Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Winterhandschoen  (gelezen 2249 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Winterhandschoen
« Gepost op: 10-12-2009, 00:30 »
Ik ben dus op zoek naar een degelijke winterhandschoen. Voorwaarde is dat hij in de eerste plaats soepel is om offroad nog een prettig gevoel aan het gas en de koppeling te houden. Daarbij wil ik dat de handschoen ook op een stuk snelweg warm en droog blijft. Het liefst Gore-Tex, want dit is volgens mijn ervaring het enige dat je handen ook écht droog houdt zonder dat ze na een week naar dode hond ruiken.

Mijn interesse gaat uit naar de Klim spullen als de PowerXcross glove, maar jammergenoeg zijn ze alleen te passen in Zutphen. Da's voor mij 400 km op 1 dag rijden voor een paar handschoenen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Winterhandschoen
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2009, 07:00 »
Misschien kunnen ze een paar opsturen met omruil/terugstuur service.
Doe ik ook regelmatig.
Met wat mazzel past het door de brievenbus dan is de porto laag.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4366
Re: Winterhandschoen
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2009, 08:05 »
Je kan ze ook vast passen bij Hamster thuis, ergens in het verre Westen des Lands.

Maar mijn ervaring is dat niet een echte winterhandschoen fijn off-road rijdt. Ik neem gewoon een 2e paar mee. Heen met de dikke handschoenen, dan off-road met dunne waarbij je het als het goed is toch warm krijgt en terug weer wisselen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Winterhandschoen
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2009, 08:32 »
Ga eens kijken bij een beetje trendy snowboard winkel. Daar zijn waterdichte, niet lompe handschoenen te koop met extra bescherming. Ze lijken verdacht veel op endurohandschoenen. Er zijn nl mensen die de scherpe rand van hun snowboard kunnen pakken als ze erop staan.

Ik weet niet waar je woont, maar vorig jaar heb ik bij Hannamax in Hedel een paar winterhandschoenen gekocht die aan jou eisen voldoen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Winterhandschoen
« Reactie #4 Gepost op: 10-12-2009, 08:51 »
Je kan ze ook vast passen bij Hamster thuis, ergens in het verre Westen des Lands.

Maar mijn ervaring is dat niet een echte winterhandschoen fijn off-road rijdt. Ik neem gewoon een 2e paar mee. Heen met de dikke handschoenen, dan off-road met dunne waarbij je het als het goed is toch warm krijgt en terug weer wisselen.
:stupid:
 
iedere winterhandschoen welke je handen goed warm kan houden is te lomp om veel gevoel te behouden. ik gebruik maximaal een lente/herfst handschoen: goede mix tussen warmte en gevoel. op de snelweg wordt het echter wel koud na een half uur bij temperaturen onder 0 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Winterhandschoen
« Reactie #5 Gepost op: 10-12-2009, 09:38 »
Ik neem 2 paar handschoenen mee naar een rit.
Dat extra paar krijg ik nog wel in mijn rugzakje of tasje achterop.
Een paar lekkere dikke winterhandschoenen voor de rit over de snelweg ernaartoe...
En een paar neopreen handschoenen, je handen worden wel nat, maar blijven warm...
 
 

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Winterhandschoen
« Reactie #6 Gepost op: 10-12-2009, 09:58 »
Gewoon de cross-handschoentjes met daar overheen een setje lederen legerhandschoenen. Warm Niet koud, droog en nog enigszins een klein beetje gevoel ook... ;)  Denk dat m'n handkapjes ook wel wat vocht/kou tegen houden  :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Winterhandschoen
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2009, 11:07 »
ik heb een setje handschoenen die wat uitgelubberd zijn, waar ik in de winter een dunne BINNENHANDSCHOEN is stop van odlo.

en een neopreen handschoen werkt ook top, wel nat, niet koud, maar alleen als je een beetje actief bent, 30 minuten stilzitten op de snelweg werkt t niet meer. nog een goed tip: op je handpakken een extra spoilertje maken, tegen de wind. met een tie-rapje vast zetten, ik heb ze ze groot gezien als een hele emmer :) 
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Winterhandschoen
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2009, 11:13 »
Ik heb de Sinisalo Enduro.

Warm, dun en waterdicht (membraam)! Vind ze heel erg goed en ze kosten 50 euro.

Ik gebruik ze op de motor en op m'n werk in het biketeam, super!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Winterhandschoen
« Reactie #9 Gepost op: 10-12-2009, 23:40 »
Ga in de winter wel met 4/5 paar op weg  ;D
 
M'n winterhandschoenen van Revit met schoeller-pcm [wax bolletjes die warmte langsaam af geven, pas na 30 minuten bij - temperaturen begginnen ze kouder te worde..n] zijn bijna net zo dun als waterdichte hersthandschoenen
 
m'n hersthadschoenen voor de terugweg als de winterhandschoen nat zijn geworden op de heen reis en evt het begin van de rit.
 
M'n zomer doorwaai handschoenen en crosshandschoenen voor tijdens de rit, mocht het regenen kan ik wisselen halverwege.
 
En soms een set oude hersthandschoenen die iemand geleend heeft bij mij thuis omdat ie te dunne handschoenen aan had voor de heen reis  ;D
 
Je denk nu wat sleept ie allemaal mee.. maar op een 200kg tuf maakt het niet zo veel uit in de tas met gereedschap, binnenbanden enzo  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Winterhandschoen
« Reactie #10 Gepost op: 10-12-2009, 23:45 »
Handvatverwarming :-X?

Icm spoilertjes op de handkappen zit je bij vorst nog comfi met dunne handschoenen!
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Winterhandschoen
« Reactie #11 Gepost op: 11-12-2009, 07:30 »
Mijn interesse gaat uit naar de Klim spullen als de PowerXcross glove, maar jammergenoeg zijn ze alleen te passen in Zutphen. Da's voor mij 400 km op 1 dag rijden voor een paar handschoenen.

Goede keuze!  :D  Je zou Zutphen kunnen bellen om ze op te laten sturen, met hun advies is het risico van een verkeerde maat klein. In Heemskerk ligt mijn eigen paar...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Winterhandschoen
« Reactie #12 Gepost op: 11-12-2009, 12:07 »
Je kan ze ook vast passen bij Hamster thuis, ergens in het verre Westen des Lands.

Maar mijn ervaring is dat niet een echte winterhandschoen fijn off-road rijdt. Ik neem gewoon een 2e paar mee. Heen met de dikke handschoenen, dan off-road met dunne waarbij je het als het goed is toch warm krijgt en terug weer wisselen.

snowboardhandschoenen zijn te dik ook in de palm

de PowerX heb ik ook, rij er niet veel omdat ze me eigenlijk te warm zijn. Gelukkig zijn ze waterdicht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
Re: Winterhandschoen
« Reactie #13 Gepost op: 15-12-2009, 17:04 »
@ Lunatic.
 Je hebt mail.
 
 Groet, Alex
Honda XR 600 R -  BMW R100 GS PD
Rally Adventure Shop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Winterhandschoen
« Reactie #14 Gepost op: 15-12-2009, 19:44 »
Handvatverwarming :-X?

Icm spoilertjes op de handkappen zit je bij vorst nog comfi met dunne handschoenen!


Watje!

Maar wel echt een aanrader..
Met de handkappen en handvatverwarming van mijn GS geen winterhandschoenen meer nodig!

Rij altijd met zomerhandschoenen, vind het ook fijner, meer gevoel als je knopje moet indrukken ofzo..

Mijn winterhandschoenen uitgeleend aan m'n broertje die het op z'n VFR800 zonder HVV en handkappen moet doen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)