Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "palletjes" cilinderslot BMW  (gelezen 2797 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
"palletjes" cilinderslot BMW
« Gepost op: 05-12-2009, 13:28 »
Niet geschoten.......,

had nog een BMW 1200 GSA Kofferset staan, welke ik nu zo goed als verkocht heb. Echter alleen als de sloten aangepast kunnen worden aan de sleutel van de beoogde nieuwe eigenaar.

We hebben het nog niet geprobeerd, maar misschien heb ik geluk dat ik geen andere 'palletjes' nodig heb, maar dat zou wel heel toevallig zijn. Dus vandaag even langs bij de bmw-dealer, (die eigenlijk een hele doos van die dingen moet hebben liggen), of ik er tzt een paar mag komen ruilen. Maar helaas..., nee je moet een heel nieuw slotje kopen met 12 palletjes, en een beetje geluk hebben.
Zucht....

Mijn vraag hier..., heeft iemand toevallig ook ooit met die sloten gewerkt, en een bergje van die palletjes 'over' ?

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: \"palletjes\" cilinderslot BMW
« Reactie #1 Gepost op: 05-12-2009, 13:52 »
als je het cilindertje uit z'n huis haalt,laat dan je sleutel er in zitten,trek dan voorzichtig de sleutel plaatje voor plaatje eruit.haal dan ieder plaatje wat vrij komt eruit en leg ze op volgorde van eruit halen,maak de plaatjes schoon.
mischien staat er een nummer op (dan wordt het makkelijk) anders kun je op deze manier wel wat plaatjes uit/omwissellen om de andere sleutel op maat te maken.
als je een enkel plaatje weg zou laten omdat je niet goede hebt is dat geen probleem,je slot functioneert dan verder prima.
dit gooi ik zomaar even op in de hoop dat je er wat aan hebt.
succes
groet vennie

Post Merge: 05-12-2009, 13:55
o,ja als je de nieuwe sleutel er in hebt zitten en er zou nog een enkel plaatje uit het cilindertje steken,dan kun je deze ook nog af/glad slijpen/vijlen.
dan wel even goed schoonmaken ivm slijpsel.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: "palletjes" cilinderslot BMW
« Reactie #2 Gepost op: 05-12-2009, 14:09 »
De methode om het eruit te halen en klaar te maken die wist ik al....
Cilinders heb ik er al uit (zonder de originele sleutel, en zonder wrikken.)


Maar de tip om er eventueel iets vanaf te vijlen kan een optie zijn.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: "palletjes" cilinderslot BMW
« Reactie #3 Gepost op: 05-12-2009, 14:38 »
rob
effe de zoekfunctie gebruiken op www.bmwgsclub.nl en daar staat het uitgebreid te lezen je kunt ze ook willekeurig plaaten de plaatjes  moet je wel de sleutel van de nieuwe eigenaar hebben
momenteel zijn er wat problemen op het gs forum want ik kom er niet op
sukses
gr peet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: "palletjes" cilinderslot BMW
« Reactie #4 Gepost op: 14-12-2009, 10:31 »
Pfff, mijn dealer doet niet aan ruilen en zegt dat ie de palletjes niet heeft liggen, en verwijst me naar de vervangings sloten. Maar ja, dan moet ik 3 stuks kopen wil ik de sloten 'op maat' kunnen maken.

(Kan ik me wel voorstellen omdat ik natuurlijk al 2 jaar lang niet meer bij hem ben geweest omdat ik geen beamer meer rij)

Feitenlijk ben ik eigenlijk te kort gedaan. Ik had bij het kopen van de koffers destijds ook de over gebleven palletjes mee moeten krijgen....., maar destijds wist ik natuurlijk niet beter....

We gaan eens verder zoeken. Of iemand moet toevallig hier rond rennen en een groot aantal (12 stuks) '3' palletjes hebben liggen ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: "palletjes" cilinderslot BMW
« Reactie #5 Gepost op: 14-12-2009, 21:57 »
je kunt hier http://www.carlock.nl/webportal/storefront_version2/index.php wel eens vragen of ze je kunnen helpen!