Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zoektocht naar de meest gebruikte banden..  (gelezen 12084 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #45 Gepost op: 14-11-2010, 23:03 »
Ik weet het. Patrick werkt bij Michelin en gaat z'n baas warm maken om de Baja weer in productie te nemen!!!

Goed zo!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #46 Gepost op: 14-11-2010, 23:25 »
Ik zou er toch mee uitkijken. Misschien dat ze in BE heel soepel zijn maar je kunt beter niet betrokken raken bij een ongeluk in NL. Vriendje van me zit bij de technische verkeerseenheid (zo heet dat toch bij jullie in België?) en die kijken standaard naar de keurmerken en profieldiepten van je motor bij een ongeluk. Komt in het procesverbaal terecht. Wat in het PV komt wordt gelezen door de verzekeringsmij. En als ze de aansprakelijkheid kunnen verleggen of helemaal niets uitkeren, dan doen ze dat gewoon. :confused:

Dan zou ik zeker interese hebben in een band die evenveel grip in't slijk en 't zachte heeft, én die DOT gekeurd is...maar bestaat die wel...the quest for the holy grail... ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #47 Gepost op: 14-11-2010, 23:31 »
De AC10, maar die is hier al 6 keer langsgerold :-X

Deze band begon haar leven als een BF Goodrich Crossandgo. Dit was altijd al een submerk van Michelin.

Ik bestelde die 2 jaar geleden bij Fitters omdat ik geïnteresseerd was in het concept. Dualsporten, gewoon over de weg (legaal) ergens naar toe en dan lekker crossen en weer terug. En ik heb ook S12 gereden hoor, stiekum. Maar gelukkig nooit wat gebeurd.

Maar het model Crossandgo liep op zijn end. €47 incl BTW, lekker goedkoop. En toen werd mijn order omgezet in een band AC10, daar had ik nog nooit van gehoord. En ja, op TT reden ze er al mee.

Dus toen die maar laten komen en gemonteerd. Allereerst is die band gemaakt van een soort kauwgom. Ik kwam zelf van de Teraflex af, en dat was een hufterige band met een heavy compound. Het spul waarvan de AC10 was gemaakt leek wel speelgoed.

Maar op rotsige ondergrond in Spanje hield hij zich heel goed. Geen afgescheurde of ingesneden noppen. Kortom, ik was verkocht en heb er heel wat versleten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #48 Gepost op: 15-11-2010, 11:49 »
De AC10, maar die is hier al 6 keer langsgerold :-X

Deze band begon haar leven als een BF Goodrich Crossandgo. Dit was altijd al een submerk van Michelin.

Ik bestelde die 2 jaar geleden bij Fitters omdat ik geïnteresseerd was in het concept. Dualsporten, gewoon over de weg (legaal) ergens naar toe en dan lekker crossen en weer terug. En ik heb ook S12 gereden hoor, stiekum. Maar gelukkig nooit wat gebeurd.

Maar het model Crossandgo liep op zijn end. €47 incl BTW, lekker goedkoop. En toen werd mijn order omgezet in een band AC10, daar had ik nog nooit van gehoord. En ja, op TT reden ze er al mee.

Dus toen die maar laten komen en gemonteerd. Allereerst is die band gemaakt van een soort kauwgom. Ik kwam zelf van de Teraflex af, en dat was een hufterige band met een heavy compound. Het spul waarvan de AC10 was gemaakt leek wel speelgoed.

Maar op rotsige ondergrond in Spanje hield hij zich heel goed. Geen afgescheurde of ingesneden noppen. Kortom, ik was verkocht en heb er heel wat versleten.
Maar Rotsen in Spanje zijn nu net iets anders dan wat ik hier met mijn enduro meestal uitvreet...
Kijkende naar de noppenplaatsing van de AC10 achter, weet ik op voorhand al dat deze band harder gaat schuiven in de modder dan de S12.
Ik zoek dus een echt agressieve band die niet op straat moet presteren, maar die dan wel een DOT keuring heeft. FIM is echt niet nodig voor mij.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #49 Gepost op: 15-11-2010, 11:51 »
Pirelli Scorpion Pro, tevens FIM-gekeurd, maar dat mag de pret niet drukken.

En natuurlijk altijd je nopjes tijdig bijschaven met je noppy knife. Anders kom je niet vooruit in de blup.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #50 Gepost op: 15-11-2010, 12:14 »
Ik weet het. Patrick werkt bij Michelin en gaat z'n baas warm maken om de Baja weer in productie te nemen!!!

Goed zo!

Dat hij dan ineens z'n baas warm maakt om de Michelin S12 even DOT te laten keuren, die (vernieuwde) band doet het zeer goed op verhard en ik zit er niks mee in om 10€ meer te betalen voor heel die keuring-reutemeteut...en ik denk dat velen het hiermee eens zijn...

Bedankt Noppy voor de tips
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #51 Gepost op: 15-11-2010, 16:20 »
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom Patrick zo benieuwd is naar onze banden...
Mijn (commerciele!) gevoel zegt dat hier een commercieel kleurtje aan zit... 8)
Laat 's ff weten waar die banden-fetish vandaan komt Patrick?  :P
 
By the way m'n bandenvoorkeur; zwaardere rallymotoren Baja achter (maar nu dus op...)
Voorwiel bijna altijd MT63/Scorpion van Pirelli
Achter op de enduro's Kenda trackmaster 110

Om eerlijk te zijn;

mijn laatste motorfiets was een wegmotor.
nu wee terug op the offtheroad maar omdat ik zooo lang niet meer gereden heb wil ik graag weten wat met prettig vindt om te rijden.
Deze poll heeft voor mij en andere ook het inzicht wat men graag rijdt.


Post Merge: 15-11-2010, 16:21
Dat hij dan ineens z'n baas warm maakt om de Michelin S12 even DOT te laten keuren, die (vernieuwde) band doet het zeer goed op verhard en ik zit er niks mee in om 10€ meer te betalen voor heel die keuring-reutemeteut...en ik denk dat velen het hiermee eens zijn...

Bedankt Noppy voor de tips

ik heb wel connecties bij Michelin, maar zover reiken die (helaas) niet!
 :D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #52 Gepost op: 16-11-2010, 14:06 »
Dat is de eerste!

nu nog devolgende 500!!



Citaat
Om eerlijk te zijn;

mijn laatste motorfiets was een wegmotor.
nu  wee terug op the offtheroad maar omdat ik zooo lang niet meer gereden  heb wil ik graag weten wat met prettig vindt om te rijden.
Deze poll heeft voor mij en andere ook het inzicht wat men graag rijdt.

En je wilt het gemiddelde van 500 meningen gebruiken?  ::) Dan wil je wel graag héél zeker weten dat je gelijk een fijne band te pakken hebt!

Ik denk maar zo, als het maar een beetje van die rubberen knobbels (ook wel noppen genaamd) heeft, en als het me niet teveel kost, dan vind ik een band al snel goed genoeg. (kenda dus  8) iemand die een band weet onder de 35 euro?)
Ik kan toch niet rijden, maakt niet uit waar ik op rij - op mn plaat ga ik toch gauw genoeg.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2322
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #53 Gepost op: 16-11-2010, 14:18 »
Mijn monteur heeft er achter een Kenda K779 omgelegd. Zondag ga ik ermee op pad, ben benieuwd.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #54 Gepost op: 16-11-2010, 14:27 »
Ik kan toch niet rijden, maakt niet uit waar ik op rij - op mn plaat ga ik toch gauw genoeg.

He, daar kan ik me in herkennen!  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #55 Gepost op: 16-11-2010, 18:13 »

Ik kan toch niet rijden, maakt niet uit waar ik op rij - op mn plaat ga ik toch gauw genoeg.
;D ;D ;DZeer herkenbaar! Maar erover lullen kan soms toch zo plezant zijn hé ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #56 Gepost op: 16-11-2010, 19:22 »
Ik kan toch niet rijden, maakt niet uit waar ik op rij - op mn plaat ga ik toch gauw genoeg.

Ik vond het wel mee vallen met dat vallen toen je laatst op dat gele ding van je achter me aanhobbelde  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: zoektocht naar de meest gebruikte banden..
« Reactie #57 Gepost op: 16-11-2010, 22:37 »

Ik vond het wel mee vallen met dat vallen toen je laatst op dat gele ding van je achter me aanhobbelde  ;)

Jahaa, Kenda's he  ;D
Liever gelast dan geleaset