Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298689 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1740 Gepost op: 22-09-2020, 14:14 »
Gaaf hoor Frederik,
Het worden er sateeds meer op het forum!   :)
Dit zijn Jurjen en ik tijdens de MS1000 een paar jaar terug.









Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1741 Gepost op: 24-09-2020, 09:49 »
Ik heb mijzelf ook nog niet voorgesteld.


Ik ben Joris, 35 uit Doetinchem. Motorrijbewijs in 2007 gehaald maar pas sinds eind vorig jaar een enduromachine. Voorheen wel eens op de enduro van mijn schoonpa gereden maar niets serieus, de OTR rit in Staphorst was mijn eerste echte offroad ervaring. Sinds begin dit jaar op de crossbaan te vinden om zoveel mogelijk zandervaring op te doen. Daarnaast als de OTR ritten weer beginnen wil ik de meeste wel meepakken, in juli gelukkig nog een weekend in Oost Duitsland gereden.


Naast de OTR ritten wil ik ook meer met roadbook gaan doen om navigeren te leren, mijn doel is om binnen enkele jaren toch wat rally's gereden te hebben.


Op dit moment heb ik een 250 EXC-F zodat ik op de baan mij vooral op rijtechniek kan richten, wanneer de afstanden groter worden staat de overstap naar een 450 op het plan.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1742 Gepost op: 24-09-2020, 22:48 »
Zal me hier even voorstellen peter uit leiddn. Verbouw veel motoren. Hoop hier contacten te maken om wellicht eens samen te rijden en ervaring op te doen en te delen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1743 Gepost op: 25-09-2020, 07:54 »
Hallo mensen,
Ik realiseer me dat ik me ook nog nooit voorgesteld heb en dat terwijl ik vorig jaar voor het eerst de Brabo600 gereden heb en me ook voor dit jaar heb opgegeven. Hóóg tijd (eigenlijk veel te laat maar beter laat dan nooit toch?) om me eens netjes voor te stellen.

Mijn naam is Roel, 34jaar, en lees al een heel tijdje mee en geniet van al het gezeur/gelul en informatie op dit forum.Op m'n 19e een Honda XR250R '94 gekocht die inmiddels al 15 jaar in mijn bezit is en waarschijnlijk nooit weg gaat. Hiermee ben ik begonnen met OTR ritten rijden. Sinds een week dient de XR als lesmotor om mijn vriendin kennis te laten maken met het onverharde.

Ooit heb ik tussendoor een YZF450 '05 bij gekocht maar maar nooit zoveel plezier mee gehad omdat het geen motor is waar je ook weg graag km's mee maakt.
Eind 2017 heb ik een Tenere XT660Z '10 gekocht, dit is op dit moment echt de perfecte motor voor mij, van een weekendje eifel (samen met de vrouw met haar Kawasaki Z750) tot het rijden van de Brabo600 gaat allemaal prima. Samen met mijn broertje proberen we onze eigen offroad weekendjes te maken met TET routes en AK routes.

Ik kijk uit naar de Brabo600 en om jullie te spreken.

 
Gr. Roel

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1744 Gepost op: 04-10-2020, 19:59 »
Zonder kenteken is lastiger als met frans kenteken.
Is het een crosser geweest?


Ik reageer even op jou maar antwoord op meerdere.

Deze motor komt uit 2008/2009. Hij is opgebouwd door Rallybike center. Daarna is die verhuurd geweest door stichting rally assist aan een Tsjech. (Martin Macek dakar Argentinië -ik denk in 2010) wat er in die tijd met de motor is gebeurd weet ik weinig van. De motor is na het overlijden van de eigenaar van Stichting rally assist verkocht aan Offroad center. Daar heb ik hem in 2018 van overgenomen.

Voor ik hem kocht heb ik het RDW gebeld met de vraag wat er naar boven kwam bij dit framenummer. Daar werd gezegd dat hij aangemerkt stond voor export maar dat dat nooit was gebeurd. En dat hij een Nederlands kenteken gehad heeft. Als ik kon aantonen dat ik de motor legaal in bezit had, kon ik er een nieuw kenteken voor krijgen (met een eentje ,omdat de papieren dus kwijt waren).

Afgelopen zomer naar het RDW gegaan om het kenteken aan te vragen. Het eerste probleem was dat het plaatje op het balhoofd slecht leesbaar was. Dus dat vonden ze een probleem (het nummer op de zijkant maakte ze niets uit) Alleen het plaatje geldt. Daarvoor hebben ze een identiteit check uitgezet bij Yamaha. (Ik wacht nu nog op antwoord van Yamaha, maar denk dat dat ook niet veel opschiet). Verder kwamen ze er mee dat er in Duitsland ook een kenteken geregistreerd staat op dit framenummer. Dat maakt het hele verhaal nog lastiger. Iemand in Duitsland heeft dus het kenteken die bij mijn frame hoort. Mijn motor is niet gestolen geweest dus het kenteken wat mij mijn frame hoort is denk ik met een ander frame verkocht.

Ik probeer dus nog om de TUV een mail te laten sturen naar de persoon in Duitsland. Iemand bij de TUV heeft mij verteld dat de persoon 26 is en de motor in 2018 geschorst heeft. Ik verwacht dat hij ook weet dat zijn kenteken niet bij het frame klopt dat hij had. Maar dit zijn aannames.

Kortom, lastig verhaal en wellicht is een andere frame zien te scoren wel het beste idee.
Wat zou het beste topic zijn om daar vragen over te stellen?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1745 Gepost op: 04-10-2020, 21:33 »
Klotesituatie.

Ik zou een nieuw topic openen en dit verhaal nogmaals neerzetten. Dat trekt vast meer aandacht dan in dit topic.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1746 Gepost op: 04-10-2020, 21:45 »
Ga ik dat doen ;) heb het zojuist ook op het motor forum gedaan. Hoe meer zielen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1747 Gepost op: 04-10-2020, 23:01 »
misschien een oproep plaatsen op ebay kleinanzeigen ?
succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1748 Gepost op: 04-10-2020, 23:32 »
Misschien ver gezocht.. maar in België heb je de bfov, die de service aanbied om motoren met verloren kenteken terug legaal te krijgen. Zij hebben wel wat meer invloed dan de gewone particulier..
Als je iemand kent die hem op papier wil kopen zodat je het bij hen kan laten doen.. kan wel een maar maand duren naar het schijnt maar scheelt jou een hoop frustratie, tijd en geld..


Is in principe bedoelt voor oldtimers maar ik gok dat ze jouw dossier ook wel willen doen
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1749 Gepost op: 05-10-2020, 12:22 »
Allemaal goede ideeën hier!
Ik ga er nog even een nieuw topic over starten. Kijken of er meer ideeën naar boven komen. in adergeval tot nu toe bedankt!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1750 Gepost op: 31-10-2020, 17:42 »
Hoi, ik ben Raymond. 43 jaar en ben nog oriënterend. Heb nog geen allround fiets maar lees graag mee met jullie avonturen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1751 Gepost op: 31-10-2020, 18:01 »
Welkom.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1752 Gepost op: 22-12-2020, 09:50 »
Hoi.


Ik ben Fred. Heb altijd al een zwak voor off/all-road achtige motoren gehad, het lieftst éénpitters. Ben begonnen met een Kawasaki KLE 500. Toen een Fazer, een Suzuki GSR-R 750W, een R1. Ook nog tussendoor een Diversion 600.Toen kwam er naast de Suzuki een 88-er XR 250R. Fantastisch ding! Lol voor 10! Helaas was ik niet zo lief voor de XR 250... :(


Toen de Supermotard rage opkwam, heb ik een mooie XR 600 gekocht, een 92-er volgens mij. Ook die aan gort gereden, want ik moest met veel minder peekaas toch proberen de KTM's een Husken bij te houden. Beide Honda's verkocht, en toen in 2005 een nieuwe KTM 660 SMC gekocht, met full dubbele Akra, en nog wat aanpassingen gedaan etc. De 660 nog steeds in mijn bezit, geweldig ding; fantastische brute spartaanse stamper, die er om vraagt om flink op te gas te gaan!


Paar jaar dus alleen de KTM gehad, tot een kleine twee weken toch weer een XRtje de stal komt uitbreiden.. ;D


Ze is niet echt een schoonheid, maar deze ga ik wel netje behandelen tov de andere Honda's. Ik houd van luchtgekoelde blokken, vind dat gewoon mooier. Tevens houd ik erg van eenvoud, en dat zie je dus in de beide motoren terug. Geen accu's, geen (of nauwelijks) elektronica, injectie, of wat dan ook.


Toch heeft de XR een tik in het motorblok. Ik heb zelf kleppen gesteld, de rechter uitlaatklep had veel meer speling dan de linker. Maar er is een Haynes werplaatshandboek onderweg, dus dat kan misschien helpen. Vind het leuk om Marktplaats, Ebay en de Chinese site af te zoeken voor spulletjes en onderdelen voor de XR. En voor het eerst in mijn leven iets op Ebay gekocht voor de XR!


Ben zelf woonachtig in Zoetermeer Zuid-Holland. Heel misschien ooit eens een lichte (georganiseerde) offroad toertocht gaan doen, maar dan moet de XR eerst helemaal in orde zijn.


Dus naast Moto-Forum, in het off en allroad gedeelte nu ook op zoek op dit forum naar tips, evraringen met XR-en, en misschien een route?


Groetjes Fred

Post Merge: 22-12-2020, 09:56
De Honda XR 250 die ik nu bijna twee weken heb

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1753 Gepost op: 22-12-2020, 13:04 »
Welkom Fred, je topic op MF over je KTM volg ik al jaren. In jouw omgeving valt er helaas weinig offroad te rijden,. Je kunt eens kijken naar TET-route, maar het is best een eind op een XR 250 naar het onverharde stuk.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1754 Gepost op: 22-12-2020, 21:29 »
Ha, Grandia wat leuk! :)
Ja die KTM ken je dan wel, ja hahhah


Inderdaad, bij ons is niks te doen kwa off-road.
Àls ik dan een ritje ga doen, is het comfortabel op een aanhangertje achter de auto...


Maar goed, voorlopig af en toe beetje rommelen aan de XR, en wachten in deze tijd op mn reeds bestelde onderdelen.


Grt Fred