Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132802 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #465 Gepost op: 08-05-2018, 16:40 »
Mooi aanbod, dank je. Ik stuur je een PM.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #466 Gepost op: 08-05-2018, 21:30 »
Die nomu s10, hoe snel is die?
want ik heb op mijn ipad en iphone had ik Pocket Earth geinstalleerd, echter als ik de rotonde al over was, moest hij op de kaart nog beginnen. Want ik dacht, bouw de ipad mini op de motor. heb ik lekker groot beeld.

De Nomu, is die ook met handschoenen aan te bedienen? En de snelheid, is dat vrij accuraat?


Heb nu een Garmin Zumo 345LM maar dat is eigenlijk gewoon een traag hok, al zweren sommigen erbij. Kaarten draaien langzaam en daardoor rij je soms verkeerd. Helemaal bij twee afslagen achter elkaar is het wel eens zoeken.  :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #467 Gepost op: 08-05-2018, 22:20 »
Waarschijnlijk net zo snel/langzaam.  Als ik je opmerking lees over de zumo, dan denk ik dat het eerder aan landschap (bomen) en rijsnelheid ligt dan aan het toestel.

Je zit gewoon door landschap en snelheid aan de grenzen wat mogelijk is met GPS ontvangers, de S10 is wel sneller qua cpu maar is voor positie bepaling ook afhankelijk van de GPS signalen. (en soms eigen geduld.... ;) )

Mogleijk dat het over een aantal jaren iets beter lukt als GPS, Glonass en Galileo in de Navigatiechips zijn geïntergreerd en kunnen worden gebruikt door de software. Chips zijn er al, maar niet alle software kan deze combinatie aan (soms begint het al in het Operating System van een device).

Qua handschoenbediening is de zumo beter en meer op handschoengebruik gericht. S10 doet het wel, maar minder makkelijk dan een zumo.




Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #468 Gepost op: 08-05-2018, 22:35 »
De nomu heeft al glonas. En ik merk op mijn oude samsung xcover (ook glonas) dat idd een dicht bladerdek invloed heeft maar over het algemeen heb ik geen snelheid problemen.

Toen ik begon was mijn telefoon ook al veel sneller dan de garmin die ik had. Dat merk je bij scrollen zoomen, alles.

De nomu is snel zat voor Osmand. De S10 is wel op veel plekken niet meer voorradig dus...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #469 Gepost op: 08-05-2018, 22:52 »
De S10 is niet met handschoenen te bedienen, de S10 pro wel zegt de fabrikant, maar t'is geen Zumo inderdaad. Capacitief scherm is hier debet aan.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #470 Gepost op: 08-05-2018, 23:49 »
De kaart staat vaak ingezoomd op 120 en 80 meter. Soms op de weg op 200 meter.


Vol verwachting klopt mij hart, maar ik probeer het nog wel even uit te houden met de Zumo. Het is soms een beetje klooien met de vele tracks die "aan staan" op de kaart. Helemaal als je aan het verkennen bent of meerdere routes wil combineren. In ieder geval bedankt voor de reacties. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #471 Gepost op: 08-05-2018, 23:56 »
Bedoel je Lennart?
Dat er alweer  een opvolger komt van Nomu?
1tje met draadloos opladen?

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #472 Gepost op: 09-05-2018, 00:02 »
Geen idee, de s20 is nog wel voorradig. Ik denk dat de s10 op is en de s10 pro de opvolger is.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #473 Gepost op: 12-05-2018, 22:16 »
Dankzij Propje kan ik mooi ff oefenen met Osmand op de motor. Ben in ieder geval thuis gekomen, dus het begin is er. Afleesbaarheid in de volle zon was niet geweldig, maar wellicht dat het scherm nog feller kan. Moet mijn weg nog vinden binnen Android.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #474 Gepost op: 12-05-2018, 22:18 »
Had je het gehaald met de accu duur?
Vind de Nomu juist feller als de Montana qua scherm maar weet niet of je dit voordeel ook hebt met zon erop.?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #475 Gepost op: 13-05-2018, 09:55 »
Mijn s7 is beter leesbaar dan de Montana, ook in volle zon. Montana is wel beter te bedienen en laden.
X grip houders vertrouw ik ondertussen ook nog steeds niet.. gebruiken jullie altijd die lullige elastiekjes er bij?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #476 Gepost op: 13-05-2018, 10:05 »
Vind de x grip niet handig met monteren.
Heb een Aliekloon.
Maar vindt dat het stevig genoeg zit.
Bij mijn houder zitten er ook 2 doppen aan onderkant zodat hij er niet uit kan zakken.
En ja met siliconenrubber.
Die toch sterk zijn.
Voor iets van €15,-

Voordeel van Nomu misschien ,hij is in rubber gegoten en dat zorgt ervoor dat hij absoluut niet wil glijden in de x grip.
Kan me voorstellen als ik daar mijn samsung inklik dat het wel wil glijden.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #477 Gepost op: 13-05-2018, 13:57 »
Mijn s7 is beter leesbaar dan de Montana, ook in volle zon. Montana is wel beter te bedienen en laden.
X grip houders vertrouw ik ondertussen ook nog steeds niet.. gebruiken jullie altijd die lullige elastiekjes er bij?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Welke houder gebruik jij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #478 Gepost op: 13-05-2018, 13:59 »
Aftermarket x grip en een 6 punten x grip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #479 Gepost op: 13-05-2018, 22:18 »
Ik vertrouw die X-grip volledig (zou kunnen zijn doordat ik aparte verzekering hè voor de iPhone ). Gebruik die “lullige elastiekjes” wel altijd. Enige echte nadeel is vooral dat even snel een foto niet zo handig is, maar verder prima ding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro