Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallybroeken  (gelezen 13494 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Rallybroeken
« Reactie #15 Gepost op: 09-05-2007, 19:03 »
Ik ben toevallig eergisteren wezen passen bij de crosszaak.
Eisen:
niet te warm (voor zomers)
geen zwart of andere donkere kleur
moet over de broek laarzen vallen

Nu was de keuze beperkt, eigenlijk voldeed alleen een broek van FOX, de panther meen ik, maar helaas, te klein.
Blijkbaar ook niet meer in het assortiment dus nog geen broek voor mij.


Alleen dan zonder zwarte inzetstukken

Iemand tips voor een vergelijkbaar model van een ander merk?
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Rallybroeken
« Reactie #16 Gepost op: 09-05-2007, 21:52 »
Wat is het verschil tussen een rallybroek en een crossbroek?

Zijn er mensen die er al een in het bezit hebben en wat tips kunnen geven waarop gelet moet worden bij de aanschaf van een (rally)broek?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Rallybroeken
« Reactie #17 Gepost op: 10-05-2007, 16:03 »
....
Eisen:
niet te warm (voor zomers)
geen zwart of andere donkere kleur
moet over de broek vallen

 :o


GJ 8)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallybroeken
« Reactie #18 Gepost op: 10-05-2007, 19:20 »
Wat is het verschil tussen een rallybroek en een crossbroek?

Grofweg: een rallyebroek heeft zakken en een crossbroek niet. Verder is de stof vaak anders: die van rallyebroeken is wat stugger, zodat je ook op harde ondergrond heel blijft als je onderuitgaat. Vaak zitter er allemaal ritsen op om te luchten. Een crossbroek is van een stof gemaakt die sowieso vaak erg luchtig is: die heeft dus geen ritsen nodig...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallybroeken
« Reactie #19 Gepost op: 10-05-2007, 19:51 »
wat ik dan niet snap is dat crossbroeken zo belachelijk duur zijn ivm ander broeken.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Rallybroeken
« Reactie #20 Gepost op: 10-05-2007, 20:10 »
tja, motorrijden is duur 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallybroeken
« Reactie #21 Gepost op: 10-05-2007, 20:39 »
das een stom antwoordt.

crossbrioek niet waterdicht, niet wind dicht niet erg beschermende stof in vergelijk met........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Rallybroeken
« Reactie #22 Gepost op: 11-05-2007, 00:11 »
Hoe zit het met bescherming in een cross/rally broek? Wordt hier geacht gewoon kniebeschermers te dragen en zitten deze dus niet in de knieen van de broek? En heup-bescherming?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallybroeken
« Reactie #23 Gepost op: 11-05-2007, 07:34 »
losse protectie is beter dan in de broek protectie.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallybroeken
« Reactie #24 Gepost op: 11-05-2007, 07:53 »
Als je van Polo of Hein Gericke een rallybroek koopt zit daar vaak al kniebescherming in. Da's leuk als je gaat toeren en lekker makkelijk met aan en uit trekken. Raakt ook minder snel bezweet. Als ik lang op reis zou gaan, zou ik daarvoor kiezen.

Als je echter offroad gaat rijden wil je misschien toch iets meer protectie (scheenbeen). Bovendien kan ik me bij ingebouwde protectie voorstellen dat deze in sommige gevallen tijdens een val met de broek "meedraait" ipv. dat deze netjes om je knie heen blijft zitten. Een crossbroek heeft geen ingebouwde kniebeschermers maar is juist ruim genoeg om er losse kniebeschermers onder te dragen. Heupbescherming zit er vaak wèl in.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Rallybroeken
« Reactie #25 Gepost op: 11-05-2007, 10:14 »
crossbrioek niet waterdicht, niet wind dicht niet erg beschermende stof in vergelijk met......

Bij een crossbroek heb je inderdaad geen keuzemogelijkheden. Hij is niet winddicht, niet waterdicht, niet slijtvast....In onze hobby heeft zo'n broek eigenlijk weinig toegevoegde waarde....
Maar zo'n broekie zit wel verselijk comfortabel... Juist vanwege het dunnere en rekbaardere materiaal, stretchstukken op alle juiste plekken, precies afgemeten op knieprotectoren, sluit goed rond de kuit en is een stuk korter zodat je niet een hoop overbodige lappen stof in je laarzen hoeft te proppen.... Daarnaast kan de doorluchting van een motorbroek met ritsen nooit meten aan die natuurlijke doorluchting van een crossbroek. Oh ja en een crossbroek trek ik zo aan zonder lang ondergoed, de groffere structuur van een motorbroek vraagt eerder om lang ondergoed....Daar gaat de temp weer....
Maar veel hiervan is misschien persoonlijk.....

In de Tuareg zag je vaak dat ze op de overwegend steenpiste dagen een motorbroek (wel met veeeel ventilatie) droegen en met de overwegend zanddagen een crossbroek....

Voor de Oost Europa rally pak ik denk ik wel weer een stevigere broek....

Oh ja, zo'n crossbroek heeft idd van die fijne heupprotectie, alleen toen ik thuiskwam met mijn mooie gifgroene laatste in het rek in de uitverkoop Oxbow broek, bleek er een te missen.... Iemand daar toevallig nog eentje van over?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Rallybroeken
« Reactie #26 Gepost op: 11-05-2007, 11:30 »
@double b: kheb al veel te lang een fox over-de-laars broek. echt zeer goed bevallen, helaas niet meer kunnen vinden dus nu een hein gericke witte tuareg (?) broek zoals je die wel vaker ziet onder arm'ers.

@roos : die hein gericke komt ook zonder heuppads. niet echt geweldig maar geen nood, je kunt ze los kopen bij hein G voor 15e
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Rallybroeken
« Reactie #27 Gepost op: 11-05-2007, 13:20 »
Dan denk ik dat ik die al heb.
Heb de voorloper van jouw broek behoorlijk afgedragen, daar kun je van die rubber dingen in vakjes stoppen.
Misschien dat ik ook zo'n nieuwe haal oor de OER...

Die crossbroek heeft veel grotere heupstukken die je aan de bovenkant met klitteband vastmaakt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallybroeken
« Reactie #28 Gepost op: 11-05-2007, 14:07 »
ik vindt de cross broek die ik heb idd erg erg erg lekker zitten siniusalo scd, zit echter niet echt heup protectie in, wel wat lichte vulling op de heupen.
maar ik draag onder de crossbroek een alpinstar harde protectie broek. HEb sindskort ook en cross shirt van kenny heerlijk lekker licht en comfortabel.
toch blijft het raar dat die dingen ivm "rally" broeken zo duur zijn.

als het regent draag ik een regenbroek erover of mijn oude "normale"broek

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Rallybroeken
« Reactie #29 Gepost op: 11-05-2007, 21:52 »
Deze is ook wel aardig, bij Motozoom:



    * 100% polyester mesh inner lining
    * Air Vent zippers on upper legs
    * legs can be unzipped above the knee
    * detachable SOFT CE-protectors in knee
    * special PITTARDS anti-slip leather seat patch for better control
    * pockets in hips for optional padding
    * 6 outer pockets
    * belt at waist and side panels for adjustment
    * short connecting zip

Ziet er iig niet erg warm uit.

69.95€ bij www.motozoom.nl en waarschijnlijk iets goedkoper bij www.louis.de

Noppy