Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rekluse koppeling ervaringen  (gelezen 37350 keer)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #30 Gepost op: 09-03-2009, 20:11 »
Vertel eens over die Proversie?
Ik hoor inderdaad niks, ook niet bij volledig ingetrokken koppeling
Wel heb ik bij stationair lopen een onregelmatig trekkende motor. Nu denk ik dan dat uiteraard heel goed met de compressie en de verbrandingsslag te maken hebben, maar is dat ook zo?
Heb je wel voldoende ''installed gap'' ( speling ) tussen de drukplaat en de bovenste gevoerde plaat ?
Deze speling moet tussen de 0.75mm en 1.10mm zijn.
Dat die een beetje kruipt kan er aan liggen dat de speling te weinig is alhoewel dit kruipen bij een KTM altijd wel een beetje een issue is geweest met een Rekluse erin.

De z-Start pro is een heel andere koppeling geworden.
Hiermee kan je bij elk toerental toch nog gewoon je koppelingshendel blijven gebruiken.
Ook zit deze koppeling wat anders in elkaar en hoef je bij een KTM niets van de staanders van het binnenhuis af te slijpen/vijlen omdat er een ander speciaal gecoat Rekluse binnenhuis bijgeleverd wordt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2009, 09:00 »
Echt niet. Ik heb nu 50 euro betaald voor een Yuasa. Deze gaat zeker 2 jaar mee.Regelmatig aan de druppellader, nu wel weer. 8)
 
Kan ik beter een paar maanden op dieet gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2009, 09:03 »
Ik heb de speling rond de 0,8 afgesteld, bewust, omdat Gerben meldde dat hij de motor wat traag op het gas vond reageren. Dat ie een beetje trekt vind ik dan ook niet zo erg, en als die onregelmatigheidbij stationair lopen gewoon uit het verschil tussen compressie en verbrandingsslag te verklaren is, dan is dat ook opgelost.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2009, 11:43 »
als ie net iets plakt, voel je natuurlijk schokkerig trekken van de mtoor: Als die stationair loopt, versnelt ie bij iedere arbeidsslag natuurlijk behoorlijk, en zal de koppeling net effe harder gaan pakken en vv.
 
Gewoon mee rijden: De koppeling moet ook nog wat inslijten, je hebt immers gebruikte platen gewisseld.
Ik had de gap juist net wat aan de grote kant van de range staan, en toen vond ik hem idd net wat traag.
 
grts
Gerben

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2009, 16:09 »
Ook je oliesoort bepaald het 'plakkerig' zijn. Ik heb goede ervaringen met Shell Helix Diesel Plus 10W40. Die heeft geen friction modifiers dus is OK voor je koppeling plus dat hij niet zo snel degradeert als een gewone olie.

Ik dacht altijd dat je met een DRZ 6.000 km kon doen met olie en voor off-road had ik dat al gehalveerd. Ik merk nu dat mijn Rekluse veel beter reageert met 1.000 km intervallen. Als hij heel heet wordt dan is het soms al met 500 km klaar met de olie, terwijl die niet vies oogt.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2009, 17:34 »
Met 0,8mm speling zit je mooi aan de ondergrens.
Zo probeer ik ook altijd de Rekluse's bij mijn klanten af te stellen als ik het er voor ze in moet bouwen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2009, 16:11 »
Nu er eenmaal zo'n rekluse opzit, denk je ook al vlot aan het vervangen van het koppelingshandel door een achterrem. Vooral handig in bergachtig terrein lijkt mij.
Dan heb je in wezen toch alleen een langere leiding nodig, en een verloopstukje op de achterrempomp?

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2009, 17:40 »
Komt toch nog wat meer bij kijken  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2009, 18:40 »
Verklaar! Laat ons niet in spanning; Wat meer!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #39 Gepost op: 12-03-2009, 11:03 »
Verklaar! Laat ons niet in spanning; Wat meer!

 :stupid:

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #40 Gepost op: 23-03-2009, 14:30 »
Heb er net een beetje off road mee gereden.
 
Met langzame stukken/kruip door sluip door, is het wel relaxed rijden.
Ik vind het een nuttige aankoop voor mijn SE.
 
Nadelen:
stationair toerental moet je een beetje in de gaten houden bij koude motor,de remsporen staan bij de plantenbak voor mijn deur pffewh.
Je trapt hem in 1 en weg was ie.
 
Terugschakelen doe ik nog steeds met koppeling erbij,evenals de neutraalstand opzoeken is makkelijker.
Koppelingshendel voelt nu vreemd aan maar hij doet het wel goed.
 
 

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #41 Gepost op: 23-03-2009, 19:16 »

 
Nadelen:
stationair toerental moet je een beetje in de gaten houden bij koude motor,de remsporen staan bij de plantenbak voor mijn deur pffewh.
Je trapt hem in 1 en weg was ie.
 

En ik had je nog zo gewaarschuwd  ;D
Ik snapte er toch ook al niets van dat de motor zo kruipte toen die koud was.
Maar dat kwam ook doordat de choke nog open stond  :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2009, 20:19 »
De koppeling bevalt nog steeds goed, Lastig met bergaf rijden, omdat je gas moet geven als je remmen wilt, maar overigens niets dan lof.
Eén puntje dan misschien: Ik hou er wel van om met lagere toerentallen wat rond te tuffen, (70 km/u in de hoogste versnelling) en ik heb het idee dat ik dat met de Rekluse beter niet kan doen, omdat er dan toch wel wat slip optreedt. Is daar een oplossing voor? Ik lees iets over Tungsten Balls?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2009, 20:52 »
Eén puntje dan misschien: Ik hou er wel van om met lagere toerentallen wat rond te tuffen, (70 km/u in de hoogste versnelling) en ik heb het idee dat ik dat met de Rekluse beter niet kan doen, omdat er dan toch wel wat slip optreedt. Is daar een oplossing voor? Ik lees iets over Tungsten Balls?

Volgens mij kun je dat sowiezo beter niet doen, vindt je motor dat wel lekker, en de versnellingsbak etc. Ik heb nog geen motor gereden die heel laag in de toeren lekker rijdt, zeker geen eencilinder. Off rij jij toevallig harley  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #44 Gepost op: 23-04-2009, 20:57 »
Het nieuwe rijden! Alles met mate uiteraard; Ik laat hem niet werken bij lage toeren, maar zo lang ie mooi rond loopt treedt er voor de motor echt geen schade op.