Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012  (gelezen 43292 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #180 Gepost op: 17-06-2012, 11:53 »

Als je een rally wil rijden in een ongelofelijk mooi land wat iedere 30 minuten weer geheel anders is van landschap dan moet je de Albanie Rally rijden. Tevens is iedere deelnemer hier het er over eens dit zijn de beste roadbooks ooit gezien;


Ook en goede mening.

Ha goedemorgen Gerjan, bedankt voor je gelukswens. Het was zwaar qua omstandigheden rotsen ravijnen lange dagen etc maar te simpel qua navigate. Alex is echt een bikkel heeft maar 1 klein foutje gemaakt door de de 2 e in het klassement uit een moddergat te helpen. Dit heeft hem 5 min gekost en dus zeker de podiumplek overall. De tegenstanders zijn mensen die dakar al 4 of meerdere keren gereden en gefinist zijn en ook binnnen de eerste 15 niet voor niets was Villarubia fabrieksrijder voor sherco!
Voor het natuurschoon kun je er echt naar toe is erg mooi. Voor de rally die is erg gevaarlijk met afgronden ravijnen etc. Voor de goedkoopte blijf gewoon in nederland ga je spreken.


Kortom ik probeer er volgend jaar bij te zijn, Rally betekend voor mij avontuur en dat zit er genoeg in lijkt mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #181 Gepost op: 17-06-2012, 19:18 »
Na een goede nacht slaap ben ik weer een beetje mens. Ben maar gelijk begonnen met een verslag en het ordenen van m'n filmpjes (32GB, bijna 10uur).


Dag -2: Tirana
Aankomst vliegveld, taxi voor 20 euro maar dat blijkt per auto. Dan een zwarte taxi voor 25 euro met 6 man. Chauffeur helemaal hyper door grote aanbod van mogelijke ritjes. Beetje Tirana bekeken en ‘s avonds lekker gegeten met een man of 8.




Post Merge: 17-06-2012, 19:21

Dag -1: Keuring en papierwerk
In de zon wachten op de niet zo efficiente manier van papieren nakijken. Daarna wachten op de technische keuring. Mooiste uitspraak van Etvin (organisator): The most important thing today is: Take it easy! Keuring stelt niks voor: Nice bike, is oke. Voor de gein laat ik nog m’n toeter horen die goed werkt en ik krijg een krabbel bij m’n naam. Later blijkt dat de andere keurmeesters wat nauwkeuriger zijn. Maar ik ben in ieder geval klaar.

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #182 Gepost op: 17-06-2012, 19:50 »
Zo nu ook een dag terug en de eerste vermoeidheid uit het lichaam.
Wat een topweek! Dit was voor mij het eerste  "echte" rally gevoel (sorry voor de andere 4 events waar ik aan mee gedaan heb :-X ). Door alles eromheen (startceremonie,tv reportages,fotografen,red bull babes etc etc) had dit een zeer profesionele uitstraling. (wel met een Albanese inslag ;) ) Hierdoor kreeg je wel het gevoel een wedstrijd te rijden. Ook aan 99% van de deelnemers te zien was dit wel een serieuze wedstrijd (uitrusting en motorkeus)
Ik heb 1 Griek gesproken op dag 1 met een Transalp. Deze had duidelijk niet door dat het wat meer was dan een avontuurlijke vakantietripje. Na dag 1 was hij er ook niet meer :-\
wat toppie was:
roadbooks 95% perfect en perfect al voorbereid in kleur en in 1 stuk gedrukt :)
De routes (wat ik buiten de specials goed heb kunnen zien) waren fantastisch! bergen,bossen,rivieren,strand!
De specials! Lekker technisch met stenen. Hoogtepunten: rivierdoorwading van 15 KM!! en rivierkloof met 8 doorwadingen!
De sfeer in het EAO team (was eerst even leren omgaan met de Albanese organisatie om de rally heen, maar Martin heeft dit toch goed opgelost)
Het ARM team! ondanks verschillende achtergronden konden we het goed met elkaar vinden 8)
Hulp van Gerben om de onstane motorschade te repareren (Gerben for president :D )
 
Wat iets minder toppie was:
04.00uur bijna elke ochtend gewekt worden door de blaffende zwerfhonden.
GPS tracker (heeft die het ooit gedaan?)
Gebroken ketting met koppelingscilinder schade (en niemand van de aangehouden rijders had een kettingbreker bij zich)
(les voor volgende keer om er altijd 1 bij je te hebben, kosste me 5,5uur qua penaltytijd)
Temperatuur: pff wat was het heet! (graag volgende keer 20C, matig zonnetje hahaha)
De rots die van links kwam en me al na dag 1 een dieet van roze pilletje voorschreef :o (schouder,armen en bovenbeen waren wat blauw,groen,paars,geel etc etc :-\ )
Kortom: Niet een rally voor degene die wel eens het willen proberen met alleen een ALLROAD ervaring. Hier was deze editie te zwaar voor (was de zwaarste editie sinds het bestaan)
Maar wat een event! Ik ben zeer positief over Albanie en ook wel de Albanesen! Ondanks armoede, zeer gastvrij en hulpzaam. Anders dan bv de Roemenen (sorry my opinion)
Hier wat piccies (gejat van andere sites)
 
 
 
 
 

Post Merge: 17-06-2012, 20:00
hmm kan niets uploaden......................
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #183 Gepost op: 17-06-2012, 20:01 »
Dag 0: De Proloog
Showstart door van een trapje af te rijden en een wheelie voor de fotografen. Daarna Tirana uit en al snel begint het gravel langs een mooie stuwdam en waterval. Op het strand wachten totdat de proloog begint. Nadat zo 20 man zijn gestart besluit ik me ook maar in het start geweld te begeven. Na wat tactisch ellenboogwerk kan ik van start op de 7 km strand. Ik start in z’n 3 en met weinig moeite kom ik op flinke snelheid. Ik bedenk me dat m’n stuurdemper wat strakker moet en met een hand aan het stuur lukt me dat terwijl de motor flink slingerd. Daarna kan het gas vol open op een paar punten met veel aangespoelde rotzooi na. Tegen het einde beginnen m’n armen flink te verzuren, maar de adrenaline werkt goed genoeg om het tot het einde vol te houden. Daarna het laatste stuk liaison over asfalt, maar zoals later in de week blijkt zelf rijden over asfalt blijkt alle behalve saai vanwege het landschap maar ook de andere verkeersdeelnemers of obstakels. Het bivak ligt behoorlijk hoog in de bergen, dus eindelijk wat frisheid na een zweterige dag. Motor onderhoud stelt niet veel voor dus snel klaar.

9e tijd
Albania Rally 2012 Day 0.avi
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #184 Gepost op: 17-06-2012, 20:09 »






There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #185 Gepost op: 17-06-2012, 20:26 »
Mooi, zowel Alex als Simon op een derde plek zo te zien. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #186 Gepost op: 17-06-2012, 20:33 »
Mooi, zowel Alex als Simon op een derde plek zo te zien. :)


Sukkel !!! ;-)
Herken je top coureur Niek (gezwindespoed) dan niet op de laatste foto ? !!!!!
Drie derde plekken dus.
Die Niek kan ECHT goed rijden. Die is gewoon even vóór Willie van Wessel geeindigd.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #187 Gepost op: 17-06-2012, 20:37 »
Psst, niet verder vertellen, maar in de lijst die nu online staat sta ik 4e  ::) .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 174
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #188 Gepost op: 17-06-2012, 20:52 »


EAO top team Albania Rally 2012;
6th Arthur
7th Martin
13th Niek
28th Diederick
35th Guilluame
41th Erik Heimerink
43th Haakmeester
44th Peter
50th Ab
59th Gerben
68th Fred
70th Dirk
79th Rogier
80th Jeroen
86th Evert Jan
97th Frank
101th Martijn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #189 Gepost op: 17-06-2012, 21:44 »

Dag 1: De eerste echte dag
De eerste echte special begint 50 km van het bivak. De proef is makkelijk navigeren over een hoofdpad door een prachtig landschap met mooie kloven, rivieren en hoge bergtoppen. Ik rij vrij rustig om aan alles te wennen en zeker aan de hoeveelheid stenen die onder m’n banden door knallen. Ik hoor een paar keer m’n voorvelg doorslaan op de stenen dus doe wat rustiger aan want ik heb geen zin in lekke banden. Vanavond maar wat meer lucht in de banden. Geen fouten in de navigatie en geen valpartijen dus met onderhoud snel klaar. De voorband op 1.5 bar gezet ipv 1.2 om het doorslaan wat tegen te gaan.

41e tijd




Albania Rally 2012 Day 1
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #190 Gepost op: 17-06-2012, 22:13 »
lekker ff filmpje kijken,  goed gereden niek!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #191 Gepost op: 17-06-2012, 22:31 »
Dag 2: De langste dag van de rally
430 km met een special van 120 en 60 km. In de eerste special heb ik ruzie met de voorkant van m’n motor. weinig grip en vertrouwen leidt al snel tot de eerste crash, op een brug met aan weerzijden planken raak ik de plank en schuif zo onderuit. Stuur staat scheef en m’n roadbook steun heeft een klap gehad, maar dat lijk geen problemen op te leveren. ik zit niet lekker in m’n vel en maak ook een navigatie fout door een afslag te missen. ik kom er pas 5 km later achter. Rij terug en zie veel mensen die fout zijn gereden. Na wat zoeken kom ik in een groepje van een man of 6 die uiteindelijk het stroomhuisje vinden waar de route voorlangs loopt. In de hectiek van al die rijders schuif ik een 2e keer onderuit in een scherpe bocht naar beneden. Wederom lijk ik geen schade te hebben en besluit dat het vandaag niet mijn dag gaat worden dus doe nog maar rustiger aan, vandaag wordt de finish halen mijn doel ipv lekker doorrijden om bij de eerste helft te gaan horen. Na de vele stenen komen we in een stuk met veel modder en diepe sporen. Ik leg m’n motor voor de 3e keer neer. M’n helmcamera bungelt daarna aan het veiligheidskoortje en stop ik in m’n jaszak. Een 4e crash in een modderige wal wordt m’n camera te veel. De lens raakt iets hards (zal wel een steen zijn ;) ) en breekt. Later blijkt het alleen de voorzet lens te zijn. Ik vind het crashen niet meer leuk dus besluit er de rest van de proef maar op te blijven zitten wat goed lukt. Maar ik zie mijn roadbook voor m’n ogen gaan dansen. Na een paar keer knipperen met m’n ogen blijkt toch echt dat het niet aan mij ligt maar er iets fout zit in de steun. Paar keer stoppen maar kan niks vinden, 20 km later rammelt de heleboel los. Ik wil gaan schelden op mijn monteur maar omdat ik die niet heb besluit ik de boel met duck tape en ti-rips vast te zetten. Ik rij de proef uit zonder nog meer crashes of fouten in de navigatie. Ik laat wat lucht uit m’n voorband die daarna gelijk meer vertrouwen geeft. dan volgt er een lange liaison door prachtig landschap. Ik rij dik 100km met open mond, wat is Albanie mooi.   

De 2e special is korter en gaat stukken beter dan de 1e, meer vertrouwen in de voorkant en het navigeren is hier ook geen probleem. Met Diederick rij ik de laatste stuk naar de finish onderweg wel een paar keer gestopt om m’n hele roadbook gebeuren met touw en restanten tape vast te maken. Moe en voldaan volbrengen we de dag tot een goed einde, nouja einde, er moet behoorlijk gesleuteld worden. De roadbook steun versie 3 moet weer plaats maken voor versie 2 aangezien die wel een rally overleefd heeft. Verder lekken beide voorvork keerringen waardoor mijn voorrem niet top werkt en dan nog het normale onderhoud. Gelukkig hoeven we morgen pas laat te starten dus is er dan ook nog tijd.

38e tijd
Rally Albania 2012 Day 2
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #192 Gepost op: 17-06-2012, 23:35 »
Psst, niet verder vertellen, maar in de lijst die nu online staat sta ik 4e  ::) .


Als je de mooie verslagen afmaakt ben je voor ons gewoon eerste hoor, echt mooi om te lezen thx !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #193 Gepost op: 18-06-2012, 01:06 »
Zo zeg!
Ook weer een beetje opgedroogd en mn handen zijn weer zoveel bijgekomen dat ik weer wat kan tikken.
Wat een geweldige rally was dit! Ontzettend afwisselende landschappen en ondergronden, verschrikkelijk enthousiaste mensen overal waar je langsrijdt (is veel leuker dan boze boeren die met hooivork (Nederland) of kalashnikov (kroatië) voor je op de weg springen).
Ben het niet helemaal eens met Diederick dat het een goede rally is voor een beginner, niet als eerste rally iig. De roadbooks zijn dan wel bijna perfect, maar de technische stukken zijn wel erg risicovol en als je eens verkeed rijdt wordt het snel ronduit gevaarlijk.
 
Maar wat een geweldig evenement zeg! Super profi georganiseerd. Ook alle randzaken, bijv de showstart, de politiebegeleiding in de steden, het tracksysteem (hoewel dat niet erg best werkte geloof ik), allemaal TOP. Alleen dat vervelende RedBull promotieteam!.. Erg afleidend!  :D
 
Sommige dagen waren wel érg lang, als de eerste rijder om 05 uur moet starten dan zit je gewoon om half 5 uur rechtop in je tentje, en als het laatste aggregaat om 3 uur uit ging dan rust je niet echt lekker uit zegmaar.. En als je dan pas tegen 22 uur binnenrolt dan heb je het end wel in de bek. Om een Belgische collega rijder te citeren: "Als gij mijnen kont nu zou kunnen zien was die gelijk de Japanse vlag! Spierwit met nen grote rode cirkel in het midden!"  ;D
Maar gelukkig zaten er ook korte dagen tussen waardoor je weer een beetje tot rust kon komen.
Heel verschillende ondergronden wisselden elkaar binnen korte afstand af, van stenen, harde grond, gladde rivierkiezels, diepe moddersporen, iedere bocht was het weer een verrassing wat er zou komen, écht geweldig!
 
En als iemand me nu nog ff uitlegt waarom ik geen foto's kan uploaden...
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #194 Gepost op: 18-06-2012, 13:33 »
gaaf Niek, super man. Maar niet alleen jij ook de rest super gedaan in een mooie omgeving....
Orange is the color.