Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervaringen met Kriega OS systeem?  (gelezen 3172 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Gepost op: 20-06-2020, 09:38 »
Ik ben op zoek naar een niet te duur bagage systeem en de kriega OS spreekt me wel aan.


Zijn er mensen die dit systeem in gebruik hebben (gehad), wat zijn jullie ervaringen?
Is de base ook goed met andere tassen te gebruiken? Kan je er bijvoorbeeld ook willekeurige drybags op vastmaken zoals je met het GreenChille systeem kan doen?


Groeten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #1 Gepost op: 20-06-2020, 10:17 »
Kriega en niet te duur huh ::) .
21 brothers was altijd betaalbaar maar in Polen lopen de prijzen ook op.


Heb 3 rugzakken van Kriega het is wel degelijk.
Hun tassen systemen ken ik niet zo.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #2 Gepost op: 20-06-2020, 10:27 »
Ik ben op zoek naar een niet te duur bagage systeem en de kriega OS spreekt me wel aan.


Zijn er mensen die dit systeem in gebruik hebben (gehad), wat zijn jullie ervaringen?
Is de base ook goed met andere tassen te gebruiken? Kan je er bijvoorbeeld ook willekeurige drybags op vastmaken zoals je met het GreenChille systeem kan doen?


Groeten
De platforms aan de zijkant passen alleen de OS-6, OS-12 en OS-18 goed op. Bovenop kan je een dry-pack naar keuze gebruiken. Ik heb ze hangen in de winkel (Bartang), als je wilt kan je met je motor komen passen.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2020, 11:35 »
Kriega en niet te duur huh ::) .
21 brothers was altijd betaalbaar maar in Polen lopen de prijzen ook op.

 :stupid:
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2020, 13:15 »
Duur is relatief, ik had beter een absoluut kunnen gebruiken als: ‘ik zoek een complete bagage oplossing voor maximaal 2-300 euro’s’
Trouwens, als je kijkt naar giantloop zit je snel boven de €400. Die 21brothers tassen schelen maar een paar tientjes voor een set vergeleken de OS tassen. Ja je kan troep van Ali kopen, maar dan geef ik m’n geld liever uit bij een lokale winkel en dat ik ook nog eens garantie heb.
Tweedehands heeft de voorkeur maar ik kom de OS reeks niet tweedehands tegen. (Wat zegt dat over het systeem?)


Maar er is dus niemand die zelf zo’n set op de motor heeft (gehad)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #5 Gepost op: 20-06-2020, 14:22 »
Gebruik zelf inmiddels al een paar jaar de Rocky Mountains van Wolfman. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Heb daar stinkend veel geluk mee gehad. Kocht ze voor 75 euro de set incl waterdichte binnentassen. Eentje had schuifschade en heb hetzelfde matariaal op internet weten te bestellen. De makkelijk klussen op de eigen naaimachine hersteld, de moeilijke klus voorbereid en de lokale schoenmaker laten afnaaien. Was voor 100 euro klaar :-)
Wolfman kun je bij RAS in Zutphen kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2020, 21:17 »
Ik heb de Kriega OS-Base plus 12liter tassen, maar aan de OS-Base kan je ook andere dry-bags hangen. Er zitten verschillende sleuven in om een spanband doorheen te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2020, 10:51 »
Ik heb de Kriega OS-Base plus 12liter tassen, maar aan de OS-Base kan je ook andere dry-bags hangen. Er zitten verschillende sleuven in om een spanband doorheen te doen.


Super! Bedankt voor je reactie. Hoe is de stabiliteit van de set?
Zit er veel beweging in de tassen als je rijdt?
Zou je de set aanraden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2020, 11:04 »



Misschien is dit iets voor je?
Andere prijs als Kriega.
30 ltr is best klein als je zou gaan kamperen.
Van hotel naar hotel natuurlijk groot zat
Motor koffer waterdicht 30l Kriega copy
€ 5 te0,00http://link.marktplaats.nl/m1559655784?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #9 Gepost op: 21-06-2020, 11:13 »
Echt een schaamteloze kopie die tas.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #10 Gepost op: 21-06-2020, 14:28 »
Die tassen ben ik wel eens op Ali tegen gekomen, mooie prijs, maar je krijgt vast waar je voor betaald. Ik ben een beetje klaar met geld weggooien omdat het binnen de kortste keren toch weer stuk gaat.

Vraagje aan Livingstone of Steve, zou een van jullie iets voor mij op willen meten? ik ben benieuwd naar de breedte tussen de tassen, ik ben bang dat mijn motor (freewind) misschien te breed is om de base netjes te monteren zonder dat de tassen in een ongemakkelijke hoek komen. Mijn motor staat momenteel in Groningen halverwege een voorwiel transplantatie, bij Bartang langs gaan lukt me voorlopig met de motor niet (maar wel bedankt voor het aanbod!)

Hoe veel ruimte heeft het 'tussenstuk'? aangegeven met de rode pijl.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #11 Gepost op: 21-06-2020, 14:35 »
Ben momenteel niet in de gelegenheid om te meten maar het zou inderdaad kunnen dat jouw motor te breed is aan de achterzijde. Gelukkig komt Kriega binnenkort met een bredere versie van de OS-BASE, deze krijgen we over een of twee weken binnen. Deze versie wordt in de markt gezet voor de grotere KTM'S maar zal uiteraard ook op andere motoren passen.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #12 Gepost op: 21-06-2020, 14:40 »
Dat is zeer interessant! ik denk dat die inderdaad beter zullen passen bij mijn motor. Ik wacht het even af, dank u wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #13 Gepost op: 21-06-2020, 14:46 »
Wil er ook wel stuk gordelband  voor je tussen zetten
Heb gordelband van 20 cm breed.
Maar origineel kriega is natuurlijk mooier en beter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Ervaringen met Kriega OS systeem?
« Reactie #14 Gepost op: 21-06-2020, 22:27 »

Super! Bedankt voor je reactie. Hoe is de stabiliteit van de set?
Zit er veel beweging in de tassen als je rijdt?
Zou je de set aanraden?
De tassen zitten als een huis aan de base vast, maar omdat de base maar aan 2 punten vast zit, zit er beweging in bij een opwaartse beweging. Dat is m.i. inherent aan het ontwerp van softbags zonder rek, ik had een GaintLoop Coyote en een NomadRider tas, die hadden dat ook. Ik ken mensen die dat oplossen door de base te zekeren met een tyrap oid, ik heb van een stuk gasbuis een framepje gebogen dat onder de zijschilden is gemonteerd.
Daarmee voorkom ik dat het zijschild onder het gewicht van de tas te ver naar binnen komt, en kan ik de base fixeren.
Ik heb voor de Kriega tassen gekozen omdat het modulair is: ik nu het bagage-volume kan bepalen; ik gebruik links en rechts permanent een 6 liter-tas (gereedschap/eten en drinken/extra jas oid), maar kan nu ook switchen/uitbreiden naar één 12 liter tas links, of  rechts, 6 of 12 bovenop, of alle tassen, dan  heb ik 48 liter. Met het tentje los is dan voldoende voor een vakantie. Heb je alleen die base, knoop er elke Ortlieb, Motozoom of whatever tas eraan die je hebt en klaar.

Ik ben heel tevreden over de Kriega-kwaliteit, mijn 15 liter rugzak is nu 16 jaar oud en nog nergens een naad kapot. De rits is vervangen, een bandje is deels doorgesmolten (door de uitlaat). Maar niet versleten.
 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R