Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Real way to Dakar  (gelezen 1342 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Real way to Dakar
« Gepost op: 24-05-2020, 15:07 »
Allereerst wil ik melden dat ik 0,0 commercieel belang bij de rally heb, waarover ik hier post. Om deel te nemen wil ik een support team meenemen, en om daar de kosten van te dekken zoek ik mede-deelnemers. Dit alles volledig zonder winstoogmerk. Mocht dit topic ergens anders beter passen, kan een moderator deze dan verplaatsen?

Dan het verhaal, afgelopen jaar heb ik al deelgenomen aan de "realwaytodakar" rally. Toen met een Toyota Landcruiser. Door mechanische problemen hebben we de finish niet gehaald. En door de plek en het gewicht van de auto is het nog een hele toer geworden om hem uit de woestijn te krijgen. komend jaar wil ik weer meedoen, maar nu met een SSV.





Omdat ik vorig jaar afhankelijk was van ingekochte support, wat niet echt beviel, wil ik het dit jaar zelf regelen. Ik wil dus dat er een bus met trailer mee gaat die voor "onze" support zorgt.Wat houd support in?Als je zo'n rally rijdt, ga je van bivak naar bivak. Iemand moet dus je reserve onderdelen en bagage meenemen.


Daarnaast zorgt support ervoor dat er een koud biertje voor je klaarstaat bij elke finish  En kunnen ze je uiteraard een beetje helpen met sleutelen etc.Om de kosten van dit hele support verhaal te drukken zoek ik dus een 3-4tal motorrijders die dit off-road avontuur van zo'n 6000km willen meemaken. Hiermee delen we de kosten van de support.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het rijden van de echte/originele parijs-dakar route, kijk dan in mijn profiel. Daar staat een URL(Wereldbolletje) met meer informatie. Of stuur me een bericht, even bellen kan altijd. De route is als rally te rijden, maar ook als adventure, zonder tijdsdruk. Ook is er een mogelijkheid om de helft(alleen marokko, of alleen mauritanie/senegal) te doen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Real way to Dakar
« Reactie #1 Gepost op: 24-05-2020, 15:52 »
Aan gezien je nieuw hier bent was het misschien wel zo netjes om je even voor te stellen en wat meer over je zelf te vertellen.


En dan vraagje voor de duidelijkheid over de support, ben je op zoek naar monteurs en chauffeur voor de bus of vrachtwagen die je helpen in het bivak met alle hand en spandiensten.
Of biedt je rijders de kans aan om gebruik te maken van jouw support team.
Ik verwacht het laatste maar wordt me niet direct helemaal duidelijk uit je post.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Real way to Dakar
« Reactie #2 Gepost op: 24-05-2020, 16:12 »

Het forum heeft niet echt een voorstel/newbie sectie, of mis ik iets? Ik snap dat ik met deze post wel behoorlijk "met de deur in huis val". Excuses daarvoor.

Verder nee, een chauffeur en monteur heb ik(mits ze niet cancellen :-)). De bus is overigens een verlengde VW crafter 4x4, met nog een trailer erachter.
Het is inderdaad het laatste.


Voor motorrijders is het vaak lastig mee te doen met een dergelijk evenement, omdat je niet zelf je bagage en onderdelen mee kan nemen. Daar wil ik mee helpen, nadrukkelijk tegen kostprijs. Voor deze zeer betaalbare rally/raid zijn er wel support teams, maar die zitten voornamelijk in tsjechie, spanje of de UK.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Real way to Dakar
« Reactie #4 Gepost op: 24-05-2020, 17:00 »
Done

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Real way to Dakar
« Reactie #5 Gepost op: 25-05-2020, 08:41 »
Ik heb in 2018 mee gedaan (toen nog Intercontinental Rally). Ik heb toen een NL auto team gevraagd of ik mee mocht. Hier mijn verhaal, begint halverwege pagina 2.


Je bent bij deze rally veel meer op je serviceteam aangewezen dan bij de meer gangbare rallies. De orga is minimaal om het budget te drukken (nu geloof ik wel mogelijkheid tot eten). Dus verwacht geen Tuareg rally qualiteit maar verwacht voor een minimaal budget 2 weken rally rijden over de ori Dakar route. Ik vond het geweldig, maar ken ook mensen die dit te minimalistisch vonden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Real way to Dakar
« Reactie #6 Gepost op: 25-05-2020, 21:14 »
De route sprak me wel aan maar toen zag ik, enkel GPS navigatie. Da's geen Dakar voor mij, houd nog steeds van papier. Nu met eten via organisatie, overnachten en de beperkte orga service is het meer een georganiseerde reis dan rally, of zie ik dat helemaal verkeerd? Wel een erg leuke reis als ik dat zo zie!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Real way to Dakar
« Reactie #7 Gepost op: 25-05-2020, 22:14 »
Als je voor de rally variant gaat is het zeker geen toertocht. Je rijdt van checkpoint naar checkpoint, en zoekt je eigen route. Bij Y-kruispunten een links-rechts beslissing op basis van gut-feeling hoort daarbij. Soms moet je dus terug.
Het is een ander soort rally rijden dan roadbook, maar zeker wel rally rijden.


Als je voor een gave rit wilt gaan zonder rally component, dan is er de adventure category.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Real way to Dakar
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2020, 07:26 »
Roadbook was idd mooier geweest, maar vergis je niet in de dagen die waren flink pittig soms. Het is allemaal om het budget te beperken. De Tuareg rally kost bijna hetzelfde en is maar een week rondjes rijden door de duinen  :confused: . Ik zou het zo weer doen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Real way to Dakar
« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2020, 21:02 »
Goed te horen dat je het een mooie rally vond. Ik heb er de 7 dagen ook van genoten, toen helaas uitgevallen.
Hier een compilatie(met de auto) maar geeft wel weer wat je kan gaan tegenkomen:
https://www.youtube.com/watch?v=wM-CKF7G7CI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Real way to Dakar
« Reactie #10 Gepost op: 29-05-2020, 16:22 »
Dan heb je het mooiste gemist . Snap waarom je terug wilt. Omgeving Atar is overweldigend.
Leuk filmpje, mooi om alles weer te zien.
None of us is as strong as all of us.