Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nano SIM voor data?  (gelezen 4686 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Nano SIM voor data?
« Gepost op: 03-12-2014, 09:28 »
Ik heb voor ritjes in het buitenland een dual SIM toestel gekocht. Zo ben ik bereikbaar voor off-roadvrienden op prepaid op mijn privenummer en laat ik de zakelijke lekker thuis. Maar nu zit er nog een tweede SIM formaat nano in.

Daar zou ik graag mijn dataverbinding op hebben in NL. Wie weet er voor NL een provider die prepaid data op nano-formaat kan leveren, voor een zacht prijsje?

In de UK trek je zo'n kaartje gewoon op het station uit een vending machine met 1GB geldig voor 1 jaar. Maar bestaat zoiets ook in NL? Op nano?

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Nano SIM voor data?
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2014, 11:11 »
is het niet een "geknipt" simkaartje?

mijn vriendin heeft in dr gsm ook een kleine simkaart,
de provider heeft een kleine variant geleverd,
maar ik weet dan ze deze, bijv bij de mediamarkt, "klein" kunnen knippen dmv een soort schaar..


maar ik weet niet of je dat bedoelt...  ???
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Nano SIM voor data?
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2014, 12:13 »
Anders een extra sim kaartje aanvragen en die verknippen. (dit werkt, laatst gebruikte toestel is actief)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Nano SIM voor data?
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2014, 13:24 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Nano SIM voor data?
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2014, 15:18 »
Nano is qua chip echt de helft kleiner dan standaard sim of micro sim.

Van Vodafone shop kreeg ik dan ook de tip om maar een nano te bestellen bij mijn provider. Knippen is geen optie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Nano SIM voor data?
« Reactie #5 Gepost op: 04-12-2014, 07:29 »
Knippen is zeker wel een optie hoor Noppy. Ik heb hier twee nano simkaarten die gewoon zijn geknipt. Een bij een KPN XL Businesscenter en een bij een Belcompany. De meeste bedrijven hebben een tang voor micro en een voor nano. Sommigen vinden het knippen griezelig en zeggen dan dat ze geen garantie geven dat het ook echt werkt, maar meestal is dat geen probleem.