Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: tentje  (gelezen 4759 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
tentje
« Gepost op: 23-09-2006, 14:27 »
Mijn vraag: bij het kopen van een lichtgewicht tentje is het dan beter om alu stokken of glasfiber stokken te hebben ivm de levensduur.
En wat is licht? er staat er een op marktplaats van 1,6 kg  en een waterkolom van 2000 met fiber stokken.

Alvast bedankt voor het meedenken, Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: tentje
« Reactie #1 Gepost op: 23-09-2006, 14:33 »
Voor de motor rond tussen 2 en 3 kilo is vaak goed.
En dan heb je ook een tentje waar je wat zooi in kwijt kan (voortent)
Wij hebben beide soorten stikken gehad en met beide nooitbgeen problemen gehad.
En we kampeerden toen en nu zeer regelmatig (motor treffens, en weekendjes weg natuurlijk de vakanties)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: tentje
« Reactie #2 Gepost op: 23-09-2006, 14:37 »
Liever alu, glasfiber stokken splijten op den duur.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: tentje
« Reactie #3 Gepost op: 23-09-2006, 14:47 »
De tent die jij bedoel zal wel de Naboo zijn, van Outdoorshop – Malvert - Nijmegen
koop NIET bij deze toko, het zijn een stel oplichters die troep verkopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: tentje
« Reactie #4 Gepost op: 23-09-2006, 21:26 »
... is het dan beter om alu stokken of glasfiber stokken te hebben ivm de levensduur.
En wat is licht? .


glasfiber:
- goedkoop
- zwaar in gewicht
- splijt en moeilijk te repareren
- gebruikt is low budget tenten

Alu stokken:
- duur
- licht in gewicht
- verbuigt of breekt maar is met bijgeleverder reparatie-huls te fixen (werkt prima)
- gebruikt is duurdere tenten (alle expeditie tenten hebben alu-stokken)

Ik weet even niet of glasfider tegen lage temperaturen kan en of het dan sneller breekt... :-\
Zelf heb ik alleen maar alu-stok tenten :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: tentje
« Reactie #5 Gepost op: 24-09-2006, 13:45 »
Er zit ook veel verschil in de fiber stokken.
Ik heb een tent van zo'n 7 jaar oud die echt alles heeft meegemaakt met fiber stokken. hij is gewoon af nu door bodem rot maar de stokken zijn nog prima.
Het Outdoorschop tentje heeft 2 van de 2 stokken gebroken na 2 weekjes kamperen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: tentje
« Reactie #6 Gepost op: 24-09-2006, 17:23 »
Heb altijd alu stokken gehad om de redenen die maarten opgeeft. Zijn ook sterker als er een keer storm opsteekt.

Beste tentmodel is wat mij betreft is toch een tunneltent: die zijn ook lichter dan een koepeltent omdat er minder stokken bij zitten. Nadeel is dat ze windgevoeliger zijn. Heel afrika doorgecrosst met een Helsport Isfjell 2 en we hebben nu een Hilleberg Njamats 2. Wegen allebei rond de 3 kilo. Allebei met voorluifel: geniaal voor je brommerspullen.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: tentje
« Reactie #7 Gepost op: 25-09-2006, 00:19 »
Goede alustokken zijn te servicen, je kunt geknapte segmenten vervangen en voor onderweg kan je een overschuifpijpje gebruiken. Ik heb min of meer een Hillebergkloon: Wechsel Witenight (importeur Carl Denig), een perfect tunneltentje van 2 of 3 kilo (2 doekkwaliteiten) en ruim genoeg voor de motorsolist.

gr,  Rolf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: tentje
« Reactie #8 Gepost op: 25-09-2006, 19:41 »
Heb een tentje van gelert, weegt ook helemaal niks, en is in 2 minuten opgezet. En is niet zo duur. www.gelertshop.nl
Moto Guzzi V50 Nato en een Moto Guzzi NTX650 in opbouw!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: tentje
« Reactie #9 Gepost op: 25-09-2006, 20:52 »
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: tentje
« Reactie #10 Gepost op: 25-09-2006, 20:58 »
Die Quechua's, daar struikel je over in Spanje.

Nadeel is wel dattie opgevouwen een soort kingsize pizza van ± 1 meter doorsnede oplevert die je met goed fatsoen nergens in kwijt kan, behalve dan in een auto. Al eens een bergwandelaar op een smal paadje tegengekomen met zo'n pannekoek op zijn/haar rug???
Ik wel, wat een gevaarlijke ondingen. Zeker gecombineerd met het sociale vermogen van de gemiddelde bewoner van de Spaanse centrale Pyreneen (= lomp) >:(

Ach, misschien kan je 'm op de motor als spoiler inzetten :P


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: tentje
« Reactie #11 Gepost op: 25-09-2006, 23:23 »
precies: leuk ding (vorige week nog in het echtie gezien), maar pakmaat is niet veel kleiner dan de tent zelf zeg maar....  In een beetje leuke sportauto kan je hem al niet meer kwijt, laat staan op een motor.

mbt fiber stokker: Er zijn ook best profi merken die fiberstokken gebruiken en die ook nog heel blijven. Anderzijds: Ook alustokken kunnen splijten, weet ik sinds kort uit eigen ervaring. Reparatie buisje werkt bij allebei.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: tentje
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2006, 07:05 »
Quecha heeft ook andere tenten dan die gooi-tent.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: tentje
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2006, 10:56 »
He Ad,

Nu bij bever in de aanbieding van € 499,- voor € 269,- (nee, kheb geen aandelen): de Fjallraven akka tourist. 3 persoons met alu-stokken weegt 3,4 kg.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: tentje
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2006, 11:05 »
Het is nu ook de goede tijd om te gaan struinen voor een nieuw tentje.
Bij een heleboel buitensportzaken/kampeerwinkels worden nu een heleboel tenten in de aanbieding gegooid om plaats te maken voor de nieuwe collectie 2007 8)