Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie protectors?? Welke  (gelezen 2355 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Knie protectors?? Welke
« Gepost op: 23-08-2010, 12:26 »
Ik rij nu met Sinisalo el cheapo kniekappen, maar wil dit upgraden naar iets veiligers. Ik ben overigens niet op zoek naar braces. Iemand suggesties? Ik heb de Alpinestars Bionic gezien..... maar dat lijkt me dus echt 2x keer niks. Iemand ervaring met de Acerbis Impact Evo?



En misschien iemand ook met deze Polisport ervaring.


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2010, 12:53 »

En misschien iemand ook met deze Polisport ervaring.



Yep hiero! De eerste die ik gevonden heb die niet afzakken. Ben er erg tevreden over. Ze zweten wel behoorlijk. Je moet er wel voor zorgen dat geen zand aan de binnenkant komt, want dat kost je na een dagje het vel op je knieen.

Ben er nog niet mee gecrashed, dus geen idee of dat goed werkt.  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2010, 13:15 »
Je hebt ook goedkope braces hoor, bijv. van EVS. Zijn tegelijk zeer degelijke kniebeschermers met padding.



eBay linkje

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2010, 21:16 »
Je hebt ook goedkope braces hoor, bijv. van EVS. Zijn tegelijk zeer degelijke kniebeschermers met padding.



eBay linkje


Hmmm. Die zijn voor weinig geld weg gegaan.... :( Maar de kogel is door de kerk. Ik heb de acerbis besteld. Ik vind ze wel spuuglelijk... :-X ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #4 Gepost op: 23-08-2010, 21:28 »
Ik gebrui deze van Thor, ook wat zweterig en je moet wat opletten dat de klittenband goed zit zodat hij niet gaat irriteren maar ze zitten goed. Had ervoor de Bionics van Alpinestars maar dat was weggesmeten geld, deze zijn te hard en buitenschaal brak gewoon na een valpartij.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2010, 00:02 »
Ik vind vooralsnog alle kniebeschermers met en band boven de knie ondingen. Die simpele met 2 banden onder de knie zitten veel fijner/merk je niet dat je ze draag. Met een band boven de knie heb je maar een kleine kans dat ze goed zitten, aangezien het scharnier vrijwel nooit naast je kniegewricht zit, waardoor het gaat schuren en irriteren.
 
Deze Alpinestars Reflex heb ik en ze zitten top! Dat ze geen bal kosten is een bijkomend voordeel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2010, 07:59 »
Met een kniebrace heb je ook banden boven de knie. Zit perfect en blijft ook zo zitten omdat het scharniert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2010, 13:15 »
Ik zelf gebruik die van JOPA (€ 49,95). In de 24 dagen dat ik ze gebruikt heb (oftewel 11.438 km) geen last (pijn/schuurplekken) gehad. Terwijl de temperaturen heel behoorlijk waren (44 - 52 graden C).
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #8 Gepost op: 30-08-2010, 20:21 »
Ik heb ze van SixSix-One. Zit in een soort algeheel rekverband aangevuld met velcro. Ook zweterig, maar zelfs losjes blijven ze goed zitten en irirteren ze nooit.

(helaas geen pic)

Ik vind trouwens die spuuglelijke Acerbissen best mooi. En de Thor's ook (ook al is dat niet absoluut belangrijk)

Grtz, Brm

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2010, 23:54 »
Heb die Evo's, zitten goed en irriteren niet.. ook niet na 500km op 1 dag
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #10 Gepost op: 30-09-2010, 21:41 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #11 Gepost op: 30-09-2010, 22:01 »
Ik vind vooralsnog alle kniebeschermers met en band boven de knie ondingen.


de truc is om de banden boven de knie niet te strak te doen, ik heb braces en sinds ik ze wat losser doe boven de knie blijven ze perfect zitten!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2010, 22:26 »
Je hebt ook goedkope braces hoor, bijv. van EVS. Zijn tegelijk zeer degelijke kniebeschermers met padding.



eBay linkje

Die van EVS kan ik je echt aanraden, ik heb er diverse gehad maar deze kan ik de hele week mee rijden zonder dat het gaat irriteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #13 Gepost op: 01-10-2010, 07:12 »
Die heb ik ook. Geen irritatie, maar wel puistjes the day after. Beetje onsmakelijk verhaal, sorry...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Knie protectors?? Welke
« Reactie #14 Gepost op: 01-10-2010, 13:35 »
Zo lang die rond de knie zitten vind ik het nog niet zo'n probleem  ;)

Heb zelf ook van die simpele met 2 klittebanden onder de knie. Nooit afzakkers of puistjes.
None of us is as strong as all of us.