Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: XR250 Rally  (gelezen 5206 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
XR250 Rally
« Gepost op: 16-03-2014, 17:05 »
Ik heb nog voor de zomervakantie twee XR250-jes weten te scoren. Voor heel weinig, maar met heel veel werk en dus de nodige kosten.
Maar voor een herintreder in het offroad rijden (zeker 25 jaar terug dat ik op een motor zand zag) is zo een licht machientje een mooi beginners fietsje.
Het uit elkaar halen, schoonmaken en alles controleren is niet echt spannend.

Heb na weken knoeien en zoeken alles goed lopend en draaiend.
Nieuwe zuiger en veren, heel veel lagers in alle openingen die er maar te vinden zijn. Leuk knutselwerk maar niets om over te posten.

Maar het opbouwen is begonnen en dat is een stuk leuker.
Heb twee weken geleden het frame na wat laswerk laten poeder coaten.
Vorig weekend de achterbrug en voorvork erin gezet. Velgen mooi schoon en nieuwe velglinten, super dikke binnenbanden en prachtige Mitas erop gelepeld.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: XR250 Rally
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2014, 17:41 »
Leuk project, ik heb een 600 in rally-trim. Wat ga je er 'rally' aan maken?
Find me on Phonebook

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: XR250 Rally
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2014, 18:40 »
Leuk! Kom maar op met die foto's.

Zou je voor mij de dikte van de voorpoten kunnen opmeten, en de afstand tussen de poten (hart tot hart)?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR250 Rally
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2014, 20:53 »
Vandaag wat verder gekomen. Electra aangelegd, stuur erop, handkappen gemonteerd en remschijf beschermer voor erop. Luchtfilter bak en toen maar eens zitten stoeien hoe ik het rally kuipje erop moest zetten. Heeft dubbele H7 LED lampen erin en aluminium bevestiging voor roadbook en GPS. Zit nog niet zoals ik het wil, maar moest ff zien hoe het staat. Kan nu nog niet mijn volledige stuuruitslag maken. Handkappen komen dan tegen rallykuip. Wordt nog ff passen en meten.....
Komt nog een grote witte Acerbis tank op en een XR600 zadel met nieuwe schuimlaag en zwart/rode zadelhoes.
Ben nog op zoek naar XR600 zijkappen, liefst witte....wie o wie.   @Crazybond:  zal van de week ff meten.....

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: XR250 Rally
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2014, 21:24 »
Kan nu nog niet mijn volledige stuuruitslag maken. Handkappen komen dan tegen rallykuip. Wordt nog ff passen en meten.....

Ben nog op zoek naar XR600 zijkappen, liefst witte....wie o wie.   
Vaak kom je met een voorbouw niet uit met de stuuruitslag. KTM heeft geloof ik verstelbare uitslagbeperking. Bij Honda kun je dat vrij eenvoudig zelf maken: ik heb M6 draad getapt in de nokjes op de onderste kroonplaat, hier zit een boutje in en door met ringen te variëren kun je stellen (zie rood omcirkeld).



Ik heb ook nog wel wat XR600 plastic liggen in wit/paars, komen hier vanaf: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=10490.0 niet mooi meer. Nieuw koop je het van Acerbis ofzo voor relatief weinig en dat maakt het wel áf.
Find me on Phonebook

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: XR250 Rally
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2014, 10:26 »
Wauw! Ziet er leuk uit! Keep on going!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: XR250 Rally
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2014, 10:03 »
Is die achterband niet een beetje "overkill" voor een XR250? Hij lijkt igg breed en hoog.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: XR250 Rally
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2014, 07:32 »
Het begin ziet er goed uit! Keep on going.

De remklauw die ik van je overgenomen heb doet goed zijn werk. Hij is afgelopen weekend uitgebreid getest tijdens de Springride en heeft dit goed doorstaan. Vooraf was ik niet helemaal tevreden over de setup van de voorrem, maar dit gaf totaal geen problemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR250 Rally
« Reactie #8 Gepost op: 01-05-2014, 21:57 »

XR250R Rally projectje is bijna klaar. Ik kan rijden en heb al deelgenomen aan de trail-ochtend in De Kuil.
Ben nog zoekende naar goede manier om de elektra weg te bergen en naar twee zijkappen van een XR600...liefst rood/wit

Post Merge: 01-05-2014, 22:05

Zoals te zien zijn de zijkappen van verschillende kleuren en aangezien ik er een grote Acerbis tank met XR600 zadel op heb zitten, moet ik dat nog netjes maken.  Supertrapp uitlaat weten te scoren.  lekker geluidje. Nu liefst ook nog RVS voorbocht van XR400 erop.....

Post Merge: 01-05-2014, 22:07

In de kuip zitten twee LED lampen. Geven niet veel meer licht dan de normale gloeilampen, maar tweemaal een 55W (H7 en H4) trekt een XR-etje niet.
Tweemaal LED 25W en een van 10W gaat wel. De brede voetsteunen die ik op Ebay heb besteld uit China voor maar 16 dollar zijn ideaal.

Post Merge: 01-05-2014, 22:12

Hier moet ik dus nog het nodige elektra wegwerken en kijken of ik toch nog ergens een batterijtje kwijt kan om roadbook/tripy te kunnen laten draaien.
Als IMO wil ik een Sigma fiets comp. proberen.  Suggesties....?

HINTS EN TIPS alsmede materiaal wat ik nog naar zoek zijn van harte welkom.
Spulletjes die ik over heb van dit projectje komen binnenkort op de rommelmarkt.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: XR250 Rally
« Reactie #9 Gepost op: 02-05-2014, 15:21 »
Offroad vaassen heeft nog een rvs bocht liggen voor een 400. :)

Fiets computertje werkt prima, had ik op mijn weg motor ook. OOk redelijk nauwkeurig. Wel heel klein scherm hoor.

Let op welke je neemt. Mijne kon tot 299 meen ik. Aansluit spul is wel kwetsbaar --> is voor een fiets gebouwd natuurlijk
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: XR250 Rally
« Reactie #10 Gepost op: 02-05-2014, 22:35 »
Het lijkt wel alsof je kuipje verder naar voren is gaan hangen?
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR250 Rally
« Reactie #11 Gepost op: 03-05-2014, 08:38 »
De bevestiging van het kuipje heb ik iets ingekort en zo gezet dat het ook iets lager kwam te zitten.
Samen met een verhoging van het stuur d.m.v. 1,5 CM stuurverhogers was er genoeg ruimte om ook bij volledige stuuruitslag elkaar niet meer te raken. In de eerste foto's had ik het kuipje er ff snel opgezet om een idee te krijgen van het geheel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: XR250 Rally
« Reactie #12 Gepost op: 03-05-2014, 16:35 »
Ik heb nog een geschikte Sigma nieuw in doosje liggen, interesse? Ik heb met zo'n ding m'n eerste rally gereden, wel een draadje gesoldeerd aan 1 van de knopjes om makkelijk te 0-en (staat hier ergens op het forum beschreven).
None of us is as strong as all of us.