Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nederlanders in UAE Challenge  (gelezen 3339 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Nederlanders in UAE Challenge
« Gepost op: 13-09-2006, 07:52 »
Ja, tis niet alleen maar Dakar dat de klok slaat, duinen daarvoor ga je niet naar Dakar maar naar Dubai. Dus naast Verhoeven in Dubai ook onder getekende. (Zal wel niet naast zijn maar achter Verhoeven dus.

Paul Welling op een Honda 450 X. meer daarover gauw.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2006, 09:05 »
Stoer!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #2 Gepost op: 13-09-2006, 09:08 »
gaaf!!! Hou ons op de hoogte.

Ik vind die Dakar lang niet meer zo geweldig als in het begin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #3 Gepost op: 13-09-2006, 11:42 »
Tip 1 voor het rijden van rally.

Gebruik geen rekenmachine.... het kost veels te veel.

Een enduro ombouwen tot een volwaardige rallyfiets is geen kattepis. De lijst is lang en ik voor het gemak even geen arbeid gerekend

De aanschaf van een nieuwe enduromotor en dan maal 2.5 dan kom je in de buurt. En dat is zonder de beugels en meuk die de organisatie je verplicht te kopen.

En dan komt de verzorging, inschrijving, keuring etc erbij en de huur van je GPS, Iritrak, Sentinel etc bij.

Maar dan heb ik de meeste van deze kosten niet volgend jaar.

Foto's van de fiets volgen eind van de maand, eerst wat testwerk verichten

groetjes

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #4 Gepost op: 13-09-2006, 13:59 »
De UAE challenge is toch een FIA rallye?

D'r zijn gelukkig ook betaalbare woestijnrallyes (El Chott, Tuareg, Libya Desert Challenge) alleen dat zijn geen FIA rallyes.
Die zijn minder heftig, minder veilig (geen sentinel, geen helicopter, etc.) maar vragen ook minder investeringen: je fiets hoeft bijvoorbeeld niet aan allerlei FIA-reglementen te voldoen. Kost nog wel steeds een berg tijd, maar hé, je moet wat met je vrije tijd toch?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2006, 07:41 »
Ja Cornepol,

Nadeel is dat ik niet in Noord Afrika woon maar in Dubai. Maar tis wel goed geregeld en meer duinen dan Dakar. Buiten de kosten van de rally zijn de grootste kosten je fiets en de tijd die nodig is voor preparatie. En ik vind het een gerustellend idee dat de sentinel op me stuur trilt als een Mitsubishi met 190 km.h vanachter nadert.

Groetjes

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2006, 10:27 »
He Aussie,

kweetniet of Dubai nou zo'n nadeel is  ;)

Maar je hebt gelijk: het is wel een stuk veiliger! 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #7 Gepost op: 14-09-2006, 16:51 »
Ja Cornepol,

Nadeel is dat ik niet in Noord Afrika woon maar in Dubai. Maar tis wel goed geregeld en meer duinen dan Dakar. Buiten de kosten van de rally zijn de grootste kosten je fiets en de tijd die nodig is voor preparatie. En ik vind het een gerustellend idee dat de sentinel op me stuur trilt als een Mitsubishi met 190 km.h vanachter nadert.
Groetjes

Kun je niet eens een roadbook ritje uitzetten voor ARM???? :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #8 Gepost op: 14-09-2006, 17:15 »
als je met een paar man een container verscheept met een paar brommers erin is het best te betalen volgens mij...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #9 Gepost op: 14-09-2006, 17:37 »
ARM Tour 2007???  :-*

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2006, 07:23 »
Roadbook ritje uitzetten???? 5 dagen van de rally ook goed? Campeer spullen kun je bij mij wel lenen. Bivac neerzetten in de woestijn en 5 dagen karren. Heb wel vrienden met landcruisers die de brokstukken wel ophalen. Maar zonder dollen alles is mogelijk. In Februari zijn 9 vrienden uit nederland gekomen om een weekje te rijden. Motorfietsen hier geregeld van vrienden en een paar gehuurd. Rallyfietsen buiten seizoen makkelijk te huren, varierend van KTM660 rally tot oude XR400 met rally kit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2006, 06:44 »
Zoooooo, dat zit erop, mijn eerste rally.

24ste algemeen, een hoop KTM,s achter me gelaten met mijn bescheiden 450. Ik moet eerlijk bekennen dat het niet gemakkelijk was maar ook weer niet zo zwaar als ik me voorgesteld had. De fiets is relatief goed gebleven. Ik zal binnenkort een verslag schrijven van dag tot dag (voorzover ik het me voor de geest kan halen).

De mooiste dag was vooral de vrijdag, starten in de mist, en op de eerste special als 13de snelste doorkomen (jaja nog voor M. Coma) maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik later dan Coma startte en waarschijnlijk minder last van de mist had.

Ik ben foto's her en der bij mekaar aan het schrapen en zal ze binnenkort een keer posten. Alle roadbooks zijn bewaard dus als een delegatie wil komen rijden in Feb.Maart laat het even weten.

Even een woord van dank voor diegene die me hebben gesteund me smsen vanuit Nerderland : bedankt jongens het helpt echt wel.

Ik denk dat ik met enig geluk erdoorheen gewapperd ben.

groetjes Aussie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2006, 08:57 »
Klinkt al goed, ik ben benieuwd naar het verslag.

En gefeliciteerd met je topprestatie tussen al die profi's

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2006, 20:38 »
Super man! (ook zonder spatie!). Smaakt het al naar meer?

Ben overigens wel serieus geinteresseerd om die mogelijkheid voor een weekje te rijden daar met een klein groep verder uit te werken...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Nederlanders in UAE Challenge
« Reactie #14 Gepost op: 13-11-2006, 14:44 »


weet niet of het lukt maar hier een foto van fiets en mens