Eind Maart was het eindelijk zo ver, na een tijdje wikken en wegen, veel internet browsen en talloze emails, eindelijk dan tegen een 690RFR 'aangelopen'. Niet eens zo ver uit de buurt, 45 minuten vanaf Ede.
Deal was snel gedaan, veel leuke reserves meegekregen van de vorige eigenaar, die helaas besloot het wat rustiger aan te gaan doen.
Voor mij een mooie kans dus om eindelijk een nieuw projectje te beginnen, een 690RFR op bouwen. Heb altijd gedacht dat het me wel leuk lijkt om eens door de alpen te rijden met iets wat niet dagelijks olie nodig heeft, of eens lange gravel paden af te knallen.
Uiteindelijk vind ik het veel leuker om dat op een lichte brommer te doen en wordt de 690 denk ik dan ook meer een allroad dan offroad fiets, maar laat ik er niet op vooruit lopen, nog zat werk te doen.
Volgens de eigenaar was eea aardig op order vwb techniek. Je kunt er alleen maar op vertrouwen dat dit zo is, de motor liep, maakte geen gekke geluiden en was vanaf een afstand nog redelijk toonbaar, liefde maakt blind hè?
Wat voor de ene persoon 100% op orde is, is een rotzooi voor de andere. Ik hang er altijd zo'n beetje tussen in. Ben niet secuur, niet handig en kan niet veel zelf behalve uit elkaar halen...
Post Merge: 01-08-2016, 11:15
Uit elkaar halen was dan ook het eerste wat gebeurde, initieel om overal eens even goed rond te kijken, het ding is uit 2009 en heeft natuurlijk al wat te lijden gehad..
De volgende ochtend dan ook maar met grote haast en verwachting aan begonnen. Tanks en fairing er af ging redelijk snel en dan zie je pas wat de algemene staat is...