Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gaat mijn brommert naar Rusland??  (gelezen 3493 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Gepost op: 21-08-2004, 03:53 »
Werd ik gisteren opgebeld door Pekka,

"Jeroen ik heb jouw motor hier staan" (Pekka werkt in Helsinki bij de douane, team voor gestolen voertuigen).
"Hij staat op een trailer met een Litouws kenteken en is op weg naar Estland.. weet jij daar iets vanaf ?"

Mijn hart slaat een paar slagen over.

"Er staat ook een Honda goldwing op en een Chrysler spacewagon, bij de Honda zitten geen kentekenpapieren maar een 'state of atterny' die bij jouw motor en de auto weer níet zitten"

Ik bedaar weer een beetje en bedenk dat ik héél blij ben met Pekka als vriend.

"Normaal gesproken zou ik dit transport vasthouden (chauffeur heeft ook geen behoorlijke vrachtbrief, alleen maar een faxje) en via de Hollandse autoriteiten de opdrachtgever achterhalen, dat duurt meestal wel een week ofzo maar omdat het jouw motor is bel ik jou maar even.. kun jij het even navragen?"

Lichtelijk over de zeik bel ik de ANWB (die me eerder al beloofd hadden dat ie drie dagen geleden al in NL zou zijn..) en krijg ik na veel vijfen en zessen van een of andere schaapachtige muts te horen dat ze "inderdaad een Litouws bedrijf opdracht hebben gegeven, wel een beetje vreemde route ja, daar weten wij ook nix van, hihihi"

Dus Pekka maar weer gebeld dat het "in orde was" en die het transport weer vrijgegeven.
Nou kan die vrachtwagen dus in Estland Linksaf naar Rusland (de standaars route met gestolen voertuigen) of rechtsaf naar NL.
ALS ie rechtsaf gaat dan moet ie door:
Estland
Letland
Litouwen
Polen
Duitsland
Nederland
Nog 5 grensovergangen dus op een Litouwse vrachtwagen met een motor erbij waar geen kenteken bij zit... wat dus bij elke grensovergang 'verdacht' is en een week kan duren..

ALS ik mijn brommert nog terugzie dan gaat het denk ik wel een tijdje duren...
Slimme jongens daar bij de ANWB, zeker erg moeilijk om hem door een Fins bedrijf op te laten halen en op de boot te laten zetten naar Rostock en hem daar weer op te laten halen door een NL bedrijf..
Zou natuurlijk veel te snel gaan en maar een derde van de kilometers, zonde toch?

Groets van een duimende JerOEN





Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2004, 12:04 »
Shit hé Jeroen, mooi verhaal. Gelukkig heb je de twin nog in de schuur staan. De ANWB zorgt op deze manier wel voor een fikse vertraging in het reisschema. Kennelijk hun eigen routeplanner gebruikt.....

Sterkte met het duimen, hoe gaat het met je schouder?
Kom je nog op het NTT langs?

groet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #2 Gepost op: 22-08-2004, 02:52 »
Hoi Jeroen,

Zeker handig dat Pekka daar op zit, voor je het weet staat je brommert ergens in Siberie of zo... (nog steeds zonder kenteken...)

Hopelijk is ie snel terug!

Meindert



Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2004, 17:36 »


Heb je Pekka nog gezegd dat die chaufeur een vette bonus tegemoed kan zien als hij naar het westen komt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2004, 03:19 »
He Jeroen,

toevallig dat Pekka net je motor voorbij zag komen, goeie check. Je weet in ieder geval dat ie onderweg is en nu maar hopen naar Nederland ???

Jeemig de peemig zeg, wat een toestand. De ANWB maar reklame maken dat ze zo vreselijk goed daar in zijn, maar ze vermelden er niet bij hoe lang zoiets kan duren. Ze snappen niet dat een motor een heel ander verhaal is dan een auto. :-/

Dat gezeik hadden wij toen met het ITT in Belgie, dan denk je:" Het is Belgie maar, niet zo ver"! Maar ook dan schijnt het een lange tijd te duren voordat ie naar Nederland kon komen. Enne, als je motor gestolen wordt, dan is de ANWB natuurlijk niet meer verantwoordelijk. (sorry Jeroen).  :-X

Daarom was ik zo blij dat Martin ons en de motoren naar huis hadden gebracht. Zo'n kans krijg je natuurlijk nooit meer. :o

Jeroen, in ieder geval sterkte en we duimen allemaal voor je dat ie zo snel mogelijk weer in je garage staat.
;)

Mazzeltjes,
The Twin Brothers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #5 Gepost op: 25-08-2004, 04:44 »
Goh wat een mooie uitspatting van creativiteit..
Wat een prachtige grafische weerspiegeling van doem-scenaria..
Ik krijg er kippevel van.....
bah.
morgen maar weer eens bellen..
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #6 Gepost op: 31-08-2004, 03:09 »
HIEPERDERPIEP !!

Hij staat weer bij mij in de garage!
Zat wel een briefje aan vast 'groetjes van Boris' maar ja..

Enneuh als jullie ooit in de zelfde situatie komen en je hebt maar even de gelegenheid om het transport anders (zelf) te regelen; DOEN!
Ik heb nu namelijk niet alleen schade aan de rechterkant (waarop ik ben gevallen) maar ook aan de linker...
M'n zijstandaard is afgebroken en de spanbanden hebben mn achterbrug kaalgeschraapt, zó strak hebben ze hem blijkbaar vastgesjord!
M'n voorspatbord, windscherm en voorvorkbeschermer zijn er ook niet beter op geworden

"Ja dan moet u contact opnemen met de ANWB klantenservice.. euh nee, daar heb ik geen telefoonnummer van, hihi, ja dom eigenlijk hé?"

Ik word hier zoo moe van ...
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2004, 11:22 »
Hoi Jeroen,

In ieder geval gefeliciteerd met het weer thuis hebben van je grote liefde! De schade die je extra hebt opgelopen is natuurlijk weer op te knappen. Kost inderdaad tijd en moeite, succes ermee.

De offroad rit van Ad was goed te rijden, neem je Antoinette ook mee? Goed voor de ervaring!

Groet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #8 Gepost op: 31-08-2004, 18:42 »
Mooi dat ie terug is!  :D

Wat een ballen tent die ANWB.....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2004, 22:44 »
Gefeliciteerd Jeroen, het ergste is voorbij.
Jammer dat het zo moest verlopen, verwacht van de ANWB toch iets meer >:(
Nu maar beginnen met opknappen.....
Heb je al rondgevraagd of de tank nog te repareren is?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #10 Gepost op: 01-09-2004, 01:41 »
Ja, gelukkig, het kind weer onder de eigen pannen! Nou als je nog polyesterhulp nodig hebt: Ik heb al een paar geoefend, dus roep maar  ;D

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #11 Gepost op: 02-09-2004, 03:42 »
Kweenie of het te repareren valt, het is een soort nylon waar voor het spuiten al een heel speciale hechtprimer op moet. polyester houdt er denk ik niet op  ???.
Is polyester benzine bestendig dan? en dicht?
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #12 Gepost op: 03-09-2004, 01:36 »
He jerOEN,

Ik weet het eigenlijk niet: ben het alleen met kuipdelen gewend, maar dit moeten ze toch bij je dealert wel weten?

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Gaat mijn brommert naar Rusland??
« Reactie #13 Gepost op: 03-09-2004, 02:14 »
Kan Erik Vegt van EVA motoren je hiermee niet op weg helpen? Volgens mij weet hij hier wel wat van.