Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling  (gelezen 13181 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #30 Gepost op: 13-12-2007, 17:22 »
Nylon M2.5x20 boutjes met 18mm van de schroefdraad onder de Loctite? Ja hoor, da's een drama. ;)


Loctite heeft voor elke toepassing de juiste lijm/vulling.
324 is zeer geschikt om je boutjes op de motor mee vast te zetten.
Maar misschien is er een techneut die hier eens een beknopt overzichtje kan geven.
zelf eens aan het zoeken geweest ivm  de juiste loctite. dit gaf voor normale schroefdraad verbindingen 3 pagina's algemene info over het loslopen van een boutje!!!!

Grz,
Peter

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #31 Gepost op: 13-12-2007, 17:28 »
Wat altijd redelijk werkt is een druppeltje verf aan het boutje. Het zal nooit meer vanzelf lostrillen. Met een klodder teer zetten ze vroeger de moeren vast waarmee rails vastzitten op de onderplaat. Ondanks het gebonk van de trein trilden de bouten niet los.

Ik denk maar zo, midden in de rimboe in Afrika heb je ook geen loctite, dus zal je een potje verf bij je moeten hebben.
 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #32 Gepost op: 13-12-2007, 17:34 »
Wat altijd redelijk werkt is een druppeltje verf aan het boutje. Het zal nooit meer vanzelf lostrillen. Met een klodder teer zetten ze vroeger de moeren vast waarmee rails vastzitten op de onderplaat. Ondanks het gebonk van de trein trilden de bouten niet los.

Ik denk maar zo, midden in de rimboe in Afrika heb je ook geen loctite, dus zal je een potje verf bij je moeten hebben.
 ;)

of secondelijm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #33 Gepost op: 13-12-2007, 18:10 »
Loctite is juist ter vervaning van al deze middeltjes,
En voor elke toepassing de juiste gebruiken en dat is voor schroefdraad idd 324.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #34 Gepost op: 14-12-2007, 00:49 »
Loopt nooit wat los bij me, gebruik geen loctite, tril ring bij alleen bout en anders nylon-moer..
bouten tot m13 kop vast met ringsleutel, daarboven met grote ratel en vast tot net onder breek punt ;) en dan ook nog met koppervet..
en rij rond 20.000km  per jaar waarvan 1/3 off-road
maar sleutel veel ivm werk.. gebruik steek/ring sleutel tot maat 13, als je niet bruut gespierd bent kan je vol kracht zetten op de sleutel zonder breken ivm de lengte van de sleutel.. loopt dan nooit los 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #35 Gepost op: 14-12-2007, 21:40 »
Op mijn Honda had ik ook altijd problemen met het loslopen van het schakelpedaal.
Vreemd genoeg is de gekartelde as eigenlijk altijd goed geweest en sleet dus alleen het goedkope stalen schakel pedaal.

Nog niet zo lang geleden toch 's een nieuw pedaal gekocht en was verbaasd over de prijs.
Ik meen me te herinneren dat het iets van 20 Euro was.
In ieder geval zo laag dat ik toen ook maar meteen een reserve gekocht heb voor in het zadeltasje.

Uiteindelijk heb ik nu de oplossing gevonden door ook loctite tussen as en schakelpedaal te doen :-)

Denk niet meteen dat er voor een Big geen goedkope aluminium schakelpedaaltjes te krijgen zijn.
Waarschijnlijk past het pedaal van een of andere crosser wel.....
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #36 Gepost op: 14-12-2007, 23:00 »
Ik kocht laatst een nieuw origineel pedaaltje (had ik ooit bersteld, als reserve, beleefdheidhalve ook maar afgenomen) รก 58 euro  ::)

Was dan weer niet echt blij op mijn dealert.  >:(
Heb als het goed is ergens een imitatie liggen van Hessler, ga ik eens testen.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #37 Gepost op: 14-12-2007, 23:56 »
Ik heb net op Vehikel 3 pedaaltjes gekocht voor 12,50.
 :) :) :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: motor wil soms niet naar zijn eerste versnelling
« Reactie #38 Gepost op: 15-12-2007, 20:44 »
Je hebt smale en breede vertanding, BIG heeft breed.. zou niet gauw een orginele bestellen ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl