Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Afslaan na diepe plas.  (gelezen 2688 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Afslaan na diepe plas.
« Gepost op: 05-06-2005, 19:43 »
Ik heb nu twee keer ervaren dat mijn AT er mee ophield na een diepe plas/beek. De eerste keer stopte mijn benzinepomp ermee, geen idee hoe dit kan het is een gewoon opvoerpompje van de Brezan. Vandaag stopte hij weer na een diepe plas, na veel getik op de pomp liep hij wel weer maar op 1 cilinder!! Weet iemand een oplossing om de bougiekabel beter te isoleren? ik denk namelijk dat hij doorslaat. Harold had het al over vulcaniserend tape. Meer opties? En de pomp? toch maar weer zo 'n duur honda geval? Een vacuum pomp geeft ook nog vaak problemen hoor ik her en der.

Ad 
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #1 Gepost op: 05-06-2005, 22:23 »
Hoe oud zijn je kabels en bougiekappen? Tape ed. zijn eigenlijk alleen maar lapmiddelen, hoor ik zeggen. Beter denk ik is het om verse kabels en kappen op de brommer te steken. Bij benzinewagens is namelijk de ouderdom van de kabels ook vaak oorzaak van afslaan bij natte omstandigheden..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #2 Gepost op: 05-06-2005, 22:55 »
idd: Een goeie bougikabel en siliconen bougiedop lekt gewoon niet! tape e.d. helpt niet echt voor hoogspanning.
De kabel zelf slaat niet door, als ie dat wel doet is ie gewoon te oud => nieuwe kopen.

soms zijn de kabels bijv wat aangeschuurd, dan lekken ze: nieuwe kopen en evt beter neerleggen.

wat betrefd de benzinepomp: het kamertje waar de contacten in zitten moet goed afgedicht zijn met o-ring, en een ontluchtingsschaletje hebben, wat naar beneden hangt (ala zwanenhalsje): zelfs bij volledige onderdompeling gaat het dan als het goe dis niet fout.

Evt thuis eens specifiek met de tuinslang uitproberen: waar moet ik waterspuiten zodat ie afslaat :-)
grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2005, 09:11 »
Inderdaad bougikanel + dop vervangen.
Is meestal de oplossing Margrieta kan er oven mee praten.
De storingen waren toen ongeveer hetzelfde.

Veder Ad zou ik ook kijken of je de benzineslangen met een minder scherpe bocht kunt laten lopen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #4 Gepost op: 06-06-2005, 13:36 »
Ik weet helaas uitervaring dat zo een vacuum pomp niet heilig is.  De pomp die ik had, had bij lage toeren onvoldoede opbrengst. Ik heb er ook een universele pomp vd brezan op maar nog geen diepe plassen tegen gekomen. alleen ik kan mij niet voorstellen dat een haperende  brandstofpomp er voor kan zorgen dat je twin op 1 cilinder gaat lopen. Lijkt mij iets van de ontsteking.

gr. casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #5 Gepost op: 06-06-2005, 14:00 »
Een vacuumpomp van AricanQueens te lage opbrengst?? Op een Alp? lijkt me stug, doet me eerder denken aan vacuumlekkage dan een te lage opbrengst. Die pompen worden ook voor een LC8 gebruikt, en die verbruiken heel wat meer dan een alp....

Het probleem bij Ad lijkt eerder een combinatie van storingen. In Frankrijk tikte de pomp echt niet, later, na er tegen getikt te hebben (lijkt wel een honda pomp) ging hij wel lekker lopen. Dat 1 cilinderprobleem lijkt meer op vocht in je ontstekingscircuit, en dan denk je aan het eenvoudigste: de bougiekappen en kabels.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #6 Gepost op: 06-06-2005, 16:34 »
Volgens mij heeft Casper tegenwoordig naast de Alp ook een Twin :( :-\ :'(

Kan ie eindelijk lekker meepraten over betrouwbare benzinepompen ;D :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #7 Gepost op: 07-06-2005, 17:35 »
Ho, ho, ferd je loopt iets achter ik rij tegenwoordig ook op een twin hoor... ;-)
De alp heb ik ook nog. Mijn vrouw is nu met hoor rijbewijs bezig en off road ritten rij ik ook nog met die alp omdat ik daar een set extra wielen voor heb met echte noppen.
Die pomp die ik bedoelde komt volgens zeggen van een LC4 adventure en dat liep niet lekker bij meer dan half lege tank. Ik heb die vacuum pomp in de aanbieding hoor, dus mocht je intresse hebben.....
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #8 Gepost op: 07-06-2005, 21:54 »
Dr Bean, zou zo 'n ontluchtings gaatje zelf te maken zijn? Zit er namelijk niet op en dat kan voor de pomp wel eens de oplossing zijn? Terug brengen na al die slagen erop kan toch niet meer. :(

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #9 Gepost op: 07-06-2005, 22:06 »
mm geen ontluchtingslangetje??

Als een ruimte niet 100% dicht is (en dat gaat niet als er bijv een draadje naar buiten moet en dat is niet perfect afgedicht), dan moet er een ontluchting op zitten, anders kruip het vocht er door drukverschillen in, en komt het er nooit meer uit.

mijn pomp heeft een plastik kap over het contactdeel, met aan die plastikkap en tuitje met een ontluchtingsslangetje erop: Hebben ze blijkbaar toch iets beter gemaakt bij de lc8 :)

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #10 Gepost op: 08-06-2005, 12:14 »
Hallo Ad,
Als de brezanpomp problemen geeft dan zou ik er mee terug gaan want zolang heb je hem toch nog niet.Uiteindelijk is ook de brezanpomp een stukje techniek en techniek kan altijd haperen.Wij hebben er tot dusver alleen nog maar goede ervaringen mee. Over die vacuumpomp van AQ ben ik persoonlijk juist weer niet te spreken. Zowel Marko als ik hebben problemen gehad met die pomp. Marko al virj snel en ik kreeg problemen naar een paar maanden rijden. Tja misschien is het verder net zoals met bijv. banden en motoren..iedereen heeft zijn eigen voorkeur
Groeten Esther

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Afslaan na diepe plas.
« Reactie #11 Gepost op: 08-06-2005, 21:48 »
Dr Bean, zou zo 'n ontluchtings gaatje zelf te maken zijn? Zit er namelijk niet op en dat kan voor de pomp wel eens de oplossing zijn? Terug brengen na al die slagen erop kan toch niet meer. :(
Ad

Ad en Gerben: De Brezan pompen zijn gewoon gesealed en hebben inderdaad geen afwateringsmogelijkheden. Maar dat hoeft ook niet, hij is immers helemaal dicht. Dat is nou juist één van de voordelen van deze pomp. Zodat de puntjes (als ze erin zitten) schoon blijven....

Marko
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl