Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2021  (gelezen 7226 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2021
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2021, 16:40 »
Ik zie het als 2 evenementen: Een wedstrijd tussen de fabrieksteams vooraan, en een avontuur voor de 'amateurs'. Met mannen als David Knight en Spierings in het midden.


Als KTM-man vind ik het erg jammer dat Price eruit is.
De Honda's doen het heel goed: Als je vooraan start, en je komt binnen met een top-3 tijd, dan heb je de boel gewoon heel goed voor elkaar. Qua rijden, techniek en navigeren.
Daarnaast vind ik het mooi om te zien hoe de semi-profs in de teams van Hellegers en Bas Dakar het doen, al is De Soultrait gisteren uitgevallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Dakar 2021
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2021, 17:00 »
mij kan het totaal niet schelen wie er met wat op pad is, de beelden zijn prachtig en doen extra dromen in deze tijden,
elke dag kijk ik naar de hoogtepunten en daarna nog naar de hoogtepunten van voorbije jaren, die beelden, daar kan geen programma of film tegenop, dat casten is toch leuk.
puur genieten voor mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Dakar 2021
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2021, 19:33 »



Zullen die jongens nog weer andere Desserts rijden als wij kunnen kopen?


Wij zouden er nog een maand op door kunnen rijden.  ;D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2021
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2021, 20:29 »
dat geloof ik zeker maar zullen er speciale michelin desserts bestaan waar de gewone burger niet aan kan komen.
meer karkas draden van dyneema en kevlar laagjes in het loopvlak?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Dakar 2021
« Reactie #64 Gepost op: 12-01-2021, 20:46 »
Ik volg en leef vooral mee met mijn goede vriend en enige Belg (60 jaar) Walter Roelants, die zijn deelname opdraagt aan "To Walk Again"
Zijn doel is het eind halen, nu rijd hij in de ranking rond de 50ste plaats (vandaag 48Ste). Toch leuk om te volgn als je iemand persoonlijk kent, Paul Spierings doet het ook lang niet slecht en Olaf zie ik ook wel uit rijden hoor (staat geloof ik 61ste). Jammer natuurlijk dat mijn favoriet Toby er uit is natuurlijk, Echt waar, die kwam ik tegen in Marokko toen aan een WP van onze rally met old timer motoren (ik XL600) waar wij bij een verplichte tankstop en CP. stonden en zij daar met het KTM team een commercial kwamen opnemen, Ineens stond hij naast me en vroeg, wat zijn jullie aan het rijden en bla bla la... was een leuke ervaring!


Was mooie tijd 2016

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar 2021
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2021, 09:57 »
Die onuitspreekbare naam van de Litouwse leider bij de kisten kwam me al zo bekend voor. Nu weet ik het, in 2019 won hij de Tuareg rally. De top rijders konden niet geloven dat hij eerlijk speelde, zo snel was hij en ze dienden zelfs protest in. Die kerel kwam op z'n achterwiel de finishduin omhoog  ::) .


Hier een ander mooi plaatje van em
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Dakar 2021
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2021, 11:50 »
Beetje zielig om dan protest aan te tekenen..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar 2021
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2021, 19:06 »
Vergis je niet hoe fanatiek die top 5 is. Ik ben een keer 6e geworden, dus ik hoor daar bij niet bij .

Ik vind het wel een ontzettend spannende rally. Er wordt m.i wel veel te veel risico's genomen.

Wat een blunder van Barreda
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2021
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2021, 19:24 »
Blunder of zware hersenschudding en stugdoorrijden?
Als je ook die bijrijder ziet in de vrachtwagen met z.n gekneusde nek.
Als je pech hebt kan je er een whiplash aan overhouden.
Er wordt natuurlijk niet zo krek gekeken iedereen wil toch graag doorrijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Dakar 2021
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2021, 22:16 »
Toby Price krijgt tips van Celsa



Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Dakar 2021
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2021, 22:47 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2021
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2021, 22:23 »
Yamaha zoekt het hogerop in deze Dakar.
Je ziet ze alleen maar in helicopters hangen 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Dakar 2021
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2021, 09:21 »
Was weer een mooie strijd vooraan om de winst. En ook leuk dat er meerdere merken zijn die mee doen om de winst en niet één merk is die zwaar domineert. Alhoewel Husqvarna ook bij KTM hoort. Wat mij wel verbaasd is dat Yamaha zoveel uitvallers heeft en de super prestatie met een 1-2 van Honda.
Wat ik niet weet of het een Yamaha fabrieksteam was of dat het net als voorheen een initiatief was van Yamaha France. Heb met Japanse firma's gewerkt en daar gaat het om perfectie en is falen uit den boze.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Dakar 2021
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2021, 13:17 »
dat geloof ik zeker maar zullen er speciale michelin desserts bestaan waar de gewone burger niet aan kan komen.
meer karkas draden van dyneema en kevlar laagjes in het loopvlak?


Het zijn de gewone desserts die iedereen kopen kan. :-)





Post Merge: 17-01-2021, 13:25



Post Merge: 03-01-2021, 14:23

Behalve de safety-veranderingen: Ook zijn er nu boetes voor de 2e en verdere zuigerwissels.

In het ADV topic dat ik hierboven aanhaal, roepen 'kenners' dat de Yamaha en Honda fabrieksteams vorig jaar dagelijks zuigers wisselden; van KTM/Husky fabrieksteams en semi-fabrieksteams weet ik het niet. Misschien dat Floor zich nog meldt.

Volgens mij hoorde ik Mirjam Pol zeggen dat zij na de Dakar nog een tijdje doorreed met haar zuiger...

Anyway: Ik had het idee dat Honda vorig jaar een topsnelheid voordeel had. Ik ben benieuwd of dat nu anders is.


Gisteren weer terug thuis gekomen! :-)


Yamaha had wat problemen met de nieuwe regels mbt zuigers. Dat was van te voren te voorspellen en is ook gebleken... die hebben werk aan de winkel. KTM/Hsuqy fabrieksteam halen het blok meestal wel open op de rustdag, maar wij doen dat niet en dat is ook niet nodig. Xavier de Soultrait had bij ons prima uit kunnen rijden op 1 zuiger. Wij rekenen op een zuigerwissel bij 200 uur. Dat is 2 Dakars (maar wij rijden elke Dakar met nieuwe motoren). Of 1 Dakar en 2 of 3 kleine rallys. Ook wel een motor gehad die de Dakar in top 20 gereden heeft, 1 silkway rally top 15, 2 kleine rallys van 5 dagen. Toen werd het tijd voor een nieuwe zuiger. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2021
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2021, 18:10 »
Leuk gehad Floor.
Veel mee gemaakt?