Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ongeluk door prikkeldraad!  (gelezen 9261 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #45 Gepost op: 02-07-2017, 18:28 »
Die redenatie kan ik niet volgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 352
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #46 Gepost op: 02-07-2017, 19:27 »
Als ik als eigenaar van privé grond of pad een claim zou krijgen voor geleden schade door iemand die ik geen toestemming gegeven heb om mijn grond of pad te gebruiken, zou mijn vervolg reactie zijn dit volledig af te sluiten of minimaal een bord te plaatsen.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #47 Gepost op: 02-07-2017, 19:33 »
Tja, dan heeft meneer de boer er zelf net zo veel last van.
Als ik zo'n claim zou krijgen, dan zou ik het prikkeldraad vervangen door een wit lint, zoals hierboven aangegeven.
Daar wordt iedereen uiteindelijk vrolijker van.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 352
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #48 Gepost op: 02-07-2017, 19:58 »
Behalve de boer, want die is aansprakelijk gesteld voor geleden schade....

Wat ik hiermee wil zeggen is dat door de toenemende claim cultuur in Nederland iedereen zichzelf gaat indekken en je dus steeds minder vrijheid krijgt. Omdat er in Nederland al steeds meer paden afgesloten worden raken wij voor onze hobby steeds meer afhankelijk van de medewerking van privé grondeigenaren. Deze met claims en/of aansprakelijk stellen tegen je in het harnas jagen zal ten koste gaan van de medewerking van deze grond eigenaren.

Overigens wil ik hiermee absoluut geen uitspraak doen of het claimen/aansprakelijk stellen in dit geval terecht is of niet. Ik ben geen jurist.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #49 Gepost op: 02-07-2017, 20:28 »
Die boer is gewoon aansprakelijk. Je hebt ontzettend veel mazzel gehad, en persoonlijk zie ik liever compleet afgesloten wegen dan wegen waar op deze manier een stuk prikkeldraad is gespannen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #50 Gepost op: 02-07-2017, 22:49 »
@ Jan: Ik ben geen boer maar ik snap je redenatie wel, als er gedoe van komt dan kies je de makkelijkste oplossing en dat is zo'n blauw bordje met "Verboden Toegang" want daar kan je makkelijk aankomen.
Maar helaas zijn die mensen soms ook al enigszins bevooroordeeld en zitten ze helemaal niet te wachten op meer gezelligheid/voorbijgangers. Ik ben vaak genoeg aangesproken dat ik niet zo bar heel veel te maken had op andermans land terwijl het duidelijk een weggetje was.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #51 Gepost op: 03-07-2017, 09:19 »
Ik ben wel met "E-Jay" eens, liever een afgesloten pad dan op dit manier een prikkeldraad gespannen...ik ben inderdaad gelukkig dat ik alleen schade op mijn motor heb en eerlijk te zeggen, ik snap ook niet de redenatie van Jan.....Het is een gevaarlijk zandpad (voor motor, brommer of fiets) en ik vind belangrijk dat zowel de gemeente als de politie moeten geïnformeerd worden....dat ze niks kunnen of willen doen is het mijn probleem niet, ik ben niet verantwoordelijk voor wat zal daarna gebeuren maar ik heb wel hun waarschuwde....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #52 Gepost op: 03-07-2017, 16:57 »
Vorig jaar trans Pyreneeën gedaan en was super, maar veel delen al afgesloten..


In ieder geval een minder, die hangt nu in Alkmaar.




Zonder gekheid, veel van die borden hebben een bijschrift. Waar ik vaak kom staat over het algemeen alleen iets over aantallen. Max 5 motoren en max 3 auto's. Bij deze: het linker pad nemen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #53 Gepost op: 04-07-2017, 08:13 »
Soms zie je daar ook een bordje 'Niet staand rijden'. Vind ik ook een prachtige maatregel. Of het in Nederland zou helpen?? ::) ???

Ik vind dat ze in Spanje met het enduroconcept heel relaxed omgaan. Niet in grote groepen rijden, niet in wedstrijd tempo en verder mag alles!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #54 Gepost op: 05-07-2017, 12:33 »
Die boer is gewoon aansprakelijk. Je hebt ontzettend veel mazzel gehad, en persoonlijk zie ik liever compleet afgesloten wegen dan wegen waar op deze manier een stuk prikkeldraad is gespannen.


 :stupid:
Old bikers never die, they just smell that way...