Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke 2-persoonstent op motor?  (gelezen 33173 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
welke 2-persoonstent op motor?
« Gepost op: 16-08-2008, 09:12 »
welke 2 persoons tent hebben jullie voor onderweg op de motor?

en welke tent-equipment - veldbedjes, branders, eet-gerei?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #1 Gepost op: 16-08-2008, 09:40 »
wij gebruiken een tunneltent van the north face, exped down matjes 9 cm lekker comfortabel en kleine pakmaat, slaapzakjes, benzine brander van MSR, 3 in 1 pannesetje van tefal.
voordeel van de tunneltent is dat je lekker veel binnenruimte hebt om ook je motorpak enzo op te bergen, dat neemt altijd veel ruimte in.
Suc6, Margrieta

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 84
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2008, 09:51 »
Ik vind een tunneltent ook ideaal. Een grote voortent, om een droog te zitten, na een lange rit.
Koffers, laarzen pakken enz, kan lekker in de voortent.

Ik heb de Northface Fortress33. Grote tent, relatief klein pakketje.
Mooi afgewerkt, staat als een fort, lekker licht binnen.
Ook warm en goed waterdicht...

Succes met je keuze!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2008, 09:59 »
> Buikschuivertje van V&D (1 persoons, was erg goedkoop en houdt het al 8 jaar uit, gaat weer mee naar Libie)
> Matje van Therm-a-rest 6cm dik (12 jaar oud, maandenlang dagelijks gebruikt, vaak geplakt, mag met pensioen)
> Slaapzak ook van V&D, 5 jaar oud, beetje miskoop want als het vriest trekt-ie het niet. Komt binnenkort een Nomad Travel Compact voor terug.
> MSR benzinebrandertje. Gebutst, gedeukt maar doet het nog mits vooraf lief toegesproken. Loopt het beste op wasbenzine, verwend kreng. In Europa is trouwens (Camping)gas handiger, of gewoon bakkie/broodje doen op een terras.
> Bestek, mok, pannetje van hoogwaardige Blokker/Xenos kwaliteit  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2008, 11:00 »
exped downmatjes zijn helemaal geweldig ..... maar ook duurrrrr in de zomer voldoet een lichtgewicht luchtbed ook heel goed: http://www.perrysport.nl/data/producten/106454-klein.jpg

Tunneltentjes vind ik ook handig, ik heb het pockethotel van Jack Wolfskin, super licht en ruim maar een nadeel van bijna alle super lichte tenten is de enorme condensvorming ...... in een katoenen tent voel ik me veel prettiger, zeker in de zomer.

Ik kook op een oude primus op benzine, handig want dat zit toch in je tank .... verder wel een beetje geklungel maar ach .... het is vakantie *s* http://adventure640.smugmug.com/photos/241555242_BvA7k-M.jpg

Een dunne donzen slaapzak met katoenen tijk .... altijd lekker, koel bij warm weer warm als het iets frisser wordt en met een lakenzak erin tot onder het vriespunt prima.

Eetgerei is verder lastig .... wat wil je, ben je een kookgek of heb je alleen voeding nodig ..... ik heb in elk geval best veel bij me, te veel misschien maar ja .... voor lekkere gamba's heb je een andere pan nodig dan voor een malse biefstuk..... in die pannen passen gelukkig ook weer ander spullen. Als het alleen om voeding gaat zou ik voor 2 personen 1 pan meenemen van 1,5 liter ..... en alleen 1-pans gerechten bereiden .... kan kant en klaar. Dan zou ik meteen voor zo'n super setje gaan http://www.bever.nl/artikelen/ecatalog/12.koken/108.branders/20.jetboil

Ik vervoer e.e.a. in Ortlieb waterdichte (echt wel) zijtassen en een rol achterop.http://adventure640.smugmug.com/photos/241553766_KHaQr-M.jpg


Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2008, 12:32 »
- Tunneltentje van Hellsport, later Hilleberg
- Thermarest 3/4 matje
- Slaapzak van Joutsen met katoenen binnenzak
- Brander: MSR dragonfly
- eetgerei van de blokker

Kan allemaal veeeeeel goedkoper als je wat minder lang op reis gaat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2008, 20:10 »
Kan idd goedkoper, maar in de loop der jaren verzameld een mens wat en wordt de mens steeds ietsje ouder en wil dan wel een errug comfortabel matje ala de exped. Wij zijn ook ooit begonnen op de allerkleinste en dunste termarest, moet er nu niet meer aan denken!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2008, 04:30 »
Wij hebben voor de "reis met twee" een MSR-Velo. Al enige jaren terug angeschaft, maar voldoet nog steeds uitermate. Volgens de beschrijving een tent voor fietsers, want die zouden in de voortent kunnen. Voor ons is daar echter voldoende ruimte voor twee koffers, twee sets motorkleding met helmen en andere losse zooi. De binnentent is niet groot, precies goed voor z'n tweeën, meer hoeft ook niet. De tent kkost wel wat, maar de service en garantie is bij die Amerikanen wel goed geregeld. Elastiek van de stok uitgerekt, je krijgt gewoon nieuwe stokken.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2008, 15:13 »
Ik vervoer e.e.a. in Ortlieb waterdichte (echt wel) zijtassen en een rol achterop.http://adventure640.smugmug.com/photos/241553766_KHaQr-M.jpg
Ik heb ze ook, die Orthliebs, maar ik kom tegen mijn uitlaat aan bij de TTR, hoe doe jij dat?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2008, 15:16 »
Hangt er van af of het voor 1 nachtje is of voor meer. Wat voor seizoen het is. Etc.
-Twee verschillende slaapzakken, Hellsport mummie voor de winter en een "gewone" voor de rest.
-luchtbed, wel zwaar, maar de tijd dat ik gewoon op de grond ging liggen en sliep is ongemerkt voorbij gegaan
-Ik heb 3 tenten, de laatste aanwinst is een 1 secondetentje van 15 euro, ze zwarste is een 3 persoonskoepel met voortentje/luifel
-Bestek etc? Stiekem wat uit de keukenla pikken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2008, 15:36 »

Vriendelijk bedankt voor de info, ik ben geholpen en ga mijn equipment eens bij elkaar zoeken

- tent 2 persoons
- kookgerei
- camping brander

etc

etc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2008, 15:38 »
Ik heb ze ook, die Orthliebs, maar ik kom tegen mijn uitlaat aan bij de TTR, hoe doe jij dat?
koffer beugels maken werkt perfect

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2008, 15:56 »
Heeft iemand (jij, Peet?) daar een piccie van?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2008, 16:02 »
Heey mattie, als je kookgerij en een benzine brander zoek kan je mij wel een mailtje sturen. heb een 8r brandertje en pannenset over. Past ook precies in elkaar en is dus heeeel compact.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #14 Gepost op: 22-08-2008, 16:30 »
Heeft iemand (jij, Peet?) daar een piccie van?
Erwin en Sander hebben daar een piccie van