Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)  (gelezen 5114 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Wie heeft er zin om mee een motorreis in elkaar te steken naar Marokko of Turkije

Offline member

  • Marokko Offroad Allroad Road
  • *****
  • Berichten: 247
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #1 Gepost op: 07-09-2014, 11:16 »
Magisch Marokko. Veel plezier! Marco Hupkes/MarcOffroad.
Is je band 'half op' of 'half nop'?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #2 Gepost op: 09-09-2014, 13:56 »
hmm, interessant, welke periode?
Bezoek mijn blog over lifestyle, tech en moto's: http://www.lookit.be en volg me op facebook: https://www.facebook.com/lookitbikes

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2014, 12:48 »
Alles is nog te plannen (zeker niet in de zomermaanden wel te verstaan)
Persoonlijk verkies ik ergens eind april begin mei
Wat is jouw voorkeur?
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2014, 14:00 »
Wat is de bedoeling? alles offroad?? 3wnk???

Ik wil wel maar zou graag bv laatste week aug en/of 1e 2wkn sep 2015???
Het wordt dan mijn zomer vak als ik in april /mei ga heb ik hele jaar nix meer... :-[

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2014, 23:04 »
Het is zeker niet mijn bedoeling 100% off-road te doen maar ik het ook niet uit de weg (maar ik ga zeker niet crossen)
Marokko :
Wat de periode betreft aug. tot eind sept. is het veel te heet om te rijden zeker in het binnenland (ik spreek uit ervaring )
Waarom april-mei ? Dan is Marokko op zijn mooist en ideaal voor te reizen.

Wat Turkije betreft daar kan ik (nog) niet van mee spreken
Dat zal ik moeten googlen

Maar zoals ik reeds al zei alles is nog te plannen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #6 Gepost op: 22-09-2014, 13:09 »
ik ga volgend jaar 3de of 4 de week van april naar Marokko. Met de bus tot Z.Spanje. Overzetten in Almeria met de nachtboot tot in Melillia. Van daaruit langs de Algerijnse grens over pistes naar beneden en dan naar het westen langs de Algerijnse grens tot in Mhamid of nog iets verder om dan terug te keren via de hoge atlas naar Nador. Overwegend pistes allemaal. Daar is het echte Marokko te vinden.
grtn
ktmboven
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2014, 14:52 »

Wat de periode betreft aug. tot eind sept. is het veel te heet om te rijden zeker in het binnenland (ik spreek uit ervaring )


Ik denk dat het persoonlijk is. Als je zelf een groot voordeel ziet in die periode en je wilt het graag, kan het prima. Ik ben zelf de afgelopen 15 jaar de sahara in-/ doorgeweest (Marokko, maar ook westelijke sahara, mauretaniƫ, tunesie, libie, egypte en sudan). In de zomer, juli en augustus. Meestal in de auto zonder airco en de laatste jaren met de motor. Ja, het is warm, soms echt warm, maar als de zomer je enige mogelijkheid is om te gaan (ik zit vast aan schoolvakantie's), of als het een hele sterke voorkeur heeft, kan het.

Oke. Wel gelijk erbij toegegeven: ik ga daar niet de marathon lopen midden op de dag, want dat is me wel te warm.  ;D maar een marathon loop ik in nederland ook niet..  ::)

Turkije ligt eraan waar je bent. Noordkust rondom de zwarte zee heb ik een aantal keer bewolkt en niet te warm gehad. Ankara en Akseray heb ik het 's nachts steenkoud gehad, maar is overdag warm. Net als Konya. De zuidkust is goed te doen en richting het oosten is het weer warmer. Conclusie: de kust is helemaal prima, binnenland is warm, maar 50 graden ofzo zul je daar niet halen. Het zijn geen Sahara temperaturen.
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Motars gezocht voor rit naar Marokko of Turkije (2015-2016)
« Reactie #8 Gepost op: 24-09-2014, 12:26 »
Ik denk dat het persoonlijk is. Als je zelf een groot voordeel ziet in die periode en je wilt het graag, kan het prima. Ik ben zelf de afgelopen 15 jaar de sahara in-/ doorgeweest (Marokko, maar ook westelijke sahara, mauretaniƫ, tunesie, libie, egypte en sudan). In de zomer, juli en augustus. Meestal in de auto zonder airco en de laatste jaren met de motor. Ja, het is warm, soms echt warm, maar als de zomer je enige mogelijkheid is om te gaan (ik zit vast aan schoolvakantie's), of als het een hele sterke voorkeur heeft, kan het.

Oke. Wel gelijk erbij toegegeven: ik ga daar niet de marathon lopen midden op de dag, want dat is me wel te warm.  ;D maar een marathon loop ik in nederland ook niet..  ::)

Turkije ligt eraan waar je bent. Noordkust rondom de zwarte zee heb ik een aantal keer bewolkt en niet te warm gehad. Ankara en Akseray heb ik het 's nachts steenkoud gehad, maar is overdag warm. Net als Konya. De zuidkust is goed te doen en richting het oosten is het weer warmer. Conclusie: de kust is helemaal prima, binnenland is warm, maar 50 graden ofzo zul je daar niet halen. Het zijn geen Sahara temperaturen.
Wel als het hier in Belgie te warm is dan is het ook niet aangenaam om met volledige motor-outfit rond te rijden laat staan in Marokko ,maar ieder zijn reden natuurlijk.
Voor mij is buiten de hitte ook nog het landsschap belangrijk integenstelling tot de zomermaanden is het in april /mei veel groener en vloeien er her der beekjes.