Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bulgarije? Of toch Umbrië?  (gelezen 1541 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Gepost op: 06-12-2015, 19:52 »
Voor september 2016 heb ik het idee om weer eens wat off road te gaan avonturieren. Zat al een beetje te denken aan Umbrië, Italië, maar nadat ik weer eens in Sofia, Bulgarije ben geweest en daar vanuit de lucht die schitterende bergen zag kwam ook het lang vergeten idee weer naar boven om misschien met de Tenere, of eventueel met de rally KTM,  daarheen te rijden en daar een route uit te gaan zetten. (Niet naar Sofia zelf maar de omgeving is wel een geschikt uitgangspunt en goed aan te rijden) Italië of Bulgarije? Twijfel, twijfel...

Iemand suggesties? Alles wat ik tot zover vond hier was een jaren oud topic... Heb zelf erg goede ervaringen met Bulgarije, alleen offroad daar nog niet gedaan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2015, 20:44 »
Bulgarije, Roemenie, Albanie zou ik zeker boven Italie plaatsen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2015, 21:47 »
Umbrië is juist niet het toeristische Italië en ook waanzinnig mooi. Onterecht gepasseerd gebied voor wat betreft het offroadgebeuren. Maar Bulgarije is dat ook. Wordt nog een moeilijke keuze. Haha, weet nog niet eens of ik reisgezelschap heb of niet. Nog mensen van hier die interesse hebben in die periode?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2015, 22:10 »
September heb je al kans op sneeuw op hoogte.
Albanië geweest en Roemenië erg mooi.
weet nog niet precies wat ik wil doen.
de wipe your own is dit jaar 4 weken.
Maar 4 weken Marokko kan je ook een heel eind komen.
keuzes keuzes ??? ::) ??? 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2015, 22:11 »
umbrie heb ik erg goede ervaringen mee, beetje allroad, niet zwaar offroad.  Maar dan kan daar zeker. Bulgarije ken ik niet helaas, eten van italie is lastig te overtreffen, zeker in de streken rond ubrie. Moet zeggen dat nog verder zuidelijk (hak tot teen vd laars) nog mooier en ruiger rijden is. Echt desolaat af en toe, en behoorlijk bergachtig. totaal ander italie dan zeg tot rome. Ook op de weg is het behoorlijk offroad qua wegdek.


Zou best meewillen, als thuisfront het toelaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2015, 23:48 »
Grinnnn..... Geloof me, die Bulgaren weten ook wat lekker eten is. Maar dat is eigenlijk totaal onbelangrijk. Gaat tenslotte om het rijden.
Zal hier toch eens zien of ik wat kaarten van Bulgarije kan bemachtigen om te kopiëren naar RoadTracer. Misschien ook eens kijken of ik de 660 Rallye iets "buttvriendelijker" kan krijgen. Met een airhawk is het misschien uit te houden om de benodigde kilometers rijdend te overbruggen. Wellicht ook de standaard Dell'Orto vervangen door een FCR41 Keihin voor betere prestaties en (nog) lager verbruik... 800 km actieradius moet zeker haalbaar zijn.

Zou natuurlijk leuk zijn als je mee kunt Vincent. Tijd zat nog om dat te bekijken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #6 Gepost op: 07-12-2015, 08:19 »
de wipe your own is dit jaar 4 weken.
inside information? Wat, waar, wanneer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #7 Gepost op: 07-12-2015, 12:26 »
Wipe your own lijkt me zeker een mooie ervaring, maar helaas heb ik in september maar een week of 2 vakantie. Andere keer misschien...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #8 Gepost op: 07-12-2015, 13:21 »
Wij zijn vorig jaar 2 weken in Albanie geweest met 50% offroad, was helemaal super!
Ben benieuwd hoe het in bulgarije is, er is daar in de balkan en omstreken nog veel te ontdekken, maar ik vraag mij wel af in hoeverre je last hebt van de vluchtingencrisis en daardoor problemen bij de grenzen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Bulgarije? Of toch Umbrië?
« Reactie #9 Gepost op: 07-12-2015, 13:25 »
Geen problemen bij grenscontroles, je bent er met een geldig paspoort zo door. Ook prettig: douane en politie zijn correct en behulpzaam, in Bulgarije zit de corruptie in de hoge regionen, doorgaans niet bij de mensen op straat.