De verslagen van de voorgaande jaren geven een goed beeld imho.
Hier kun je veel info vinden..:
http://www.rallymaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=88889028&Itemid=93Het verloop van de wedstrijd van dag tot dag is nog niet bekend. Wel weten we dat op vrijdag de keuring is, zaterdag een proloog gereden wordt en daarna de etappes. Finish in Breslau dit jaar.
Onderweg zijn er een aantal wisselingen van bivak, en er is een halve rustdag gepland na de marathonetappe. Eten wordt voorzien door Gert Kastenmeier, bekende TV kok en rallyrijder. Zelf wat backup meenemen voor onvoorziene situaties.
Je neemt je eigen zooi mee, slaapspullen etc. Er zijn soms douches en soms is er een WC. Service kun je mee inschrijven, kost geld per teamlid. Grote trucks kosten meer dan een busje. Als je op de motor gaat ben je al het heertje als je een camper bij je hebt met iemand die 's avonds helpt je motor zuiver te maken en te servicen.
Alternatief is je aansluiten bij RallyXL of Memotours of een team te vormen met meerdere mensen. Voordeel: gezelligheid, bij RallyXL en Memotours een monteur die helpt of desnoods alles doet. Nadeel: je kiest ervoor eea uit handen te geven. Op de motor kun je voor heel weinig al mee met zo'n team, en dan slaat de balans ver in het positieve door. Vind ik, als buitenstaander.
Met de auto is het een ander verhaal, dan wil je volledig self-supporting zijn met een serviceploeg. Er wordt wel veel onderling geholpen, met gereedschap, kennis en onderdelen.
Zoals hierboven geschreven rij je door de bewoonde wereld en kun je regelmatig tanken. Op de site van de organisatie stond altijd een reikwijdte die je zeker moet hebben en wij hebben op de zware etappes wel eens gedonder gehad met de brandstof. Maar toen slurpte de auto door een kapotte carb ook teveel brandstof.
Helpt dit al?