Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan  (gelezen 2856 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Gepost op: 19-06-2019, 15:08 »
Hoi,




We zijn met 3 van plan om een reis richting Georgie te maken volgend jaar.
Gezien gezinnen en jobs zijn we beperkt tot 3 weken. We rijden ook graag wat meer offroad en kleine binnenbanen dus 500km per dag willen we niet.


Wat we zelf het leukst zouden vinden is als we de motoren kunnen transporteren tot zuid kazachstan of oezbekistan.
Zodat wij naar daar kunnen vliegen en dan rijden tot Georgie. Vanuit georgie zouden we ze dan opnieuw laten transporteren.




Heeft iemand hier ervaringen mee? Of contacten?
Ik had pan europa gecontacteerd maar die hebben een prijsofferte van 1700 euro per motor en dat is maar een heen ticketje  ::)
dus dat is een no-go


Als er niets betaalbaars is zal 't de reis aanpassen zijn en met de auto tot bulgarije rijden zijn met een aanhanger.
Echter verkiezen we wel optie 1 natuurlijk  8)


groeten!
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan?
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2019, 16:44 »
Ik denk dat als je de tijd neemt pom eea te onderzoeken je wel ergens komt,per trein kom je ook een heel eind, alleen weet ik niet of je motor dan nog in het krat zit,
(als je je brommer vooruit stuurt)in een (deel)container is een optie, maar ook weer, je laat eea erg lang "onbeheerd"
en dan weer het papierwerk ter plekke,wellicht een vrachtwagen transporteur, die rijden vast wel die kant op en dan met de vrachtwagen daarheen..
ik denk dat deze laatste optie het meest interessant is.in het verleden had ik wel connecties met een expediteur, maar ik denk dat je wel eea op t web hierover kunt vinden:
KLIK
succes met het plannen...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Online member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2019, 19:59 »
Waarom zou je? Je kan daar in de mooiste regio prachtige ktm690's en nog wat mooi spul huren voor naar verhouding tot heen en weer schepen een schijntje.
Vliegen, praatje over de route, gaan en terug.

Zou mijn keuze bij weinig tijd zijn.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2019, 16:17 »
Waarom zou je? Je kan daar in de mooiste regio prachtige ktm690's en nog wat mooi spul huren voor naar verhouding tot heen en weer schepen een schijntje.
Vliegen, praatje over de route, gaan en terug.

Zou mijn keuze bij weinig tijd zijn.


Heb je daar ervaring mee of voorbeelden van (linkjes...)?
Loop ook nog in m'n achterhoofd met een soortegelijk plan rond

Online member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2019, 16:21 »
Kan over een paar weken even vragen voor je. Maar best wat op internet te vinden hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #5 Gepost op: 20-06-2019, 20:32 »

Heb je daar ervaring mee of voorbeelden van (linkjes...)?
Loop ook nog in m'n achterhoofd met een soortegelijk plan rond


Ik heb een neef (getrouwd met Russische) wonen in Almaty, Kazachstan, ik kan wel eens vragen of hij een adres weet als je daar interesse in hebt?!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2019, 07:10 »
Hier een link van een bedrijf die vanuit Oostenrijk motor shuttles doet naar die regio
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2019, 20:50 »
Meende dat je bij deze man na afspraak ook je xt600 kan inleveren nadat je hem er naartoe hebt gereden.
Vast afgesproken prijs te voren.
Misschien verzuipt hij inmiddels in de xttjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #8 Gepost op: 25-06-2019, 09:28 »
Het is altijd leuker / avontuurlijker met eigen moto's vind ik, de charme van het maanden lopen klooien aan de motor voor hem klaar te krijgen hoort erbij  :D

Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trein/ander transport naar Kazachstan / uzbekistan
« Reactie #9 Gepost op: 25-06-2019, 12:36 »
Ik weet dat Touroperator Motortrails.nl regelmatig met groepen heen en weer reist naar Azie. Deelnemers kunnen vanuit verschillende plaatsen starten of teruggaan. Motortrails maakt, voorzover ik weet, al enkele jaren gebruik van een Poolse betaalbare vrachtwagen-shuttle-service. Dit is wat er op de website van Motortrails staat:

Motortransport: Het vervoer naar de plaats van bestemming kan door Motor Trails verzorgd worden. Indien je hiervan gebruik wilt maken hebben wij voor iedere motor een notariële machtiging nodig waarmee wij de toestemming krijgen motoren zonder de officiële eigenaar over de grenzen te nemen. Deze akte zullen wij opmaken en verzorgen. Voor de bestemming Tiblisi en Osh worden de motoren door ons ingekrat en geladen. Je moet je motor hiervoor afleveren op de door ons van tevoren aangegeven motorwerkplaats in Amsterdam Noord. Voor de bestemming Ulaan Bataar moet je zelf de motor inkratten. Deze wordt vervolgens door de transporteur opgehaald. Wij kunnen de krat leveren voor €100.
Bij het transport van je motor vanuit Tiblisi of Osh terug naar Nederland (of België) wordt de motor op de door jou van tevoren aangegeven adres afgeleverd.Vanuit Ulaan Bataar wordt de motor in een krat deels gedemonteerd en afgeleverd op de door ons aangewezen motorwerkplaats in Amsterdam Noord. Daar wordt de motor weer rijklaar gemaakt en kun je deze vervolgens ophalen.