Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Meoni overleden  (gelezen 4070 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Meoni overleden
« Gepost op: 11-01-2005, 12:49 »
Vandaag om een uur of elf is Meoni overleden :'(. Na een val na CP1 heeft hij 54 min hartmassage gehad maar het heeft dus niet mogen baten, helaas.........

Hoor het net op eurosport

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Meoni overleden
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2005, 13:10 »
De Italiaanse motard Fabrizio Meoni, winaar van de Dakar-rally in 2001 en 2002, is dinsdag tijdens de 11e etappe tussen Atar en Kiffa in Mauritanië overleden aan een hartstilstand.

Meoni, die tweede stond in de tussenstand, is 47 jaar geworden. "Hij is om 10u15 in elkaar gezakt voorbij het tweede controlepunt", verduidelijkt Etienne Lavigne, directeur van de organisatie. "Om 10u36 was een helikopter ter plaatse, die Meoni met een hartstilstand aantrof. Spijtig genoeg hebben 45 minuten hartmassage niet mogen baten."

Meoni was getrouwd en laat twee kinderen achter. Bij het vertrek in Barcelona had de tweevoudige winnaar bij de motards (2001, 2002) nog gezegd dat het zijn laatste deelname zou worden.

Zijn overlijden komt er één dag na de dood van de 41-jarige Spaanse motard Jose Manuel Perez, die donderdag tijdens de 7e etappe ten val was gekomen.

De Toscaan is de 22e dode die te betreuren valt in de Dakar-rally, die dit jaar 27 jaar bestaat.

http://www.hbvl.be/nieuws/sport/motorsport/default.asp?art=3254234B-B9B2-4593-A48E-EC327ECC8661

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Meoni overleden
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2005, 13:12 »
Ik hoorde het net voor het nieuws op de radio...Verschrikkelijk nieuws :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Meoni overleden
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2005, 13:18 »
.........geen woorden voor :-[.....elk jaar hoop je dat dit soort berichten uitblijven......helaas....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Meoni overleden
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2005, 13:41 »
Ik ben sprakeloos :'(
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Meoni overleden
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2005, 13:59 »
kut.....gisteren nog naar hem zitten kijken op tv....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Meoni overleden
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2005, 14:11 »
Echt slecht nieuws.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Meoni overleden
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2005, 14:37 »
ook sprakeloos...
Meoni was een van de mensen voor wie ik echt groot respect had. Reed altijd goed maar toch met verstand. Mijn medeleven gaat uit naar zijn familie en de hele motorsportwereld.

je vraagt je toch af wat er in zo'n rally veranderd kan worden om dit soort ongevallen te voorkomen, zonder afbreuk te doen aan de rally.

Gerben

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Meoni overleden
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2005, 14:52 »
Mijn mail werkt weer dus de berichten uit het Arjan Brouwer kamp komen ook weer binnen:

Citaat
Waarde rallyvrinden,
 
Zojuist ontvangen we het bericht dat Fabricio Meoni, de 47 jarige Italiaan, die tweede stond in het algemeen klassement bij de motoren van Le Dakar, door een val en een daarmee verbandhoudende hartstilstand , is overleden.
 
Afgelopen jaar zou het voor Meoni al de laatste Dakar zijn geweest. Kennelijk heeft hij geen weerstand kunnen bieden aan het virus dat zich in zijn lijf had genesteld en startte opnieuw in de editie van 2005. Nu - volgens zijn zeggen - echt voor het laatst.
Inderdaad voor het laatst.
 
Na 184 kilometer, kort na CP1, maakte hij om 10.15 (GMT) een fout en kwam ten val. Wat er direct daarna gebeurde laat zich raden. Eén ding is zeker: de helicopter met medici was snel ter plaatse en artsen hebben gedurende lange tijd getracht het leven van Meoni te redden. Tevergeefs. Het lichaam van hem is overgebracht naar Atar.
 
De meeste deelnemers aan deze 11e etappe zijn nog niet op de hoogte. Er is maar één CP en velen waren deze post al gepasseerd toen het ongeval plaatsvond.
 
We zullen ons Fabricio blijven herinneren als de optimale sportman, die leefde voor Dakar. Die sociaal was met andere deelnemers en als enige in staat is gebleken om 'The Beast' (de KTM 2 cilinder) in bedwang te houden.
Met recht mag hij, na ons zoveel Dakar moois getoond te hebben, 'de Koning van Le Dakar' worden genoemd. Zo zullen we hem blijven herinneren. En dat is een gepast tribute voor één van de groten uit de Dakar historie.
 
Hij ruste in vrede.
 
Cor Termaat

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Meoni overleden
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2005, 15:07 »
Potverdorie, het houd niet op zeg.

Meoni was zeker een van mijn grootste favorieten.
Jammer dat we niet nog meer van zijn mooie beelden mogen genieten..

Ik ga mijn Dakarpetje van vorig jaar wel koesteren nu.
Daar staan oa nog de handtekeningen van Meoni en Sainct op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Meoni overleden
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2005, 15:17 »
Man, man, man. Dit is te verschrikkelijk om waar te zijn. En gisteren was ie gewoon nog op onnavolgbare wijze in actie te zien.........

Maarten :'( :'( :'(

PS: Heb wel de behoefte om zondag wat rustiger en gepast te rijden :-\

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Meoni overleden
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2005, 15:48 »
Misschien dan nog een heel heel heel klein lichtpuntje:

Frans Verhoeven wordt vandaag 7de op deze tragische etappe, voor Caldecott en voor Fretigne en daarmee de snelste niet KTM.

Nou ja, echt een troost is het ook niet ...had het liever allemaal anders gezien :-[
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Meoni overleden
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2005, 17:16 »
Hier ben ik echt kapot van. Wat deze man op o.a. op de LC8 wist presteren was geweldig.
De Dakar zal nu een stuk minder mooi zijn in het vervolg.
Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Meoni overleden
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2005, 17:16 »
Heftig nieuws. Zijn laatste Dakar en dan dit.  :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Meoni overleden
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2005, 20:33 »
Echt jammer...een charismatische kerel...vol gedrevenheid.
Ik herinner me nog altijd die scene van een paar jaar geleden toen hij kwaad was over de kwaliteit van de gps'en (met die afrikaan op achtergrond, die hem imiteerde).