Wijs op Reis > Reizen en -verhalen

Gezondheid / EHBO setje voor op de brommer

(1/5) > >>

Smitty:
Wat moet er in mijn EHBO setje zitten in Marokko ???

OK Bas, brand maar los ;)

Bas:
Afhankelijk van je EHBO vaardigheden lijkt het mij handig dat minimaal de volgende items binnen een groepje altijd aanwezig zijn:

- reddingsdeken
- snelverband nr.1
- steriele gaasjes 10x10 cm.(voor het schoonmaken van wondjes)
- ideaalzwachtel, circa 8cm breed.
- elastisch hydrofiele zwachtel, 5cm breed
- rol tape (leukoplast o.i.d. maar ducktape werkt soms ook prima)
- ontsmettingsmiddel (sterilon of betadine)
- paar latexhandschoenen
- driekantendoek (Mitella)
- ibuprofen, paracetamol o.i.d.
- setje pleisters
- verbandschaar
- pincet

Iets tegen de race-kak en dehydratiepoeper (OSR ofzo) 

en afhankelijk van het weer zonnebrandolie en hoofdbedekking


En niet om mee te nemen maar vooraf te regelen: meestal raadt de GGD vaccinaties tegen tyfus, DTP en geelzucht (hepatitis A) aan.
Indien je medicijnen gebruikt is het handig deze vermeld te hebben in een S.O.S. document o.i.d.
Als je een (ernstige) allergie hebt voor een medicijn of iets anders is het handig om deze ook in het S.O.S. document o.i.d. te hebben staan.


Ik zal later deze lijst updaten als ik nog wat vergeten ben.

cornepol:
Vergeet niet wat mee te nemen tegen de race-kak en dehydratiepoeper (OSR ofzo)

Smitty:

--- Citaat van: cornepol op 13-02-2006, 16:13 ---... en dehydratiepoeper (OSR ofzo)


--- Einde van citaat ---

dehydratie poeper ::) ... is dat een uitgedroogde anus of zo ;D :-X En wat moet je daar voor doen om dat te krijgen? Veel gedroogde vijgen en dadels eten in Marokko ;)

ORS = Oral Rehydration Salt of zo :) Ik neem in plaats van ORS meestal een Alka Seltzer en Druivensuiker tablet tegelijkertijd in. Da's toch ook zout en suiker! En die twee heb ik altijd bij me.

cornepol:
ff naar de Drogist. Het gaat met name om het vasthouden van vocht omdat je anders met diarree teveel verliest...Gewoon een poedertje voor in je drinkzak met een smaakje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie