Ik heb een hele riedel mods op mijn 701 maar zeker ook geen safari tanks. Als je toch denkt dat je meer dan 250 km op een tank moet kunnen rijden, dan is er nog de zes liter Rade tank die op de plaats van het luchtfilter onder de buddy gaat. Betekent wel een open luchtfilter met meer lawaai.
Koop meteen een ABS dongle. ABS staat altijd aan iedere keer als je start, dus dat ga je in het veld na het afslaan keer op keer vergeten. Met die dongle is de ABS op het achterwiel permanent uit.
Een van de beste modificaties is het inkorten van de veel te lange zijstandaard die offroad parkeren soms helemaal onmogelijk maakt. Schaf dan ook een zijstandaard dongle als backup. De zijstandaard is uitgerust met een magneetje die een hall schakelaar triggered. Magneet kwijt dan kan je niet wegrijden met ingeklapte standaard in. Zodra je hem in zijn versnelling zet denkt de 701 dat je zijstandaard nog uit staat. Het is velen overkomen. Die dongle omzeilt dat. Je kan ook een extra magneetje meenemen.
Je kan 5 kg besparen door een Wings demper te kopen en een lithium accu. Wings is relatief zeer betaalbaar.
Het Perun bagagerekje in plaats van de passagiershendels is heel fijn en handig
Verwarmde handvaten
Wil je meer weten? Neem dan een paar dagen vrij, ga naar Adventure rider en lees de 970 pagina's over de
Husky 701 :-)