Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ride-on sealant  (gelezen 1284 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Ride-on sealant
« Gepost op: 26-05-2021, 09:52 »
Heeft iemand ervaring met Ride-on sealant. Gaat in de band als preventie. Kan ook in binnenbanden met spaakwielen. Iets voor offroad wellicht. Volgens de leverancier gaat dat prima en wordt het ook in de Daker gebruikt (?)

https://www.ride-on.com/
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ride-on sealant
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2021, 10:06 »
Dakar binnenband wie dan welke rijder?
Ben er nog nooit bij geweest de Dakar.
Is het een variant op Slime?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Ride-on sealant
« Reactie #2 Gepost op: 26-05-2021, 10:23 »
Vezeltjes en rubberdeeltjes in een waterige suspensie van latex oid, dat klinkt eigenlijk wel redelijk hetzelfde als slime.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ride-on sealant
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2021, 10:36 »
Heb er de afgelopen twee jaar mee gereden, op de weg dan. Geen lekke banden gehad, maar ja wat zegt dat.
Het schijnt ook automatisch je wielen/banden te balanceren maar dat doe ik al voor montage. Het zal wel werken maar hoe toon je het verschil aan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Ride-on sealant
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2021, 10:37 »
Geweldig product als dat allemaal klopt wat ze schrijven.

Maar niet goedkoop, want volgens hun calculator zou ik een halve liter nodig hebben, alleen al voor mijn voorband.
Daar moeten dan 2 flesjes in van 25 Euro?
En minder geschikt voor binnenbanden: "effectiviteit 55-65%", whatever that means.

We hebben proefkonijnen nodig.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ride-on sealant
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2021, 11:21 »
Ik las net dat de trucks van Dakarspeed het verbruiken. Verder veel gebruikers op advriders. Conclusie daar in iedergeval beter dan Slime. Wel duurder.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ride-on sealant
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2021, 11:37 »
Oke de vrachtwaggels.
Maar een halve liter erin om dan je wiel te balanceren?
Das gewoon een grote blik bier ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Ride-on sealant
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2021, 11:54 »
Niks nieuws toch....
In de mountainbike wereld bestaat dit al tig jaar. Ik heb het ook al jaren in mijn mtb banden zitten.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Ride-on sealant
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2021, 12:20 »

En minder geschikt voor binnenbanden: "effectiviteit 55-65%", whatever that means.

En als het toch niet werkt heb je je buitenband vol met derrie zitten, zodat er helemaal niets meer mee aan te vangen is?


55-65% is natuurlijk extreem laag. Heeft het zuurstof nodig om mee uit te harden?


Ik kan me voorstellen dat het goed werkt voor kleine spijkertjes enz.
Misschien voorkomt het ook snakebites/stootlekken wel, doordat het de stoot een beetje dempt. Maar ik begin er niet aan. Volgens mij is Frank altijd wel in voor een experimentje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ride-on sealant
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2021, 12:23 »
Als je member bedoelt, die is van de Slime dacht ik.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ride-on sealant
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2021, 13:58 »
Niks nieuws toch....
In de mountainbike wereld bestaat dit al tig jaar. Ik heb het ook al jaren in mijn mtb banden zitten.
idd min of meer de standaard in MTB's, heb het zelf ook. Idee daar is dat het lichter is dan een biba, maar ik vermoed dat we ons daar niet zo druk over maken (vooruit, propje wel natuurlijk  ;D ).
Zodra je gaat rijden verdeeld het zich door de van, maar of het nu echt zelf-balancerend is lijkt me wat overdreven.
Levert wel een beetje een zooitje op in de band (slijmerig spul), maar als je het een dag laat staan droogt het op en kan je het eruit trekken. Testen is natuurlijk lastig, want je komt er niet snel achter of je nu lek gereden hebt en dat het weer dicht gegaan is.
Zeggen ze iets over een minimale bandenspanning? Met heel weining druk lijkt het me lastig worden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ride-on sealant
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2021, 14:39 »
Ik had wat vragen gesteld aan de leverancier. Druk lijkt niet uit te maken. Je moet natuurlijk wel volume hebben voor de centrifugaalkracht.

Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Ride-on sealant
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2021, 15:06 »
https://www.slimestore.nl/motor-lekke-band


Zelfde soort spul ,zit er bij mij al 2 jaar in .
Merk er niks van tijdens het rijden , nog niet lek gereden dus het zal wel werken  ;D

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Ride-on sealant
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2021, 15:49 »
idd min of meer de standaard in MTB's, heb het zelf ook. Idee daar is dat het lichter is dan een biba, maar ik vermoed dat we ons daar niet zo druk over maken (vooruit, propje wel natuurlijk  ;D ).
Zodra je gaat rijden verdeeld het zich door de van, maar of het nu echt zelf-balancerend is lijkt me wat overdreven.
Levert wel een beetje een zooitje op in de band (slijmerig spul), maar als je het een dag laat staan droogt het op en kan je het eruit trekken. Testen is natuurlijk lastig, want je komt er niet snel achter of je nu lek gereden hebt en dat het weer dicht gegaan is.
Zeggen ze iets over een minimale bandenspanning? Met heel weining druk lijkt het me lastig worden
Ik weet wel een manier hoe ik kan testen of 't werkt hoor :P


Post Merge: 26-05-2021, 15:53
Ik had wat vragen gesteld aan de leverancier. Druk lijkt niet uit te maken. Je moet natuurlijk wel volume hebben voor de centrifugaalkracht.


In dakar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Ride-on sealant
« Reactie #14 Gepost op: 26-05-2021, 15:54 »
Ik gebruik Slime idd al meer dan 10j, met succes. Heb slechts éénmaal stilgestaan dat ik mijn 19" bandje er in moest lepelen, maar dat kwam omdat de garage per ongeluk mijn binnenband lekgestoken had aan de binnenzijde van het wiel met omleggen. Zou ik je het aanraden? Ja beslist, maar dan wel altijd een 19" reservebandje meedragen. Verder voordeel is dat ik altijd met dunne binnenbanden rijd; scheelt veel gewicht. Eens per twee jaar flikker ik de binnenband weg om te vervangen door een nieuwe want de Slime is dan ook uitgewerkt (wordt een grijze smurrie ipv groen).

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk