Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Yamaha T7 (concept)  (gelezen 75296 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #165 Gepost op: 02-12-2018, 11:54 »
Krijg je er ook nog koffie met 6 koekjes bij  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #166 Gepost op: 02-12-2018, 12:32 »
Dat is echt een positieve prijs.
Wat een enorm verschil zeg met de ktm 790.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #167 Gepost op: 02-12-2018, 12:33 »
Krijg je er ook nog koffie met 6 koekjes bij  :D


Ben om. Al had ik liever mariakaakjes gehad..


Zonder gekheid, als dit klopt, dan heeft Yam wat mij betreft een winnaar. Scheelt +/- 4500e met KTM :o  Koop een zadel, mooie Enduristan zijtassen, een leuke demper en klaar. (lichter maken waar mogelijk) Ik hoef geen 300 rij-opties en allerlei toeters en bellen. Die lui uit Mattighofen slaan de plank een beetje mis en dat doet pijn want die oude oranje fiets - lees 640 adv - is echt een magistraal apparaat. Een volbloed adventure fiets oftewel: 'jack of all trades, master of none'. En tot op heden de meest sexy machine om te zien :D


Kijk uit naar de testrit, op naar de lokale dealer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #168 Gepost op: 02-12-2018, 12:33 »
Maar eens voorzichtig vragen wat ze voor m.n xt1200 willen geven.

Wel jammer dat voor 1 cilinder extra er meteen 55kg bij op komt als totaal gewicht.
M.n ktm 690 weegt 150  en dat is al best veel om op te tillen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #169 Gepost op: 03-12-2018, 08:16 »
Je moet hem niet vergelijken met je 690 maar met de vorige tenere. En dan is het gewicht hetzelfde gebleven.
En dat is best netjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #170 Gepost op: 03-12-2018, 09:48 »
Ja maar was de vorige xt ook al niet eigenlijks 50kg te zwaar.
Echt hoor het vermogen van de 690 is echt genoeg.
Eigenlijk voor mij teveel kan het niet hendelen.
Gewoon 60 pk is genoeg en dan wat minder kilos heb je volgens mij de perfecte offroad travel machine.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #171 Gepost op: 03-12-2018, 10:38 »

Ben om. Al had ik liever mariakaakjes gehad..


Zonder gekheid, als dit klopt, dan heeft Yam wat mij betreft een winnaar. Scheelt +/- 4500e met KTM :o  Koop een zadel, mooie Enduristan zijtassen, een leuke demper en klaar. (lichter maken waar mogelijk) Ik hoef geen 300 rij-opties en allerlei toeters en bellen. Die lui uit Mattighofen slaan de plank een beetje mis en dat doet pijn want die oude oranje fiets - lees 640 adv - is echt een magistraal apparaat. Een volbloed adventure fiets oftewel: 'jack of all trades, master of none'. En tot op heden de meest sexy machine om te zien :D


Kijk uit naar de testrit, op naar de lokale dealer.
Ik ben mezelf ook sterk aan het overtuigen om dan toch de motor te bouwen waar velen achter vroegen; een reis/rallymotor met grote onderhoudsintervallen met veel offroadpotentieel, die vooral alleen op te rapen is. Ik denk dat de basis van een husqvarna 701 enduro met de nieuwe motor erin (met twee balansassen) momenteel al deze vakjes aanvinkt. Ik heb er vorige week een testrit mee gaan doen en was verbaasd hoe lekker die reed tegenover de 'oude' 690, laat staan de 660/640 die ik heb gehad.


Zowel de Yamaha T7 als de KTM 790 zijn voor mij te zwaar...ongeveer even veel als mijn KTM 990 Adventure, en dus naast het belangrijke feit dat die oranje zoveel geld moet kosten en misschien te veel toeters en bellen heeft, is het gewicht voor mij mede doorslaggevend.


KTM lijkt de richting van BMW op te gaan en begint hun motoren met veel te veel elektronische extra's uit te rusten, waardoor voor mij een deel van de controle (en dus ook het plezier) van de rijder wordt weggenomen. De prijzen worden te duur ook door die extra's. Yamaha heeft het achteraf gezien toch beter gezien inderdaad, en dat reflecteert zich ook in de prijs. KTM prijst zichzelf met deze 790 Adventure uit de markt volgens mij.
Maar het feit dat er zoveel offroadmodelletjes uit beginnen komen, vind ik wel heel plezant.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #172 Gepost op: 03-12-2018, 20:42 »
heb zelf diverse xt s gehad , van de oer tenere met ruim 30 liter tankinhoud (standaard)
De 600E  en de xt660Z.  Sommigen verklaarden mij voor gek , te zwaar en te weinig vermogen.
Misschien allemaal wel waar , maar heb aan al die yammies veel plezier beleefd.


Heb ook meerdere all en offroadjes gehad , van een xr500 , dominator650 drz400 husqvarna310
en nog een hele reeks andere.
Nu rijd ik op een 690 , en ben er nog steeds niet uit in welke categorie die valt.
Te zwaar voor een ''echte'' enduro , te licht voor een reis enduro , laat staan voor een lange trip
over de snelweg.

De nieuwe yamaha tekend volgens mij zijn grenzen beter af. Dat is een weg motor waar je ook
mee van de weg af kunt. nooit spectaculair maar altijd genoeg.
Met het prijsverschil t.o.v de kTM 690 wint de yam voor mij , qua looks ook , qua specs niet

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #173 Gepost op: 03-12-2018, 21:30 »
het grappige is, dat als ik een XT600Z  nieuw zou kunnen kopen ik zo om ben..
imo de beste tenere ooit....
(wel voor dezelfde prijs als in 1990)

 ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #174 Gepost op: 03-12-2018, 21:32 »
Ik ben mezelf ook sterk aan het overtuigen om dan toch de motor te bouwen waar velen achter vroegen; een reis/rallymotor met grote onderhoudsintervallen met veel offroadpotentieel, die vooral alleen op te rapen is. Ik denk dat de basis van een husqvarna 701 enduro met de nieuwe motor erin (met twee balansassen) momenteel al deze vakjes aanvinkt. Ik heb er vorige week een testrit mee gaan doen en was verbaasd hoe lekker die reed tegenover de 'oude' 690, laat staan de 660/640 die ik heb gehad.


Zowel de Yamaha T7 als de KTM 790 zijn voor mij te zwaar...ongeveer even veel als mijn KTM 990 Adventure, en dus naast het belangrijke feit dat die oranje zoveel geld moet kosten en misschien te veel toeters en bellen heeft, is het gewicht voor mij mede doorslaggevend.


KTM lijkt de richting van BMW op te gaan en begint hun motoren met veel te veel elektronische extra's uit te rusten, waardoor voor mij een deel van de controle (en dus ook het plezier) van de rijder wordt weggenomen. De prijzen worden te duur ook door die extra's. Yamaha heeft het achteraf gezien toch beter gezien inderdaad, en dat reflecteert zich ook in de prijs. KTM prijst zichzelf met deze 790 Adventure uit de markt volgens mij.
Maar het feit dat er zoveel offroadmodelletjes uit beginnen komen, vind ik wel heel plezant.


Eens. Gaan inderdaad de kant van BMW op maar dat zal knaaktechnisch gezien 'logisch' zijn..BWM harkt een hoop binnen. Wel jammer. De nieuwe Yam. is mijns inziens ook te zwaar voor de echte off-road feestjes maar voor een reismotor met off-road capaciteit klinkt het best aardig. Maar wat je zegt, heb stukjes TET in FR gereden waar ik mijn motor echt de max vond.. (dat is 155kg droog + 25l benzine en 15kg bagage)

De 701 heeft hoog op mijn lijstje gestaan maar werd uiteindelijk te duur. Kuipje, rek etc. zou teveel kosten. Maar ik vind het bijzonder mooie fietsen, met name de versies met extra's  ::)  Wist niet eens af van de dubbele balans-as..klinkt goed.

http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/rsLe

@ BBird, de gasten van Nomad ADV hebben mooie setjes (nee, heb geen belangen;) https://www.nomad-adv.com/




Post Merge: 03-12-2018, 22:05


De nieuwe yamaha tekend volgens mij zijn grenzen beter af. Dat is een weg motor waar je ook
mee van de weg af kunt. nooit spectaculair maar altijd genoeg.
Met het prijsverschil t.o.v de kTM 690 wint de yam voor mij , qua looks ook , qua specs niet



Ook eens. Mooie motor en uitstekend prijsje. Vind alleen de uitlaat een beetje raar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #175 Gepost op: 03-12-2018, 23:33 »
KTM lijkt de richting van BMW op te gaan en begint hun motoren met veel te veel elektronische extra's uit te rusten, waardoor voor mij een deel van de controle (en dus ook het plezier) van de rijder wordt weggenomen. De prijzen worden te duur ook door die extra's. Yamaha heeft het achteraf gezien toch beter gezien inderdaad, en dat reflecteert zich ook in de prijs. KTM prijst zichzelf met deze 790 Adventure uit de markt volgens mij.
Maar het feit dat er zoveel offroadmodelletjes uit beginnen komen, vind ik wel heel plezant.
Op zich niet gek want de meeste adventure modellen van KTM worden verkocht aan mensen die nog nooit met de motor een zandpad van dichtbij hebben gezien. Dat is, helaas voor ons, de grootste groep klanten en daar wordt uiteindelijk ook de motor voor ontworpen. Persoonlijk heb ik ook niks aan al die elektrische snufjes. Snelheidsmeter, verlichting en tegenwoordig (helaas) verplicht ABS is voor mij voldoende. Al het andere kan alleen maar stuk gaan waardoor je ineens stil kan komen te staan in de middle of nowhere.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #176 Gepost op: 04-12-2018, 13:15 »
heb zelf diverse xt s gehad , van de oer tenere met ruim 30 liter tankinhoud (standaard)
De 600E  en de xt660Z.  Sommigen verklaarden mij voor gek , te zwaar en te weinig vermogen.
Misschien allemaal wel waar , maar heb aan al die yammies veel plezier beleefd.


Heb ook meerdere all en offroadjes gehad , van een xr500 , dominator650 drz400 husqvarna310
en nog een hele reeks andere.
Nu rijd ik op een 690 , en ben er nog steeds niet uit in welke categorie die valt.
Te zwaar voor een ''echte'' enduro , te licht voor een reis enduro , laat staan voor een lange trip
over de snelweg.

De nieuwe yamaha tekend volgens mij zijn grenzen beter af. Dat is een weg motor waar je ook
mee van de weg af kunt. nooit spectaculair maar altijd genoeg.
Met het prijsverschil t.o.v de kTM 690 wint de yam voor mij , qua looks ook , qua specs niet


 :stupid: :stupid: :stupid:

Post Merge: 04-12-2018, 13:24

Eens. Gaan inderdaad de kant van BMW op maar dat zal knaaktechnisch gezien 'logisch' zijn..BWM harkt een hoop binnen. Wel jammer. De nieuwe Yam. is mijns inziens ook te zwaar voor de echte off-road feestjes maar voor een reismotor met off-road capaciteit klinkt het best aardig. Maar wat je zegt, heb stukjes TET in FR gereden waar ik mijn motor echt de max vond.. (dat is 155kg droog + 25l benzine en 15kg bagage)



Je komt een heel eind met 200kilo en 48PK








... je moet er alleen wat harder voor werken dan die vent op z'n KTM of Husaberg.... :D

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #177 Gepost op: 04-12-2018, 18:59 »

Zand, stenen en fes-fes. Dezelfde 200kg/48pk. Op Tourances..

Maar, de 660Z heeft prima rij-eigenschappen, dat helpt mee.

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #178 Gepost op: 04-12-2018, 20:16 »
Dan kan je net zo goed een 3YF 660 uit 1992 kopen. Die is exact hetzelfde als de 'nieuwe' 660 en scheelt je een paar ruggen. Kapot gaan ze toch niet.
Nee, die nieuwe 660 had echt wat meer mee moeten gebeuren.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #179 Gepost op: 05-12-2018, 12:22 »
Als je Henry Ford had gevraagd wat zijn klanten wilden, dan was het antwoord snellere paarden...
Lijkt hetzelfde bij Yamaha rijders  :-X ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog