Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallycomputers, het onderzoek  (gelezen 21835 keer)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #15 Gepost op: 14-06-2006, 14:41 »
ik hoef hem niet
Nou, dat is dan alvast geregeld  ;D

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #16 Gepost op: 14-06-2006, 15:01 »
Ik gebruik de Trailtech Lynx. Is helaas niet draadloos, maar scoort verder op alle bovengenoemde punten goed.

www.trailtech.net/lynx.htm

Samen met Zeeuwseklei beoordelen we twee computers en hebben de fabrikanten beloofd daar een artilkelje over te schrijven. De evaluatiecriteria hebben we met z'n drieën opgesteld en die kan ik je via een gewoon emailadres wel eens toesturen als je wilt!

Grx,

Noppy
kun je niet gewoon je bevindingen ergens posten? dan hebben wij er ook nog wat aan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #17 Gepost op: 14-06-2006, 15:05 »
Jazeker, maar we zijn nog niet klaar. Ik ben nu op de helft, ruwweg.

Eerste week van juli ga ik nog een roadbookritje van Ad rijden en dan kan ik het verhaal waarschijnlijk afmaken.

Tot op heden is er maar één sierrandje van het apparaat afgesprongen, één batterij gewisseld en één keer een harde reset hoeven geven. Voor de rest is hij nog steeds stornigsvrij en doet hij wat hij moet doen :D

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #18 Gepost op: 14-06-2006, 15:07 »
Ik gebruik de Trailtech Lynx. Is helaas niet draadloos, maar scoort verder op alle bovengenoemde punten goed.

Ik heb hem bij de croatie rallye gezien en ik vind de cijfers echt veeeeeel te klein om op een hobbelige weg nog maar iets te kunnen lezen... Verder zal het wel gewoon wennen zijn, maar er staat veel te veel op dat display. Als het moeilijk wordt wil ik gewoon in één oogopslag kunnen zien wat ik wil zien (en da's toch meestal gewoon hoe ver het nog is naar de volgende situatie in het roadbook...). Lijkt me bij deze errug lastig.


Overigens kun je voor totaalafstanden ook je GPS gebruiken (als die tenminste is toegestaan tijdens de rit   :D.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2006, 22:19 »
dacht dat het alleen in mijn hoofd bestond maar na wat zoeken blijkt het er wel te zijn, alleen die prijs.

CaCom S810i-3 Tablet-PC mit WINDOWS XP Betriebssystem

Eine Schriftliche Bestellung ist erforderlich!
Lieferzeit 2-3 Wochen   Euro2.899,00     
 
 
 

In enger Kooperation mit OMC haben wir einen Tablet-PC entwickelt, der ideal für den Einsatz im Cockpit geeignet ist: Robustes Alugehäuse, spritzwasserdicht, passive Kühlung und superhelles Display mi Touchscreenbedienung!
Damit ist endlich eine PC-Plattform verfügbar, die eine ergonomische Nutzung unserer Navigationssoftware während der Fahrt ermöglicht! Das TFT-Daylight-Display ist hell genug für die schwierigen Lichtverhältnisse im Fahrzeug und hat mit 8,4 “ (213 mm) eine ideale Größe: riesig im Vergleich zu GPS-Kartenplottern aber klein genug, dass es noch problemlos untergebracht werden kann. Das Gerät ist in Verbindung mit unserer schwingungsentkoppelten Halterung sehr erschütterungsfest, der stromsparende Transmeta-Prozessor kommt mit passiver Kühlung aus, Staub und Schmutz werden also nicht durch Ventilatoren ins Gerät geblasen. Auch Spritzwasser von oben übersteht das Gerät ohne Probleme.
Die Rechenleistung und Speicherkapazität ist mit 1,1 GHz Taktfrequenz, 256 MB Arbeitsspeicher und 30 GB Festplattenkapazität für Navigationszwecke und Office-Anwendungen vollkommen ausreichend, sogar Videofilme laufen weitgehend ruckfrei. Durch das WINDOWS XP-Betriebssystem laufen alle gängigen Softwareapplikationen und über die üblichen Schnittstellen lassen sich wichtige Peripheriegeräte wie Tastatur, CD / DVD - Laufwerke, Drucker, Modems oder Satellitentelefone anschließen.

Für rally- oder Mottorradeinsätze ist unter der Bestell-Nr. 01-065-0800-5 eine extrem erschütterungsfeste Version mit elektronischem Speicher (ohne Festplatte) und WINDOWS XP embedded verfügbar. Nur mit idividueller Konfiguration und auf der Basis eines individuellen Angebots!

Technische Daten (Version mit Festplatte):
CaCOM s810i-3, 8,4" TFT Display mit Touchscreen, 800x600 Pixel, Luminanz 400cd/m², Kontrast 350:1, CPU Celereon 1,1 GHz ULV, 256 MB DDR-RAM Arbeitsspeicher, 30 GB Festplatte, LiON Akku; Schnittstellen: 2 x USB, Audio, 1 x PCMCIA, 1 x CF, 10/100LAN, 220VAC Adapter, 250 x 170 x 33 mm, Alucase, shock resistant, IP54, 1,3kg. Betriebssystem WINDOWS XP Professional.


01-065-0800-0 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #20 Gepost op: 24-06-2006, 03:42 »
oh fijn een snelle levertijd, jammer dat het apparaat alleen betaalbaar is bij volledige sponsoring. Deze bedragen gaan echt nergens over.
 

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #21 Gepost op: 24-06-2006, 20:55 »
Psies, ook in het duits!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #22 Gepost op: 28-06-2006, 21:58 »
Deze bedragen gaan echt nergens over.
 

Muuaaa, weet ik niet. wat kost een beetje merk laptop tegenwoordig. Dat krijg je ook. Een computer in kleinformaat die spatwaterdicht is en nog tegen een stootje kan ook. Niet iets dat in grote hoeveelheden geproduceerd is en niet echt gemaakt met producten van de plank. Daar betaal je ook voor natuurlijk…

Als je het prijstechnisch gaat bekijken denk ik dat de ICO, naar mijn menig een fietsteller voor een veel te hoge prijs, veel duurder is. Wees eens eerlijk, wat kan die ICO. Koste dat kreng niet iets van 300 euro?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #23 Gepost op: 28-06-2006, 22:03 »
En ja, ik loop er nog over te denken.

Geen gps = 500 euro
Geen laptop mee op reis = veel ruimte en 1500 euro
Geen tellers = 400 euro

Iets gaafs…  :D euro

Tel maar uit.

(Nu nog even zorgen dat de baas dit gaat betalen…  :o)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #24 Gepost op: 28-06-2006, 22:09 »
[...]

Als je het prijstechnisch gaat bekijken denk ik dat de ICO, naar mijn menig een fietsteller voor een veel te hoge prijs, veel duurder is. Wees eens eerlijk, wat kan die ICO. Koste dat kreng niet iets van 300 euro?


Krek wat ik denk. Dat moet imho voor de helft kunnen (of nóg minder). Maar méér functies hoef ik eigenlijlk niet. Ja, toch wel, snel kunnen nullen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #25 Gepost op: 28-06-2006, 22:23 »
Krek, dat klinkt als een Trailtech. Ik hoop dat ik dat ding heel houd en zal het artikeltje dan hier of op Travelmaniacs posten. Liefst publiceren we een geïntegreerd artikel, waar ook de Sixo in meegenomen is.

Misschien moeten we voor ICO Europe wel de ICO ook meenemen, aangezien de Duitse fabrikant van de TripMaster niet op tijd een prototype kon leveren. Mars, is dat te regelen? Rogier V. wil wel testen en schrijven!

Groetjes,

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #26 Gepost op: 28-06-2006, 22:44 »
Bijna goed.

Van mij mogen er twee schermen weg op zo'n Trailtech. Dan de overige twee een stukje groter. "Afstand" totaal en "afstand sinds laatste hinweis" zijn voor mij genoeg. Hoe zit het met de afstandbediening van zo'n Trailtech? Standaard TT spul, of eigen merk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #27 Gepost op: 28-06-2006, 23:05 »
Ik geloof dat ik die sixo maar eens bestel. Kan iets zijn en een nieuwe behuizing is snel te frezen. Moet ik toch maar eens proberen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #28 Gepost op: 28-06-2006, 23:12 »
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik er over te spreken ben (SIxO), al heb ik er nog gene meter roadbook mee gereden. Ziet er dusverre goed uit...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #29 Gepost op: 29-06-2006, 06:56 »
Voor 19$ komt de Lynx met een 3 knopsafstandsbediening. Voor de prijzen die de andere leveranciers rekenen mag je dus stellen dat de afstandsbediening er 'standaard' bij zit.

Het geklaag over te veel lettertjes en te klein snap ik niet. Iedereen bekijkt het ding dat in de folder staat in 'standard mode'. Ik gebruik het ding in 'lap timer' mode en de afstand is dan in grote letters.

Als je dat niet kunt lezen, kan je dan wél je roadbook lezen ??? De opticien zou dan zeer goede zaken kunnen doen (variofocus, multifocus, aspherische contactlenzen, you name it) op dit forum.

Indien je het naadje van de kous wilt weten, download dan de handleiding van de Lynx, dan snap je hoe het apparaat werkt: http://www.trailtech.net/Lynx%20Instruction%20Book.pdf

Noppy