Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vakantieadres gezocht omgeving Tende  (gelezen 2070 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Gepost op: 08-02-2014, 12:44 »
Eind juni ga ik weer met wat maten de alpen in.
We hebben een paar jaar een weekje in Briancon gezeten, dit jaar overwegen we wat zuidelijker te gaan richting Tende.
Is daar voldoende onverhard te rijden om ons een week te vermaken?
Wie weet in Tende of omgeving een adres om met een man of 6 een week te bivakkeren, onze voorkeur gaat uit naar een camping met b.v. een
Blokhut of stacaravan o.i.d.?
Mochten er nog mensen zijn met tips waar te rijden (of juist niet te rijden) en of tracks, is dat uiteraard ook zeer welkom!

 uploaded_image

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2014, 13:58 »
In Tende zit een camping maar ik heb daar geen blokhutten kunnen ontdekken. Het is een erg eenvoudige camping en de bazin is nogal een typisch mens. Iets verderop zit nog een camping aan het water maar ook daar geen blokhutten volgens mij. In Italie heb ik ook geen hutjes gezien. Wel veel stacaravans maar volgens mij niet voor de verhuur.

Vanuit Tende kan je heel goed de LGKS doen daar kun je twee dagen zoet mee zijn maar in 1 dag moet ook lukken. Ik weet niet of je vanuit Tende makkelijk andere routes kan bereiken ik ben rondgetrokken en dus steeds vanaf een andere camping vertrokken het is soms een behoorlijk stukje sturen naar de volgende offroad route. Maar er zijn er meer die daar geweest zijn dus tips zullen wel komen.

Ik denk wel dat met je tentje rondtrekken het mooist is en eventueel kun je dan ook bovenop een berg camperen. Hou er rekening mee dat in het weekend er nogal eens een mountainbike wedstrijd is en soms is een pas dan afgesloten voor brommers.

voor de voorpret
http://www.youtube.com/playlist?list=PLY3bgoxeR1V5_blWtFkmpOUfUPxMK-sMO

Groeten,
Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2014, 15:22 »
Als je door de Tende tunnel rijd zit er een camping in Limone.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Reactie #3 Gepost op: 09-02-2014, 18:59 »
Als je door die tunnel rijdt mis je de mooiste pas van heel de Alpen... en hij is nog 50% onverhard ook!


Wij hebben een aantal dagen in Tende gekampeerd en daar wat verschillende routes gereden; er zijn heel veel paadjes en dingetjes daar.
Stuur me maar een mailtje als je wat tracks e.d. wilt hebben.
Het is echt een prachtig gebied, mooie offroad routes en maar een uurtje van de Middelandse zee voor 'n frisse duik! Tende zelf is ook prachtig.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2014, 16:18 »
Heren bedankt voor jullie reacties!
Leuke filmpjes Lennert, wel stoer om zo met straatfietsen en volle bepakking die paden op te gaan!
Propje, Limone ligt eigenlijk wat te noordelijk.
Daandus, die pas staat zeker op onze verlanglijst, we hebben via Google Earth al best wat paatjes gevonden die interessant lijken, maar tracks zijn zeker welkom. Ik ga je mailen! 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Vakantieadres gezocht omgeving Tende
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2014, 20:13 »