Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Slapen in de auto  (gelezen 4989 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Slapen in de auto
« Gepost op: 26-08-2008, 16:09 »
Ik heb wel eens vaker geslapen in de auto, na een concert of een feestje. Achter in mijn bus. 's Ochtends zat soms de condens vastgevroren aan het dak. Maar dat was allemaal voor 1 nachtje. Ik ga binnenkort een paar dagen weg en overweeg om geen tentje op te zetten, en alleen maar in de auto te slapen. Ik hoef niet te koken of zo. Ik heb een stationwagen met een vlakke laadvloer, 1.90 lang. Luchtbedje erin en ik lig goed. Waterdicht, stormvast. Ik vraag me alleen af of dit 3-4 dagen goed gaat, qua vocht en zo. Is er iemand die dit wel eens gedaan heeft, of heeft iemand wat praktische tips?

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Slapen in de auto
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2008, 16:35 »
warme slaapzak (want auto is een koelkast) ennnnnn raampje open!!
(door alle condens van je uitademing en frisse lucht moet je ventilatie hebben)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Slapen in de auto
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2008, 16:53 »
Ik zet zelf altijd de achterklep op een kier, dat geeft iets meer lucht dan alleen de ramen.

's Ochtends ff alle deuren open, ff doorwaaien, en klaar.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Slapen in de auto
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2008, 17:05 »
Ik zet zelf altijd de achterklep op een kier, dat geeft iets meer lucht dan alleen de ramen.
Als ik dat doe, gaat er 10 binnenlampjes branden en mijn kentekenplaatverlichting achter. Dan lig ik in het volle licht en is 's ochtends mijn accu leeg  :-[
Citaat
's Ochtends ff alle deuren open, ff doorwaaien, en klaar.
Dat zal ik zeker doen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Slapen in de auto
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2008, 17:09 »
Als ik dat doe, gaat er 10 binnenlampjes branden en mijn kentekenplaatverlichting achter.

Ff ducktape over de schakelaar in de klep heenplakken of iets van een tandenstoker/paperclip ertussen duwen zodat ff niet meer werkt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Slapen in de auto
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2008, 17:16 »
gaat prima ..... als je maar ventileert .... dus raampjes tegen elkaar open .... klep op een kier
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Slapen in de auto
« Reactie #6 Gepost op: 26-08-2008, 17:24 »
Ik slaap regelmatig in m'n bus (viano), supermakkelijk.
Twee nadelen:
> koud, isoleert niet zoals een tent. Is geen probleem met een goeie slaapzak
> licht, ik kan m'n ramen niet blinderen dus ik word wakker van de lichtinval. Zomers is dat veel te vroeg  >:( Moet nog een keer van die Marokkanen-gordijntjes gaan ophangen of zo.

Ventilatie is geen probleem.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Slapen in de auto
« Reactie #7 Gepost op: 26-08-2008, 17:28 »
> licht, ik kan m'n ramen niet blinderen dus ik word wakker van de lichtinval. Zomers is dat veel te vroeg  >:( Moet nog een keer van die Marokkanen-gordijntjes gaan ophangen of zo.

Heb voor mijn 508 bij de Praxis van dat zilverkleurige isolatiemateriaal gehaald en daarvan stukken geknipt en geplakt die precies op de voorruit en zijruiten plassen. Beetje plakklitteband op je deuren en op het materiaal, en klaar is Gert.  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Slapen in de auto
« Reactie #8 Gepost op: 26-08-2008, 17:39 »
Heb voor mijn 508 bij de Praxis van dat zilverkleurige isolatiemateriaal gehaald en daarvan stukken geknipt en geplakt die precies op de voorruit en zijruiten plassen. Beetje plakklitteband op je deuren en op het materiaal, en klaar is Gert.  ;)
Niet vergeten weg te halen als je gaat rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Slapen in de auto
« Reactie #9 Gepost op: 26-08-2008, 21:08 »
gaat prima ..... als je maar ventileert .... dus raampjes tegen elkaar open .... klep op een kier

Precies!
Maar die klep hou ik mooi dicht. Brrrr
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Slapen in de auto
« Reactie #10 Gepost op: 26-08-2008, 22:50 »
Precies!
Maar die klep hou ik mooi dicht. Brrrr

klep houden
anders slaap je nooit :stupid: