Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Naar Mongolië juli 2018  (gelezen 2732 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Naar Mongolië juli 2018
« Gepost op: 29-01-2018, 21:52 »
Het gaat er nu toch van komen, het stond al lang op mijn verlanglijstje.


Mijn vaste reisbuddy gaat singel naar Down Under, dus ben ik voor mezelf op zoek gegaan naar een uitdagende bestemming.
Het is Mongolië geworden en de planning is een verblijf van midden juli tot midden augustus 2018 (kan iets eerder of later)

Niet met snelle crossmotoren maar met lichte huurmotoren zoals in het filmpje te zien is.
https://www.youtube.com/watch?v=idpGQClFgY0
Voor nu heb ik 1 reisgenoot gevonden, mijn broer Wiel wil graag mee op avontuur.
[/size]
[/size]We willen gebruik maken van een gids en om het praktisch te houden en gezellig lijkt het ons leuk om met een iets grotere groep te rijden.
[/size]Daarom zoeken we nog nog 2 reismaatjes.
[/size]Interesse, reageer en met een beetje geluk kunnen we wat afspreken.

[/size]Loek.

[/size]




Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2018, 22:19 »
Ja ik wil.
Maar die 8 week zal ik waarschijnlijk niet redden met m.n loonbaas.
De thuisbaas vindt het denk ik oke.
Ga eens polsen hier en daar.
Gr marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2018, 22:35 »
8 week?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2018, 07:57 »
Je hebt gelijk Mat.
Klein verschil n of l  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2018, 10:21 »
grappig toeval bestaat niet...


ik heb gisteren een soort van planning gemaakt om naar mongolie te gaan met vrouwlief.


Het ruwe idee om naar peking te vliegen ipv ulanbator  omdat dat volgens mij veel goedkoper is. Dan stukje trein/transmongolie  naar mongolie daar een week of twee rond hobbelen op van die chinese  mustang 150cc of iets dergelijks.


En dan week drie  de trein weer in naar moskou en terugvliegen...


heb drie weken vakantie.


Mijn vrouw heeft nul offroad ervaring dus het tempo en afstanden zullen niet hoog zijn. We willen eigenlijk ook een gids inhuren dat is dan toch wat relaxter. Geen idee of we wat voor elkaar kunnen betekenen het lijkt me wel gezellig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2018, 15:26 »
grappig toeval bestaat niet...


ik heb gisteren een soort van planning gemaakt om naar mongolie te gaan met vrouwlief.


Het ruwe idee om naar peking te vliegen ipv ulanbator  omdat dat volgens mij veel goedkoper is. Dan stukje trein/transmongolie  naar mongolie daar een week of twee rond hobbelen op van die chinese  mustang 150cc of iets dergelijks.


En dan week drie  de trein weer in naar moskou en terugvliegen...


heb drie weken vakantie.


Mijn vrouw heeft nul offroad ervaring dus het tempo en afstanden zullen niet hoog zijn. We willen eigenlijk ook een gids inhuren dat is dan toch wat relaxter. Geen idee of we wat voor elkaar kunnen betekenen het lijkt me wel gezellig.

dat is echt wel een aanrader, wij hebben afgelopen zomer dezelfde treinreis andersom gemaakt, helemaal super!

als logeeradres in Taisjet in Siberie is dit echt een aanrader, Igor haalt je van het station als je niet met de Motor komt. https://www.facebook.com/profile.php?id=555853682

foto's bij Igor: https://adventure640.smugmug.com/Reizen/Trans-Siberie-Express/Taisjet-day-789
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2018, 19:55 »
De grove schets is vliegen naar Ulaanbaatar, 3 weken rijden met een mustang 150cc richting noorden en als het even kan 1 week naar de gobi-woestijn met een 4x4.


Huur van de motor is  € 13 per dag
Gids bij een groep van 4 is ongeveer € 10 per dag

vliegen heen en weer € 800-900
Huren 4x4 €.......?
En nog een bedrag voor slapen, eten, brandstof en vertier[/size] [/size][size=78%] € .......[/size]


O, Je heb ook nog een visum nodig, proces loopt via Brussel € 100.


Het weer in juli is redelijk, dag - nacht zo'n beetje 25 - 10 graden.


Gaat leuk worden 8) ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2018, 20:43 »
De grove schets is vliegen naar Ulaanbaatar, 3 weken rijden met een mustang 150cc richting noorden en als het even kan 1 week naar de gobi-woestijn met een 4x4.


Huur van de motor is  € 13 per dag
Gids bij een groep van 4 is ongeveer € 10 per dag

vliegen heen en weer € 800-900
Huren 4x4 €.......?
En nog een bedrag voor slapen, eten, brandstof en vertier[size=78%] € .......[/size]


O, Je heb ook nog een visum nodig, proces loopt via Brussel € 100.


Het weer in juli is redelijk, dag - nacht zo'n beetje 25 - 10 graden.


Gaat leuk worden 8) ;D


ja gaaf alleen wacht ik even op uitsluitsel van de treinshop in mongolie of die trein dinsdag in ulanbatar  vertrekt of woensdag .
en of we dat stuk peking ulanbatar erbij doen of toch maar meteen naar ulanb.
530 euro ams peking en moskow ams  is netjes
830 euro ams ulanb en mowskow ams met aeroflot etc.

Post Merge: 30-01-2018, 20:44
Citaat
[size=78%]dat is echt wel een aanrader, wij hebben afgelopen zomer dezelfde treinreis andersom gemaakt, helemaal super![/size]



als logeeradres in Taisjet in Siberie is dit echt een aanrader, Igor haalt je van het station als je niet met de Motor komt. https://www.facebook.com/profile.php?id=555853682

foto's bij Igor: https://adventure640.smugmug.com/Reizen/Trans-Siberie-Express/Taisjet-day-789

Citaat


ook mooi maar dat gaat niet meer lukken dit keer denk ik


Post Merge: 31-01-2018, 13:54
heb al wel bericht van treinmannetje dat de trein niet op dinsdag maar op donderdag en vrijdag vertrekt naar moskou dus dat is jammer voor ons.
Het idee van laatste week instappen gaat niet lukken.
Ermee beginnen kan nog wel dan hou je nog 13 dagen over in mongolie  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #8 Gepost op: 03-02-2018, 16:20 »
Mongolië zou best "hot" kunnen worden voor 2018, dus ik wil spoedig gaan boeken.

Als vertrekmoment is 18 Juli in beeld, terug 16 of 17 augustus (30 dagen visum).
Na 3 weken zijn we rond 7 augustus terug in Ulaanbaatar, dan willen we met een 4x4 naar de Gobi-woestijn.

Wil je aansluiten, neem je kans en laat wat van je horen.


Groet Wiel en Loek.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Naar Mongolië juli 2018
« Reactie #9 Gepost op: 04-02-2018, 12:15 »
Ik heb je een bericht gestuurd


Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk