Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dagboek Dutch Orange Team  (gelezen 4715 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #15 Gepost op: 07-01-2005, 08:14 »
En het persbericht van Stage 7, de achtste etappe word geneutraliseerd :(

[attachment deleted by admin]

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #16 Gepost op: 07-01-2005, 10:07 »
Moet wel anders is er niemand meer over voor de finish...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #17 Gepost op: 07-01-2005, 21:29 »
Twee documenten over stage 8 en een terugblik op stage 7

[attachment deleted by admin]

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2005, 08:08 »
Verslag stage 11, de stage waarin Meoni in de dessert achterbleef  :-\

[attachment deleted by admin]

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2005, 08:49 »
Dagboek aangevuld met BLZ 38.

Waar de rest is weet ik nog niet, komt er wel een keertje bij....

En natuurlijk het verslag van stage 12:


[attachment deleted by admin]

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2005, 08:25 »
Persbericht van DOT over stage 13:

Citaat
Brouwer consolideert positie…

Arjan Brouwer, de kaalhoofdige motorhandelaar uit het Veluwse Putten, heeft de 13e etappe in Le Dakar defensief gereden. Mede door de gebeurtenissen van eergisteren en gisteren namen de meeste deelnemers een tandje terug.

“Je kunt op het moment, dat we het overlijden van Fabrizio Meoni vernamen, niet inschatten wat dit met je vanbinnen doet. Laat staan dat je kunt inschatten dat je overziet wat het onder je hersenpan teweegbrengt. Natuurlijk zijn we allemaal grote kerels, die zelf hun billen afvegen en weten dat we niet bezig zijn aan een autopedwedstrijd ronde de oude kerk in Putten, maar bij zo’n bericht krimpt je hart ineen.

Vanochtend zijn we rond de klok van 05.00 uur vertrokken en we kregen direct al in de smiezen dat het vandaag een listige piste zou zijn. De organisatie had ons al gewaarschuwd, dat de trialisten onder ons voordeel zouden hebben. Nou, ik weet niet of dat waar is, want de piste was loeisnel. Tientallen kilometers heb ik het gas tegen de aanslag gedraaid. Je went daar zo snel aan dat je soms denkt dat je nog een keer moet overschakelen. Je knalt dan al wel met 150 kilometer over de woestijn bulten. Later ging het langzamer. Toen kregen we weer zandpistes en was de snelheid er wat uit.
In dit gedeelte van Mali zitten veel dieren. Dat is best gevaarlijk. Je moet steeds een keuze maken of je voor of achter een koe wilt gaan. Je schat de viervoeter in. Hij mij en dan komt er een dosis geluk bij. Het is soms net penalty schieten. Na een stuk of tien van die ‘penalty’s’ heb ik maar besloten om er altijd en gedecideerd achterlangs te gaan.

Mijn motor is perfect. Het is nu ongeveer 18.00 uur en hij staat er al weer als een snoepje bij. ’t Is net of hij Ewout aanvoelt, die inmiddels met een lapje voor z’n linkeroog heeft en door de oogarts in orde is bevonden om in het assistentieteam te mogen blijven.

M’n rug voelt prima en voor m’n verkoudheid heb ik ‘ruimtepilletjes’ van André Kuypers gekregen. Die gozer is niet alleen astronaut, maar ook arts.
Vandaag zijn we allemaal gestart met een zwarte band om. Ik had nog twee zwarte vlakken op m’n helm geplakt. Dit als een eerbetoon voor de overleden Meoni.
Morgen nog een zware dag en dan is het uitzien naar het rose meer bij Dakar”, vat Arjan samen over de dag van vandaag.

Zoals iedere avond sluit hij af met de typisch Veluwse opmerking “’t kumt goed”.  We duimen ervoor.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dagboek Dutch Orange Team
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2005, 08:32 »
En het verslag zelf over de tweede marathonrit, eerste etappe:

[attachment deleted by admin]