heb zelden zo'n onprofessionele politiefunctionaris gezien als de persoon in de auto. Hij was geloof ik nog leider van de aktie ook...
Ik heb even gegoogled, maar Bert Gosselink is een "wannabee police officer"  ;D
Hij is "sectiecoördinator Water, Bodem en Groene Ruimte" van de "Productgroep Handhaving" van de provincie Drenthe...  :D ;D ;D :D
 
Trouwens, die heli is van de Duitsers, De NL-politie vliegt nog met die rommel uit het stenen tijdperk (als ze al vliegen en niet aan het sleutelen zijn). Het voordeel van die Bölkow-troep is dat ze zoveel lawaai maken dat je ze (met oordoppen en een open pijp) al van kilometers hoort aankomen. En de opvolger (Eurocopter) is al niet veel beter!  ;)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2009, 09:42 »
Thuis zal iemand anders wel de broek aan hebben... ;D
 
Ik zeg: compensatie-gedrag... :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2009, 10:43 »
Thuis zal iemand anders wel de broek aan hebben... ;D
 
Ik zeg: compensatie-gedrag... :P

Daar zal ik eens over nadenken als ik vanavond aan de afwas sta....
 
 
GJ ;D
(Maar die Bert is idd een goed visitekaartje voor justitie)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2009, 10:59 »
Het eigenlijk interessantste deel zit in het begin, als de man van staatsbosbeheer zegt dat het een beetje onnozel overkomt om crossmotoren te gaan vangen omdat je zou zeggen dat het helemaal niet zo veel kwaad kan dat ze een beetje rondrijden. En direct zegt hij erbij dat ze het doen omdat het zoveel irritatie opwekt bij een heleboel mensen.

Nou vraag ik me af of een deel van die irritatie niet voortvloeit uit de onwetendheid van die heleboel mensen. Ik kan me zo voorstellen dat als je denkt dat het rijden wel kwaad kan en je ziet iemand kwaad doen, dat je daardoor geïrriteerd raakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2009, 11:27 »
Tja het is gewoon vervelend dat het zo moet gaan, je kunt er lang over door discussieren.
 
Maargoed ik ga weer even de bossen in, niet op de motor maar ff lekker illegaal alpineskieën.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #11 Gepost op: 01-04-2009, 09:10 »
http://www.hbvl.be/limburg/maaseik/politie-maasland-gaat-toezicht-houden-op-wildcrossers.aspx

 Politie Maasland gaat toezicht houden op wildcrossers

31/03 In Aldeneik zijn oude grindplassen aangelegd als recreatiegebied voor vissers en wandelaars, maar er is overlast door wildcrossers op de wandelwegen, vooral in het weekend. De politie van de zone Maasland gaat nu regelmatig toezicht houden.

Wat is overlast?

Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat incidentele bosbezoekers alle type recreanten wel leuk/interessant vinden, terwijl frequente bezoekers, die bijv. meer dan 20x per maand één lokatie aandoen, zich werkelijk storen aan alles. Men ervaart een stuk bos als 'hun' bos. Men stoort zich zelfs aan ruiters en andere wandelaars. Ik zou deze typische soort willen kwalificeren als de zeldzame, maar helaas nog niet uitgestorven, 'grijs gekuifde azijnpisser'.

Overigens ook mooi om te zien dat 'sportieve recreaten' zich bijna nergens aan storen. Dus druk die grijs gekuifde een paar Nordic walking stokken in de handen en misschien komt het nog allemaal goed?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #12 Gepost op: 01-04-2009, 23:43 »
Zich juist zich steeds uitbreidende soort bedoe lje ::)
En druk ze maar een noppenfiets in de handen.. of ze krijgen een grijns of liggen in het revalidatie cantrum.. in elk geval minder rollende ogen en vingers in de oren..
Ook leuk te zien aan kinderen wat voor 'n ouders ze hebben.. de een maakt gas geef gebaren met de hand en de ander stopt de vingers in de oren ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #13 Gepost op: 02-04-2009, 00:06 »
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat incidentele bosbezoekers alle type recreanten wel leuk/interessant vinden, terwijl frequente bezoekers, die bijv. meer dan 20x per maand één lokatie aandoen, zich werkelijk storen aan alles. Men ervaart een stuk bos als 'hun' bos. Men stoort zich zelfs aan ruiters en andere wandelaars. Ik zou deze typische soort willen kwalificeren als de zeldzame, maar helaas nog niet uitgestorven, 'grijs gekuifde azijnpisser'.

Geweldig Nop ;D  ;D

Mijn observatie is echter dat de grijsgekuifde azijnpisser nog lang niet uitgestorven is en overwegend van vrouwelijke kunne is. Veelal de grijsgewatergolfde azijnpister dus :P

Met nordicstokken in de hand hebben ze overigens sterk de neiging zich voort te plaatsen in groepen van meer dan 10 en trekken ze al kakelend een spoor van vernieling in bos en heide.

Van mij mag het jachtseizoen morgen geopend worden.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #14 Gepost op: 02-04-2009, 07:52 »

 
Trouwens, die heli is van de Duitsers, De NL-politie vliegt nog met die rommel uit het stenen tijdperk (als ze al vliegen en niet aan het sleutelen zijn). Het voordeel van die Bölkow-troep is dat ze zoveel lawaai maken dat je ze (met oordoppen en een open pijp) al van kilometers hoort aankomen. En de opvolger (Eurocopter) is al niet veel beter!  ;)

Gelukkig verstoort deze methode niet het wild :-X .  Net als die kettingzagers die iedere zaterdag hun haardhout bij elkaar sprokkelen.
None of us is as strong as all of us.