Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren  (gelezen 1263 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Gepost op: 03-10-2021, 10:17 »
beste mensen ,heeft er iemand ervaring met het importeren van enduro motoren vanuit belgie?
zoek een zo goed als nieuwe 300 exc(of gewoon nieuw)  die zijn in belgie een stuk goedkoper..of ben je dan een aan het eind van het liedje net zoveel kwijt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #1 Gepost op: 03-10-2021, 10:41 »
De kilometerstand is bepalend hoeveel BPM je moet betalen, wanneer je hem op NL kenteken zet.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #2 Gepost op: 03-10-2021, 11:05 »
Iets preciezer: de leeftijd bepaalt de hoogte van de BPM. Daarnaast moet er ook nog BTW betaald worden als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000 km heeft gereden.

De reden dat auto’s en motoren in NL duurder zijn dan in BE of DE komt met name door de BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen). Die betaal je ook wanneer je zelf een motor importeert, maar de hoogte neemt af naarmate de motor ouder is.

Het heeft meestal weinig zin een nieuwe motor te importeren die ook in NL te koop is. Ten eerst moet de Belgische verkoper de motor ex-BTW willen verkopen , anders betaal je 2x BTW. Daarnaast zal de BPM het prijsverschil grotendeels teniet doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #3 Gepost op: 03-10-2021, 11:18 »
En in België nemen ze het niet zo nauw met beetje liefde en onderhoud aan de motorfiets.
Dus goed kijken.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #4 Gepost op: 03-10-2021, 14:01 »
Iets preciezer: de leeftijd bepaalt de hoogte van de BPM. Daarnaast moet er ook nog BTW betaald worden als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000 km heeft gereden.

De reden dat auto’s en motoren in NL duurder zijn dan in BE of DE komt met name door de BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen). Die betaal je ook wanneer je zelf een motor importeert, maar de hoogte neemt af naarmate de motor ouder is.

Het heeft meestal weinig zin een nieuwe motor te importeren die ook in NL te koop is. Ten eerst moet de Belgische verkoper de motor ex-BTW willen verkopen , anders betaal je 2x BTW. Daarnaast zal de BPM het prijsverschil grotendeels teniet doen.


dus is eigenlijk 1 kopen die 6 maanden oud is ..als je bijv 1 vind die 9000,-kost wat ben je dan ongeveer kwijt aan extra kosten..kom er maar niet uit op internet

Post Merge: 03-10-2021, 14:03
En in België nemen ze het niet zo nauw met beetje liefde en onderhoud aan de motorfiets.
Dus goed kijken.


oke raar is dat...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #5 Gepost op: 03-10-2021, 14:53 »
Waarom raar?
Als je onderhoud niet serieus neemt.
Rdw belasting dienst kan je formulieren downloaden invullen en je weet wat je moet bij dokken.
Aanhanger huren en rdw keuringskosten€125 ofzo en ernaar toe rijden niet vergeten.


Reken je niet rijk.
En kijk uit dat je geen afgeragde enduro motor koopt.
Waar de originele wielen en het nwe. Plastic weer is opgeschroefd.


http://www.fastguzzi.nl/bpm/2009/index.php
In 3.5 sec gevonden.ik ben al meer als een halve eeuw oud.
En jij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2021, 21:28 »
En ?
Al iets gevonden?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #7 Gepost op: 08-12-2021, 14:19 »
En ?
Al iets gevonden?


ja heb iets gevonden een ktm 300 van 2020 met 2500km nu even uitvogelen wat het me totaal gaat kosten...dus als je wil helpen ;)

Post Merge: 08-12-2021, 14:24


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #8 Gepost op: 08-12-2021, 15:15 »
1. regel een andere km-teller (met meer dan 6000km) anders moet je BTW betalen
2. nieuwprijs in NL was 11.490. Met behulp van deze website kom ik op een rest-BPM tussen 752-932 euro, afhankelijk van wanneer hij in 2020 op kenteken is gezet.
3. Daar komen nog de kosten van keuring en kentekenplaat bovenop.


Succes

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #9 Gepost op: 08-12-2021, 15:25 »
ja heb het net gevonden zit met die k.t btw snap dat niet is toch europees geregeld ?..betaal je gewoon 2 x btw  :-X het probleem is dat bij die enduro  motors die 6 maanden geen probleem is maar de 6000 km wel

Post Merge: 08-12-2021, 15:28

1. regel een andere km-teller (met meer dan 6000km) anders moet je BTW betalen
2. nieuwprijs in NL was 11.490. Met behulp van deze website kom ik op een rest-BPM tussen 752-932 euro, afhankelijk van wanneer hij in 2020 op kenteken is gezet.
3. Daar komen nog de kosten van keuring en kentekenplaat bovenop.


Succes


top bedankt ik kwam hierop uit
 777,89 euro bpm



weet even niet hoe ik aan een andere teller kom




en weet jij of ze naar -uitlaat geluid db
-spiegels
-claxon kijken

Post Merge: 08-12-2021, 15:32
En ?
Al iets gevonden?


ik zie nu dat jij er ook mee bezig ben geweest?is het bij jou wel gelukt

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #10 Gepost op: 08-12-2021, 17:44 »
ik heb wel een teller voor je,
staat "toevallig" ruim 6000 kilometer op...


😇


kost je wel bier,
tenzij de teller affikt.....
dan iets meer...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #11 Gepost op: 08-12-2021, 18:31 »
Spiegels, claxon, RAW kijken ze niet naar. Alleen frame, motornummer en betalen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #12 Gepost op: 09-12-2021, 05:01 »
Deze bpm calculator gebruik ik geregeld
https://www.roadracing.nl/bpm.php

Ik heb meerdere motoren ingevoerd uit belgie en duitsland ook mijn laatste "de ktm 500" had 3500km op de teller.
Ik kreeg hier inderdaad een btw aanslag van binnen.

Maar na een telefoontje bleek dit enkel voor bedrijven te gelden. En uiteindelijk heb ik enkel de bpm betaald.


Opsommetje kosten;

-Vraagprijs/aanschafprijs
-Bpm (afhankelijk van leeftijd motorfiets)
-Rdw keuring   €104,40
-Kosten transport (geen tijdelijk kenteken verkrijgbaar)



Benodigde documenten voor invoeren vanuit belgie zijn;
Kentekenbewijs bestaan 3 varianten van:

-klein roze papier(oud)
-groen/geel A4 formaat (vervanger)
-2-delig groen/geel, samen A4 formaat (huidig)
- cvo (type goedkeuring)


de belgen stellen vaak een koopovereenkomst op deze kun je meenemen maar dit is geen verplicht document voor bij de rdw/keuring





Post Merge: 09-12-2021, 05:22



Er zit echt verschil in de manier van keuren bij de rdw vestigingen.


Sommige kijken enkel naar de gehele(nette) staat van de motor en het frame en blok nummer.


Andere zijn streng en keuren hem Wel af als je niet voldoet aan de geldende keurings-eisen


Verlichting,richtingaanwijzers  claxon,standaard uitlaat en spiegels monteren is ook niet z'n grote klus toch.












Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #13 Gepost op: 09-12-2021, 08:40 »
Deze bpm calculator gebruik ik geregeld
https://www.roadracing.nl/bpm.php

Ik heb meerdere motoren ingevoerd uit belgie en duitsland ook mijn laatste "de ktm 500" had 3500km op de teller.
Ik kreeg hier inderdaad een btw aanslag van binnen.

Maar na een telefoontje bleek dit enkel voor bedrijven te gelden. En uiteindelijk heb ik enkel de bpm betaald.


Opsommetje kosten;

-Vraagprijs/aanschafprijs
-Bpm (afhankelijk van leeftijd motorfiets)
-Rdw keuring   €104,40
-Kosten transport (geen tijdelijk kenteken verkrijgbaar)



Benodigde documenten voor invoeren vanuit belgie zijn;
Kentekenbewijs bestaan 3 varianten van:

-klein roze papier(oud)
-groen/geel A4 formaat (vervanger)
-2-delig groen/geel, samen A4 formaat (huidig)
- cvo (type goedkeuring)


de belgen stellen vaak een koopovereenkomst op deze kun je meenemen maar dit is geen verplicht document voor bij de rdw/keuring





Post Merge: 09-12-2021, 05:22




Er zit echt verschil in de manier van keuren bij de rdw vestigingen.


Sommige kijken enkel naar de gehele(nette) staat van de motor en het frame en blok nummer.


Andere zijn streng en keuren hem Wel af als je niet voldoet aan de geldende keurings-eisen


Verlichting,richtingaanwijzers  claxon,standaard uitlaat en spiegels monteren is ook niet z'n grote klus toch.




bedankt voor de goede info


Maar toch bijzonder dat jij weer een ander verhaal verteld over die btw met 3500km ,er staat overal dat je dan ook de btw moet betalen?had jij de belasting dienst gebeld?


vraag nog als het mag ;)


als je hem particulier koopt moet je dan een soort koopbon hebben met de prijs erop voor de belasting(bpm)?






nee geen grote klus maar als je die spullen er niet bij heb moet je ze alleen kopen om te keuren(spiegels -claxon etc)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #14 Gepost op: 10-12-2021, 05:01 »

Ik had inderdaad uiteindelijk iemand van de belastingdienst gesproken. En die schrapte de aanslag.


 :-X Een ander tellertje plaatsen met een hogere stand is ook een optie en dan tackle je dit hele "gezeik"  :-X


Je hoeft nergens bij de rdw keuring /aangifte bpm een bewijs van het aankoop bedrag te overhandigen.

Bpm word bepaald aan de hand van de nieuwwaarde/catalogusprijs en zijn leeftijd in jaren/maanden

Elke ktm exc word geleverd met claxon,spiegels,richtingaanwijzers etc.  Meestal installeren de (ktm) mx dealers ze niet, dus ze hebben er altijd wat liggen.
Vast ook allroadmaniacers die dit willen uitlenen;)



https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifte-melding-opgaaf-bpm


Post Merge: 10-12-2021, 05:01

Ik had inderdaad uiteindelijk iemand van de belastingdienst gesproken. En die schrapte de aanslag.


 :-X Een ander tellertje plaatsen met een hogere stand is ook een optie en dan tackle je dit hele "gezeik"  :-X


Je hoeft nergens bij de rdw keuring /aangifte bpm een bewijs van het aankoop bedrag te overhandigen.

Bpm word bepaald aan de hand van de nieuwwaarde/catalogusprijs en zijn leeftijd in jaren/maanden

Elke ktm exc word geleverd met claxon,spiegels,richtingaanwijzers etc.  Meestal installeren de (ktm) mx dealers ze niet, dus ze hebben er altijd wat liggen.
Vast ook allroadmaniacers die dit willen uitlenen;)



https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifte-melding-opgaaf-bpm