Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Cagiva T4 500E project  (gelezen 20517 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #30 Gepost op: 03-02-2014, 11:20 »
Respect voor het opknappen van deze motor  :P
Maar dit gaat 'm zeker goed doen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #31 Gepost op: 03-02-2014, 19:52 »
Opvallend hoe weinig kritiek ik krijg op mijn werkwijze  ;) .
....
. Deze wordt dan ook gecombineerd met de originele remhendel van de T4. Een Nissen - Brembo huwelijk. Eens kijken of die het samen kunnen vinden.
Vol bewondering :D
De Nissin - Brembo combinatie is beproefd op meerdere Cagiva's (en misschien ook andere merken) de 900ie en latere modellen hebben die ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #32 Gepost op: 17-04-2014, 07:58 »
Na een paar stressvolle laatste dagen vooraf gaand aan de Springride is afgelopen weekend de projectbike uitgebreid getest. De resultaten van deze test zijn bijna allemaal positief.

De upsd waar het allemaal om begonnen is doet fantastisch zijn werk. Dit is echt een upgrade met de hoofdletter U. De vork heeft geen krimp gegeven, is niet aan zijn eind geweest en de bike loopt als op rails door het mulle zand. Stuuruitslag is nog voldoende en het insturen van bochten gaat nog altijd heel makkelijk. De vork is zonder enige aanpassing van de setup gebruikt, en ik vraag mij af of ik hier nog wat mee kan winnen. Het zal toch niet zo zijn dat de vork perfect getuned staat voor mij.

De gereviseerde achterschokker heeft ook een grote verbetering gegeven. Ik had de voorspanning iets te hoog ingesteld maar rebound was prima en alle hobbels worden mooi weggewerkt. De shock moest een aantal flinke klappen opvangen, maar de achterkant was daarna direct weer rustig.

De voorrem met dubbele zuiger is ook een hele verbetering. Nog steeds moet ik flink knijpen, maar de vertraging is beter geworden.

Dan de stroomvoorziening. Geen leegetrokken accu, geen startproblemen geen uitval van lichten meer. Met de nieuwe draadboom lijken deze problemen allemaal verleden tijd. Aan het einde van de 2e dag viele de achterknippers uit, maar dat werd veroorzaakt door een losgetrilde stekker.

De opbouw van de kuip was minder geslaagd. Ik heb alleen een ophangpunt helemaal onderop en bovenin en dit bleek te weinig. Te veel speling op de ophanging waardoor de kuip continue staat te klapperen. Hiervoor ga ik een subframe monteren, of zal ik toch losstaand op het balhoofd proberen? ???

De 600km Springride gaf toch ook wat meer olie buiten het blok dan gewenst. Het zweten van de kop was wel iets verminderd door het dichtsmeren met Reinzosil maar niet voldoende. Volgende winter toch het blok uit elkaar? ???

Het zadel blijkt voor deze afstanden ook te laag. Ik ben op zoek gegaan naar een extra zadel om deze te laten verhogen. Bij deze zoektocht kwam ik erachter dat het huidige zadel waarschijnlijk verlaagd is. Er zit een knik in het zadel die op foto's op het web niet zichtbaar is. Als ik het opp. van het zadel voel, dan is de vulling ook wat ribbelig. Daar is dus wat weggesneden. Ik denk met een extra origineel zadel dus al een stuk verder te zijn. Het huidige zadel bewaar ik voor die keren dat de misses hem wil gebruiken.

Vanmiddag zal ik nog wat foto's posten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #33 Gepost op: 17-04-2014, 08:29 »
Remmen.
Nieuwe sinterblokken en wellicht een nieuwe schijf.
Met één vinger remmen moet gaan op het zand.
Sinterblokken tevens is fijn als je door een plas of moddergat gereden bent.


Zweten van de kop.
Als het er niet uitsijpelt uitstroomt zou ik er niks aan doen.
Oudere motoren blijven er toch last van houden, beetje stoffig en het tekent al af.
Als alles onder de olie komt moet je het natuurlijk wel doen.
Kurkdroog is denk ik niet haalbaar, na x-duizend kilometer begint het zweten toch weer.
Mijn ervaring.
Er kunnen ook nog een andere oorzaken zijn als de pakking

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2014, 09:37 »
heb je al plaatjes van het geheel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2014, 21:00 »







Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2014, 13:38 »
Als hij vies is, is hij toch het mooist... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2014, 16:57 »
Uniek ding man, mooi project  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2014, 09:28 »
Mooi gedaan en rijd mooi offroad
Goede test was de springride
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #39 Gepost op: 19-04-2014, 09:57 »
En een zand wat die motor in je bakkes kan gooien 8)
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #40 Gepost op: 20-04-2014, 21:59 »
En een zand wat die motor in je bakkes kan gooien 8)
aju propje


Wat dat betreft is het net een X Challenge (X Sandance) :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #41 Gepost op: 02-02-2015, 20:55 »
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/51572/600-W-16/Cagiva-W-16-Offroad-Aparte-verschijning.html

"leuke offroad motor voor de starter en de mensen zonder lange benen".
Jij hebt dus nooit gepast. Dan weet je dat

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #42 Gepost op: 02-02-2015, 22:23 »
Natuurlijk heb ik gepast.;) Toen ik de motor kocht was hij origineel, met iets andere plastics en een ander zadel. Ik schat dat zadel zo'n 4cm hoger dan het zadel van de W16 outfit die er nu op zit. Ook is de T4 vering hoger dan de W16. Mijn vriendin is 1,70m en voor haar is hij eigenlijk net iets te hoog. De plannen voor het aanpassen van het zadel liggen er nog steeds. Eerst nog een nieuwe koppelingskabel en knippers monteren en een db killer fabrieken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #43 Gepost op: 23-06-2016, 21:15 »
Een tijd geleden, maar het leeft nog steeds. Ik ben weer wat aan het sleutelen. Binnenkort daarover meer. sneak preview; hoger zadel/acewell/kontje. 8)
Ik zit nu met de nieuwe remleiding wat te stoeien. Boven/achterlangs het rallykuipje was de oude setup, maar nu zie ik op het web regelmatig de remleiding onderlangs de onderste kroonplaat. Wie heeft hier ervaring mee en werkt dat goed met een upsd vork?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Cagiva T4 500E project
« Reactie #44 Gepost op: 28-06-2016, 21:03 »
Remleiding loopt nu zoals bij de KTM van de vorige post. De leiding loopt veel mooier en zit niet in het beeld van de cockpit. Sneak preview cockpit: