Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe RB setup voor mijn DR-Z  (gelezen 613 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Nieuwe RB setup voor mijn DR-Z
« Gepost op: 25-03-2007, 20:50 »
Na mijn stuiterpartij in Duitsland van vorig jaar moest ik weer eens een setup maken voor mijn roadbook. Vandaag eens lekker bezig geweest, na gisteren een lekker ritje te hebben gemaakt. Weer werkte mee en dus kon ik lekker buiten werken  8)

Het idee is dit keer heel simpel: maak twee alu strips die onder een hoek aan de bovenste kroonplaat zitten waar ook de knipperlichten aan zitten. Tussen de strips een alu pijpje van 13 mm (12 zou mooier zijn, maar 13 mm gaat ook en is zo bij de bouwmarkt te scoren) en gebruik een schroefdraad van 10mm die door de pijp en de strip loopt om het geheel te bevestigen. De constructie is ijselijk simpel en erg sterk. Het enige dat ik moest beschermen waren de stekkers en de voorkant van het roadbook en computer. Tja, waar haal ik een stuk wit plastic vandaan? hmm, eerst zoeken naar een emmer o.i.d. en ineens bedenk ik me dat ik nog de originele wit-plastic voorkant heb. Daar is dus de zaag en de dremel ingegaan om die netjes op maat te maken. De schroeven voor de plastic voorkant wil ik nog veranderen (bolle kop).

Nog een bijkomend voordeel van de simpele constructie: het kost dadelijk niet veel tijd om de boel te demonteren voor een cricuitdagje of zo.

Bij deze het reslutaat:

De werkplek:


De voorkant:


Het zijaangezicht:
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...