Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa  (gelezen 42938 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Gepost op: 11-11-2005, 10:53 »
Na alle verhalen uit Tunesië kon ik het echt niet meer laten. André (m'n buurman) en ik hebben ingeschreven voor de tuareg rallye 2006 van 18 tot 26 maart.

De service ter plekke - vervoer bagage en (liever niet) motor bij pech - en het transport van de motoren naar Almeria gaat via E.A.O. uit België.

Beide inschrijfformulieren en betalingen zijn op de post, we kunnen "niet meer terug"   :D  Alleen de vlucht moet nog geboekt.

We hebben als "profi" ingeschreven. Dwz als amateur rijdt je altijd om div. moeilijke stukken heen. Als profi heb je die keuze wel, maar dat is dan niet goed voor het klassement (LB).
We gaan allebei op een XR400,  ik wil de mijne nog wat ombouwen.

We hebben tot maart voor de voorbereidingen.


Zijn er nog meer hier die zich niet meer kunnen bedwingen en mee gaan?

Wat betreft het budget
 - rally inschrijven tot 1 -12 zonder service € 990 daarna € 1090
 - service + transport motor, kist, tas, 2 banden € 500
 - vlucht € 340 (met overstappen  :(  heb ik nog nooit meegemaakt) Als iemand een betere vlucht weet houden we ons aanbevolen.
 - wij hebben nog bijbetaald voor extra luxe overnachtingen
 - daar komt natuurlijk nog wel wat bij voor je motor en zo, afhankelijk van wat je al hebt

O, en aangezien ik ook erg genoten heb van de verhalen van Jeroen, Marcel, Meindert en Corné beloof ik plechtig dat ik m'n uiterste best zal doen jullie ook op de hoogte te houden tijdens de rally.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2005, 20:20 »
Dat is effe mooi zeg, kunnen we ons weer jalours gaan maken op het volgende team :-\

Kwa kosten valt deze rally ook heel erg mee, maar wat voor soort rally is het? Veel gravel en stenen? Dagen met duinen en kamelengras? Wel lange dagetappe's zag ik effe snel op de site ( 7-9 uur rijden).

Vind de site trouwens wel een beetje karig, amateuristisch zeg maar (is nu trouwens down).

Ben benieuwd naar jullie voorbereidingen, had André al een XR staan?? Al actief op het forum (geloof het niet)?

Wat ga je nog aanpassen aan je eigen XR?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2005, 20:51 »
Gaaaaff!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2005, 00:54 »
Gaaf hoor!! Succes met de voorbereidingen!
Enneh, natuurlijk elke dag hier verslag doen he, met pics ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2005, 20:02 »
gave rally. Dat videoclipje geeft wel een aardige indruk denk ik. Lijkt wel wat zwaarder en meer profi (meet echt rally) dan de raid de lámite. Ook misschien wat meer zand: Al met al een mooie(re) mix.

mja.. misschien wat te zwaar voor een lc8 :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2005, 20:24 »
Kwam nog een planning tegen in het nederlands:

TIJDSPLAN TUAREG RALLY 2006:

Zaterdag 18/03/2006
Op zaterdag worden alle deelnemers verwacht in de haven van Almeria te Spanje. Hier worden vanaf 13h technische controle en alle documenten geregeld. Daarna gaat de hele karavaan op de veerboot richting Nador in Marokko. Op zondagmorgen meren we aan en word de start gegeven.
Zondag 19/03/2006
S’Morgens rond 06:00h aankomst in Nador.
Alles wordt uitgeladen en de douane formaliteiten worden geregeld.
Om 10:00h start de eerste etappe.
Het traject van de dag voert door de canions van de Kustatlas en de bergen van Debdou, over pistes en Oueds(uitgedroogde rivierbeddingen)  naar Missour (ca.400km in totaal)
Maandag 20/03/2006
De etappe loopt via de Hoge Atlas naar het Bivak in Merzouga. Twee specials over 150km zullen de techniek en conditie op de proef stellen.
Het parcours bestaat uit bochtrijke pistes, hooggebergte canions zonder gemerkte wegen en zandduinen.
Het etappe einde is in Mersouga aan de rand van de zandwoestijn.
Dinsdag 21/03/2006
Een omloop rond Mersouge die zowel<door de duinen van de Erg Chebi , Erg Snake en ook door de bergen van Antiatlas voert.In de voormiddag een special over mooie pisten en in de namiddag enkel voor de profi’s nog een special over 80km duinen.
Woensdag 22/03/2006
De koningsetappe der rally bestaat uit niet minder dan 280km dwars door duinen die tot 200 meter hoog zijn. Er zijn vele doorgangs controles die je allen voor een bepaalde tijd moet aanrijden of je moet de rit daar afbreken. Vorig jaar zijn slechts 10 rijders van de 80 er in geslaagd om de hele etappe uit te rijden. Deze special van 280km zal heel het klassement overhoop gooien en hier worden de mogelijke winnaars van de rally duidelijk.
Donderdag 23/03/2006
Een duinen etappe waar de controleposten boven op de 4 hoogste duinen staan. De klasse profi’s moeten deze ronde 4 maal afleggen. De laatste controle post staat op een duin waar een 300 meter lange steile  zandwand te bedwingen is. Wie niet tot boven kan rijden moet te voet verder om daar zijn kaart te laten stempelen.
Vrijdag 24/03/2006
Vandaag nemen we afscheid van de hoge duinen en trekken we terug richting noorden.
Een zeer lange offroad etappe door de hoge Atlas heen tot aan het rennerspark in Missour. Hier zullen we verschillende pistes bereiden waar de Dakar meermaals is gepasseerd.
Zaterdag 25/03/2006
De voorlaatste etappe van de rally loopt naast de bergrug van het Atlasgebergte tot in de havenstad Nador.
Vele mooie pistes en moeilijke rivierbeddingen zullen onze wegen kruisen.
Waar we dezelfde avond inschepen op de veerboot naar Spanje.
Zondag 26/03/2006
De laatste dag van de rally levert ons nog verschillende mooie panorama’s om van te watertanden.
Na de start in de haven van Almeria voert het roadboek ons door het westernlandschap van Tabernas dat meermaals de coulisse was voor bekende westernfilms. De laatste beslissing van de rally valt dan in de Rambla Honda.
In de late namiddag aankomst ontvangst in Majocar met vervolgens de prijsuitreiking in hotel Best Majocar.


Geeft wel een hele goede indruk van het geheel.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2005, 20:57 »
Via deze zoeklink op Google kom je nog lekker veel info tegen ::)

Wat zijn dit soort dingen toch verleidelijk  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2005, 21:38 »
In Tunesie is veel gesproken over de Tuareg. Er rijden veel motoren mee, en nauwelijks auto's. De routes zijn ook veel meer gemaakt voor de motoren, en schijnen wel heel technisch te zijn. De duinen zouden wel een stuk makkelijker te rijden moeten zijn. Degene die de bezemmotor reed in de El Chott heeft er e.e.a. over verteld, hij zit daar ook bij de organisate. En Karl-Heinz doet ook in de Tuareg assistentie verzorgen, net als bij de El-Chott.
Veel plezier alvast met alle voorbereidingen, we gaan het op de voet volgen! (ik heb 'm voor 2007 hoog op 't lijstje staan) 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #8 Gepost op: 15-11-2005, 08:37 »
Inderdaad een hele mooie foto van Meindert weggezakt in het zand, maar ik kan me ook voorstellen dat je er niet al teveel van wilt maken met wisselende achtergrond ;-)
Kost vast veel energie, dat uitgraven. Zulk zand heb ik vorig jaar helemaal niet gehad trouwens.

De XR is inderdaad een heel stuk lichter dan een KTM adventure/Rally en dat heb ik vorig jaar al ontdekt dat dat veel beter is. Jan trouwens ook, zie daarvoor noppenforum  (zou ik dat irritantje zijn  ??? ;D

De Rallyvoorbouw mag ook zeker niet te zwaar worden.

Voor dit jaar staat er nog wat afstelwerk op stapel voor bij het uitlaatstysteem  :D

Afstelwerk= Carburateur, nokkenas, boring, compressie

Van deze Rally verwacht ik inderdaad wel dat ie wat "serieuzer" is dan de raid van vorig jaar. Misschien ook een nadeel. Er wordt op tijd gereden ipv afstand waardoor eventuele hulp wellicht uitblijft.
Nou ja, we gaan in ieder geval met z'n tweeen.,niet echt voor een goeie klassering als doel.

In ieder geval krijgen we meer zandduinen! En dat vind ik toch wel heel gaaf. De topdag is 4 rondjes van 20 km, kun je dus altijd nog afhaken als dat moet. (NOT!!!!  :))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #9 Gepost op: 15-11-2005, 13:57 »
Op de Duitse versie van de site staan ook verslagen van de afgelopen jaren. (Kan me voorstellen dat jullie bij Engels kijken)
Let wel: de rijtijden bij de uitslagen bestaan uit een deel verbinding waar je bv per se 7 uur over moet doen + een geklokte proef die soms ook nog dubbel telt.
10 uur rijtijd in de uitslag wil dus niet zeggen dat je 10 uur aan het rijden geweest bent.
(voor de twijfelaars)
En je mag na dag 1 nog kiezen om te switchen van profi en amateure groep.

Voor Gerben, d'r is een 2 cylinder klasse! Die rijdt de amateure route.

Ik heb (ben?) net m'n gsm acuu leeggebeld (inkomend) het lijkt erop dat er nog meer bekenden meegaan  :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #10 Gepost op: 15-11-2005, 14:06 »

Ik heb (ben?) net m'n gsm acuu leeggebeld (inkomend) het lijkt erop dat er nog meer bekenden meegaan  :)

Vertel, vertel...... ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #11 Gepost op: 15-11-2005, 14:14 »
Dat moeten ze zelf maar doen, toch?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #12 Gepost op: 15-11-2005, 15:09 »
Goei keus! Enjoy!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #13 Gepost op: 15-11-2005, 16:42 »
Hij lijkt zelfs een beetje op die van jou Gerben :P  :-*


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tuareg 2006: Yeeeehaaaa
« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2005, 16:44 »