Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ongeluk door prikkeldraad!  (gelezen 9264 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #30 Gepost op: 26-06-2017, 12:18 »
Ach, die DigID heb je wellicht ook eens nodig voor je IB aangifte, altijd handig!
Ja, ik weet het en ik heb wel een DigiD natuurlijk (wie heeft dat niet?), alleen activeren via sms functie heb ik (nog) niet dus nu is het afwachten want zonder deze functie kan ik geen aangifte doen....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #31 Gepost op: 29-06-2017, 09:38 »
Aangifte gedaan via Internet bij de politie. Ik heb een reactie ontvangen en ze kunnen (of willen) mijn aangifte niet verder behandelen  :( ......
Zie de reactie van de politie hieronder:
 




Ik heb ondertussen ook aangifte gedaan bij mijn verzekering en het dossier is nu in de hand van mijn rechtsbijstand....We zullen zien!

 
 
 
 
 
 
 [size=0pt]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #32 Gepost op: 30-06-2017, 09:16 »
Ik denk dat ze wel een punt hebben. Er is niet echt een strafbaar feit gepleegd. Er lijkt iemand een beetje dom/onvoorzichtig te zijn geweest waardoor jij schade hebt. Dan moet je via juridische weg je schade verhalen.

Als iemand je van links aanrijdt doe je ook niet meteen aangifte bij de politie toch.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #33 Gepost op: 30-06-2017, 10:12 »
Ik denk dat ze wel een punt hebben. Er is niet echt een strafbaar feit gepleegd. Er lijkt iemand een beetje dom/onvoorzichtig te zijn geweest waardoor jij schade hebt. Dan moet je via juridische weg je schade verhalen.

Als iemand je van links aanrijdt doe je ook niet meteen aangifte bij de politie toch.
Ja, dat snap ik het wel maar wat ik vind een beetje vreemd is dat ze niet zien hoe "gevaarlijk" kan prikkeldraad zijn en dat het kan nog een keer gebeuren als de eigenaar hiervoor niks doet. Volgens mij is ook de rol van de politie om mensen te beschermen en te voorkomen dat verdere ongevallen. Maar goed, ik kan natuurlijk ook zelf een waarschuwing bord bij het ingang van het zandpad plaatsen....

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #34 Gepost op: 30-06-2017, 12:21 »
Waakzaam en dienstbaar??
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #35 Gepost op: 30-06-2017, 13:36 »
Misschien ook in Oldebroek 20 man erbij
Marcel

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #36 Gepost op: 30-06-2017, 18:12 »
Sorry hoor, maar dat is natuurlijk kul...
Kijk, als politie wettelijk geen aangifte hoeft op te nemen zogauw iets op priveterrein gebeurt hebben ze een punt.


Maar om dat nou af te schuiven op personeelstekort is niet heel professioneel...


Of begrijp ik je niet goed?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #37 Gepost op: 30-06-2017, 18:16 »
Vroeger zou daar eens iemand een kijkje gaan nemen, even met die eigenaar praten. Daar is geen ruimte meer voor.
Vervelend, maar realiteit en niet alleen bij de politie. Moet je eens aan oudere mensen vragen wat ze van hun huisarts vinden.
Marcel

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #38 Gepost op: 30-06-2017, 18:21 »
Snap ik, maar als zoiets gebeurt moet je toch aangifte kunnen doen om iig naar je verzekering toe een verhaal te hebben?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #39 Gepost op: 30-06-2017, 18:56 »
Waarom perse aangifte. Je kan altijd iemand aansprakelijk stellen voor je schade.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #40 Gepost op: 01-07-2017, 14:16 »
Voor mijn rechtsbijstand verzekering moet ik dus de naam van de eigenaar geven die heeft de prikkeldraad op de pad gespannen. Zonder deze naam kunnen ze natuurlijk niet verder gaan met mijn zaak. Ik ben dus vandaag terug geweest en de boer die op het eind van de pad woont was niet aanwezig. k heb wel een gesprek gehad met de buurman van de boer die ook mede eigenaar van het pad is (een hele kleine stukje). Hij heeft dus me bevestigde dat de prikkeldraad door de boer gespannen zijn om de koeien te laten lopen door de weiland. Hi is hier niet zo blij me en heeft al een paar keer ruzie met de boer gehad want er zijn geen waarschuwing dat prikkeldraad gespannen zijn. Hij heeft me ook bevestigd dat het niet de eerste keer dat ongelukken op deze pad zijn gewenst maar de boer zie het gewaar niet of aldus vindt het niet belangrijk genoeg om iets te doen en om de prikkeldraad meer zichtbaar te maken.....Ik heb dus de gegevens van de boer naar mijn verzekering gestuurd en nu is het gewoon afwachten!...

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #41 Gepost op: 02-07-2017, 09:08 »
Of bied aan een stuk wit schriklint te plaatsen. Kost geen drol en er gaat ook gewoon stroom doorheen als het moet.

https://www.junai.nl/excellent-budget-schriklint-200-meter.html?source=googlebase&gclid=CJLtgd6E6tQCFUK7GwodVD8LnA

Dan is het in ieder geval zichtbaar dat er iets hangt. Voor de volgende offroad fanatiekelingen. ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #42 Gepost op: 02-07-2017, 13:54 »
De gemiddelde huisarts is tegenwoordig slecht. Onze huisarts (een hele goede)houdt ermee op omdat er teveel regels en administratie in het huidige door de ziektekosten verzekeraar geregelde praktijk(en)


Wijze man dat hij er mee stopt, een absoluut gemis voor de gemeenschap hier in oost Groningen.


Op de veluwe gaan mensen liever naar de kerk als dat er wat gedaan wordt aan veiligheid denk ik ;-)


Politie moet flitsen en administratie doen heeft geen tijd voor dit soort dingen, want door de administratie heeft zijn manager werk ;-)


Gewoon mijden daar dat gebied, ik ben daar in de buurt geboren, vroeger konden tanks en 4x4 dwars door de natuur rijden, een paar jaar(begin jaren 90 kon je nog prachtig door  de bossen rijden daar. Nu is elk grindpad afgesloten in die hoek van het land. Ik denk dat offroad rijden uitgeroeid moet worden in opdracht van de elite. Zodat vrije geesten zoals wij uiteindelijk zijn het alleen nog virtueel kunnen beleven. Marokko is straks het meest mooie gebied. Vorig jaar trans Pyreneeën gedaan en was super, maar veel delen al afgesloten..


 Succes Pascal






Enjoy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #43 Gepost op: 02-07-2017, 14:17 »
De gemiddelde huisarts is tegenwoordig slecht. Onze huisarts (een hele goede)houdt ermee op omdat er teveel regels en administratie in het huidige door de ziektekosten verzekeraar geregelde praktijk(en)


Wijze man dat hij er mee stopt, een absoluut gemis voor de gemeenschap hier in oost Groningen.


Op de veluwe gaan mensen liever naar de kerk als dat er wat gedaan wordt aan veiligheid denk ik ;-)


Politie moet flitsen en administratie doen heeft geen tijd voor dit soort dingen, want door de administratie heeft zijn manager werk ;-)


Gewoon mijden daar dat gebied, ik ben daar in de buurt geboren, vroeger konden tanks en 4x4 dwars door de natuur rijden, een paar jaar(begin jaren 90 kon je nog prachtig door  de bossen rijden daar. Nu is elk grindpad afgesloten in die hoek van het land. Ik denk dat offroad rijden uitgeroeid moet worden in opdracht van de elite. Zodat vrije geesten zoals wij uiteindelijk zijn het alleen nog virtueel kunnen beleven. Marokko is straks het meest mooie gebied. Vorig jaar trans Pyreneeën gedaan en was super, maar veel delen al afgesloten..


 Succes Pascal
Dank Edwin  :) ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 352
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #44 Gepost op: 02-07-2017, 18:13 »
Is het resultaat van het claimen en aangifte doen bij zulke "ongelukjes" niet dat er nog meer paden worden afgesloten?

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...