Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg  (gelezen 11525 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2020, 13:11 »
Uit blik of vers zou beide kunnen, maar heeft er mee te maken of ze links- of rechtsom gesneden zijn  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2020, 13:34 »
om een beetje on-topic te blijven (al dat flauwe gedoe hier ..): zijn er ook ananas-merken die geschikt zijn voor zowel on road als off road gebruik?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2020, 13:43 »
T'is nog niet helemaal klaar! ik denk dat het nu pas begint..

ik ben voor een Mitas H 18 flattrack band gegaan in de maat 130/80/19 en vandaag net binnen gekregen.
de band ziet er erg breed uit voor een 130. ongemonteerd meet ik met schuifmaat erop al 138,5 mm,


bij de noppenband wat een 110mm is die er nu op zit meet ik 124mm breed tussen de zijnoppen en 9mm ruimte tussen zij nop en de ketting die er langs loopt ,ik weet n iet precies hoe breed zo'n flattrack band uitvalt maar hoop dat deze band dan ook echt niet breder als 130mm zal vallen op een 2.15 velg want aan weerszijden komt er dan al 3mm bij tov de crossband die er nu op ligt en blijft er nog 6mm tussen ketting en de band over. is dit dan niet al wat weinig??

zal de ketting dan de band niet eerder raken bij eventueel klapperen. hoeveel speling mag je bij een crossmotor eigenlijk minimaal hebben tussen een band en de ketting?

Er staat trouwens tubeless op de band ,maar kan ik dan toch een binnenband monteren? waarschijnlijk gaat de spaak velg lucht lekken,
de bandenklem gaat eruit omdat ik niet meer door de blubber ga rijden. dit scheelt weer bij montage van de band. overigens kan de band een snelheid van 210km p/u aan. misschien met binnen band nog maar 180 km p/u maar ik ga er misschien hooguit 130km p/u mee rijden

Ik hou ook van pizza, maar niet van die Hawai (maar dan weer wel van een tosti Hawai) en vind de hoogte van de stukjes dan weer belangrijker dan de afstand: het bekende noppensyndroom. Ananas uit verre landen zoals Saudi Arabia is trouwens per definitie beter geschikt voor off-road

Omdat het nu helemaal uit de hand gaat lopen toch maar even proberen:
Beste Honda4ever, het zal prima gaan met die flattracks denk ik. Het zijn wat stoerdere banden dan een wegband. Ik had ooit een Anakee op mijn allroad en daarmee kan je ook alles aan (asfalt, stenen, zand) zolang het maar niet nat is, maar als je meestal verhard rijdt is dat toch wel een betere keuze (maar ziet er niet zo stoer uit). De meesten hier op het forum willen grote noppen en een smalle band, jij wilt kleine noppen en een brede band want daarmee kan je platter door de bocht: een soort Supermoto. Leuk maar niet de doelgroep hier.

Hoe dicht je band langs de ketting mag lopen? Ik zou inderdaad ook zeggen: eerst proberen, leg hem erom en kijk hoever hij van de ketting zit. De ketting kan je daarbij zover als mogelijk ook zijdelings bewegen en zolang het mekaar niet raakt lijkt het me geen probleem. Richtlijnen zijn hiervoor niet te geven.

Verwijderen van de bandenklem: prima, maar rij dan niet (meer) met een lage bandenspanning. Rijden in de modder heeft niets met een bandenklem te maken, de bandenspanning wel.

Instoppen binnenband: dat kan, maar let op: zorg ervoor bij het omleggen dat de binnenband een voldoende lucht heeft, bij een tubeless zou lucht achter kunnen blijven tussen de binnen- en buitenband en dat zorgt voor problemen. Als je een tubeless-velg hebt dan staat het er geloof ik ook op.

Laat graag weten hoe het is gegaan met het omleggen en de ketting, en hoe het uiteindelijk rijdt  8), fotootje ofzo


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2020, 13:50 »
om een beetje on-topic te blijven (al dat flauwe gedoe hier ..): zijn er ook ananas-merken die geschikt zijn voor zowel on road als off road gebruik?

Heb ik voor je Jos.
Merk is Dole.
Zal aan m.n vrouw moeten vragen waar verkrijgbaar?
Grote voordeel van deze schijven ze zijn op maat te maken.
Weet zo niet of deze anassen li of re draaiend zijn?


Tis natuurlijk kleine moeite om een schijfje naar je op te sturen.



Post Merge: 15-01-2020, 13:52
Sorry wat een anas is weet ik niet maar ik bedoel ananas.
 ;D

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2020, 14:32 »

deze kan ik echt aanbevelen!23 minuten in de oven ongeveer 220graden!(wel vanuit de vriezer)
 ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2020, 15:42 »
23 min op 220graden? dan is het geen pizza Hawai meer maar een pizza Australie ...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2020, 16:02 »
23 min op 220graden? dan is het geen pizza Hawai meer maar een pizza Australie ...
klopt!

en dat gaat prima
ligt hier vaak in de combi!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2020, 18:28 »

Deze set schijnt het overal goed te doen.



2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2020, 01:51 »
De meesten hier op het forum willen grote noppen en een smalle band, jij wilt kleine noppen en een brede band want daarmee kan je platter door de bocht: een soort Supermoto. Leuk maar niet de doelgroep hier.



Verwijderen van de bandenklem: prima, maar rij dan niet (meer) met een lage bandenspanning. Rijden in de modder heeft niets met een bandenklem te maken, de bandenspanning wel.

Instoppen binnenband: dat kan, maar let op: zorg ervoor bij het omleggen dat de binnenband een voldoende lucht heeft, bij een tubeless zou lucht achter kunnen blijven tussen de binnen- en buitenband en dat zorgt voor problemen. Als je een tubeless-velg hebt dan staat het er geloof ik ook op.

Laat graag weten hoe het is gegaan met het omleggen en de ketting, en hoe het uiteindelijk rijdt  8), fotootje ofzo

Mooi bedankt voor je antwoord. band op spanning houden zonder bandenklem ga ik zekers doen.. maar k dacht allroadmaniacs voor alle soorten wegdek was vanwege de naam allroad. maar maakt verder niet uit want op de doelgrpoep Annassen reageer ik ook niet hahaha, die kunnen beter op een groente en fruitboom forum gaan.

lucht tussen de binnen en buitenband kan waarschijnlijk ontsnappen via spaaksnippels etc. ik neem aan dat een spaakvelg niet luchtdicht is. ondertussen heb ik ook al begrepen dat bredere supermoto banden ook vaak tubeless zijn en ze daarvoor een binnenband nemen. je zou dan alleen minder hard kunnen rijden dan de band voor getest is vanwege de binnenband. dit is voor mij geen probleem aangezien de band tot 210km p/u aankan en de motor dit niet kan halen. uiteraard voor de geïnteresseerden foto's van montage etc..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2020, 07:20 »
Er zijn veel youtube videos om je spaakvelg dicht te maken voor tubeless banden ( ik geef geen garantie ! )
Dit is er een van : 







Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2020, 08:14 »
Deze set schijnt het overal goed te doen.







Speciaal voor trappetjes rijden.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2020, 08:27 »
Ontwikkeld voor de plisie  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2020, 12:01 »
Er zijn veel youtube videos om je spaakvelg dicht te maken voor tubeless banden ( ik geef geen garantie ! )
Dit is er een van : 


Ik heb de video bekeken .het is wel interessant maar ik denk dat er weinig voordeel is om dit te gaan doen bij een Honda cr250, bij lek rijden kan je volgens mij ook beter een binnenband erin hebben

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2020, 13:06 »

Speciaal voor trappetjes rijden.


Ideaal voor statische trappen, voor roltrappen vind ik ze zelf dan weer minder handig.
Dan ga je echt met een rotgang!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Welke crossbanden voor ook goed op de openbare weg
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2020, 17:15 »
Plisie en trappen, geen goede combinatie
https://www.dumpert.nl/item/7827569_9a055bf6