Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1e dodelijke slachtoffer van de rally  (gelezen 3330 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Gepost op: 07-01-2009, 12:29 »
Op teletekst een bericht over de franse motorrijder Therry.

http://1.1.1.4/bmi/teletekst.nos.nl/gif/images/681-01.gif


Ben benieuwd hoe hij daar zo belandt is. Jammer dat er een slachtoffer is gevallen in deze rally.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2009, 12:38 »
Citaat
12:18 07 Januari 2009
Franse coureur dood aangetroffen

De Franse motorcoureur Pascal Terry is dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar-rally in Argentinië. Terry (49) werd al sinds zondag vermist.

Terry werd in onherbergzaam gebied op 15 meter van zijn motor aangetroffen. Volgens een politiewoordvoerder had hij zijn helm afgedaan en stond er water en voedsel naast hem. Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in de rally die dit jaar voor het eerst gehouden wordt in Zuid-Amerika. Over de doodsoorzaak is vooralsnog niets bekend.

Is inderdaad een vreemd verhaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2009, 13:35 »
....en dat is één...... wat afschuwelijk zeg, hopelijk worden het er niet meer.

gr. Jaqueline

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2009, 16:29 »
....en dat is één......
nou nou, moet dat nou zo? denk je wel es na over wat hij achter laat
ik hoop dat het bij één blijft..en ik ben bang dat dat met die vrachtwagens zo niet zo zal blijven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #4 Gepost op: 07-01-2009, 17:00 »
Triest bericht :-\

Maar gezien het concept van de Dakar en de enorme belangen die blijkbaar op het spel staan is het wel ieder jaar weer een kwestie van wachten op de (dodelijke) slachtoffers. Hoeveel uitvallers zijn er bijv. wel niet door aanrijdingen met andere deelnemers?

GJ :'(
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #5 Gepost op: 07-01-2009, 17:24 »
Erg vervelend voor die man z'n familie.
Ongelofelijk, vermist vanaf zondag al! Heb niets gehoord/-lezen over een vermissing?
Jammer, als je t zo leest had ie gered kunnen worden als zn sentinel ding werkte (die zal dan wel stuk zijn, je gaat niet eerst eten)

Het klinkt bot maar ik hoop dat ie dr zelf af is gevallen en niet is aangereden door zo'n mafkees op te veel (4) wielen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #6 Gepost op: 07-01-2009, 17:36 »
Het vage aan het verhaal vind ik dat zijn helm weg is en dat er eten en drinken naast hem stond. Gaat je toch doen denken aan één of andere souvenirjager of iemand die er meer van zou weten.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #7 Gepost op: 07-01-2009, 17:48 »
Volgende citaat van de volkskrant site.

Franse motorcoureur in Dakar Rally dood aangetroffen


"Franse motorcoureur in Dakar Rally dood aangetroffen"
Naam ontvanger E-mailadres ontvanger
 
Uw naam Uw e-mailadres
 
Bericht (optioneel)
 
 
Printversie 
ANP/AFP
gepubliceerd op 07 januari 2009 14:56, bijgewerkt op 7 januari 2009 17:02

NEUQUEN - De Franse motorrijder Pascal Terry is woensdag in Argentinië dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar Rally. Dat heeft de organisatie van het motor- en autosportevenement woensdag bekendgemaakt. De 49-jarige Fransman was sinds zondag vermist.

 
Pascal Terry (Reuters) Terry meldde de wedstrijdorganisatie zondag nog dat hij tijdens de tweede etappe, van Santa Rosa naar Puerto Madryn, zonder benzine was komen te staan maar dat een collega hem inmiddels van brandstof had voorzien. De organisatie probeerde later tot tweemaal toe in contact te komen met de Yamaha-coureur, maar kreeg geen antwoord. Op maandag begonnen de autoriteiten een zoekactie, maar het - inmiddels - levenloze lichaam werd pas woensdag gevonden.

De lokale politie vond de overleden motorrijder in een onherbergzaam gebied, op vijftien meter van zijn motor. ‘Hij had zijn helm afgedaan en er stond water en voedel naast hem’, vertelde een woordvoerder. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.

Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in deze Dakar Rally, die voor het eerst in Zuid-Amerika wordt gehouden. Het evenement duurt nog tot 17 januari.
Grz,
Peter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #8 Gepost op: 07-01-2009, 18:07 »
Begrijp alleen niet dat het zo lang heeft geduurd voor hem te vinden.
Vorig jaar iets gelezen over de veiligheidssystemen tijdens de "echte" dakar.Een trackingsysteem bij de rijder en als deze te lang stilstaat gaat er automatisch een bericht naar de organisatie...
Lokatie is dan ook bekend  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #9 Gepost op: 07-01-2009, 18:20 »
"nou nou, moet dat nou zo? denk je wel es na over wat hij achter laat".

Natuurlijk denk ik daarover na. Ik wil alleen maar aangeven dat het afschuwelijk is dat er elke editie dodelijke slachtoffers vallen. Het is vreselijk als je dit meemaakt als achterblijver. Eerst die tergende onzekerheid en dan zo'n bericht.
Wat de vrachtwagens betreft zal het niet lang meer duren denk ik of er gebeurt een afschuwelijk ongeluk met een motorrijder. Wat zitten er asociale chauffeurs tussen zeg, hoewel ook in de auto kan het goed mis gaan. Vraag dat maar aan Harm.

gr. Jaqueline

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #10 Gepost op: 07-01-2009, 19:04 »

Het is nog niet gezegd dat het een ongeval is, er sterven meer mensen aan een hart -of herseninfarct dan aan een ongeval.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #11 Gepost op: 07-01-2009, 19:39 »
Het is mij duidelijk dat de tracking systemen niet goed werken.
Dat is duidelijk de organisatie aan te rekenen.
Die hoort alles onder controle te houden.


Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #12 Gepost op: 07-01-2009, 19:48 »

Het klinkt bot maar ik hoop dat ie dr zelf af is gevallen en niet is aangereden door zo'n mafkees op te veel (4) wielen.

Aangereden en in positie gezet.. Nah ja er gebeuren gekkere dingen in deze wereld  :-X

En ja.. allemaal zijn we iemands kind...
Avonturier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #13 Gepost op: 07-01-2009, 20:09 »
Dakar rallye is voor mij en voor zo velen al jaren een droom..... maar steeds vaker na dit soort berichten vraag ik me wel af of deze droom het nog wel waard is. De belangen van de top rijders zijn zo groot, zodat zij voor niemand op zij kunnen gaan. De echte dakar sfeer is er niet voor hun. Kijk maar eens naar de gemiddelde snelheden, 380 kilometer en dat in minder dan 3 uur afleggen. Dit is geen dakar, dat is een race.
Gisteren zag ik een motor in het zand liggen en een toprijder gaat niet eens opzij met zijn auto. Hij reed gewoon over de motor heen. Allard Kalff vroeg aan Daniel Willemse wat hij over had voor een Dakar overwinning. Daniel antwoordde, nou niks. Dat risico ga ik echt niet nemen. Nou heb ik Daniel tijdens de Tuareg zien rijden en hij kan echt goed rijden. Maar de toppers komen hem gewoon voorbij alsof hij stil staat.

Ik denk dat de dakar eerst de profs moeten laten starten en dan pas de rest, net zoals in de Tuareg. Dan kan de rest de echte dakar sfeer proeven en zorgen dat ze aankomen en de toppers kunnen ongestoord hun race rijden.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: 1e dodelijke slachtoffer van de rally
« Reactie #14 Gepost op: 07-01-2009, 20:16 »
Het vage aan het verhaal vind ik dat zijn helm weg is en dat er eten en drinken naast hem stond. Gaat je toch doen denken aan één of andere souvenirjager of iemand die er meer van zou weten.........

volgens mij staat er alleen dat hij zijn helm af had, niet dat ie weg is.