Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Leuk om ook eens hún kant te horen!  (gelezen 4370 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2018, 15:47 »
idd leuk artikel (al vind ik 104 euro voor een kopje koffie wat duur  :) ). Ik vind deze boswachter behoorlijk redelijk overkomen. Reacties onder artikel zijn ook wel aardig: natuurlijk altijd een paar die roepen dat alle motorrijders aso's zijn, maar verder toch veel leven en laten leven. Het is allemaal nog niet zo slecht gesteld hier in Brabant, dus we kunnen er vrijdag en zaterdag weer lekker tegenaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2018, 15:51 »
Maar ook het feit dat ze 'plaagprenten' uitdelen over de straatwaardigheid van de motor! Beter dus om spiegels en een pinkertje te monteren!

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2018, 15:59 »
 :stupid:  Maar dat spreekt toch voor zich?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #4 Gepost op: 18-10-2018, 12:22 »
Illegale wildcrossers...

Vraag me dan toch af waar ik me kan aanmelden als legale wildcrosser  ;D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #5 Gepost op: 18-10-2018, 12:28 »
Goed voorstel wat deze boswachter doet...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2018, 15:24 »
Goed voorstel wat deze boswachter doet...


Vind je?


'Alle kindertjes mogen op 1 veldje voetballen, wel met pasje en een hek er omheen. Als we ze dan ergens anders zien voetballen, dan gaan we ze pas echt zwaar beboeten. Levensgevaarlijk, want zo'n bal kan zomaar de straat op rollen. Je zult daar maar net fietsen, je breekt je nek'.


of zoiets:



'Alle hondenbezitters mogen hun hond op 1 veldje laten kakken, Fikkie moet dan wel een identificatiechip en langs een automatisch poortje lopen ter registratie. En als ze dan ergens anders kakken, dan gaan we pas echt zwaar beboeten en nemen we de hond in beslag'.




Klinkt maar raar he?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #7 Gepost op: 18-10-2018, 16:20 »
Gaat over wetgeving en hoeveel hinder anderen ondervinden van het niet volgen van de wetgeving van de 1. Dus voorbeeld van kinderen voetballen is niet goed (voetballen lijkt me niet verboden, hinder voor anderen is laag), voorbeeld van honden uitlaten wel (verboden overal te laten schijten, hinder voor andere is hoog).
Voorafgaand aan wat je via regelgeving kan/moet afdwingen is natuurlijk in hoeverre we er samen uit gaan komen, dat is de eerste oplossing. Proberen de meeste hier ook (binnen kader van wet proberen zo goed mogelijk te doen en rekening met anderen houden), sommige gaan dat te buiten (wildcrossers, maar dat zijn wij niet natuurlijk  :D ).
Komende Brabo wordt leuke test: ongecontroleerde routes, zal zeker deels niet legaal zijn (precies ook in de gebieden waar deze boswachter het over heeft). Aan een ieder om de juiste keuzes te maken (of de gevolgen te accepteren).


Al met al niets nieuws onder de zon dus

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2018, 22:16 »
Toen kon het nog... :D

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2018, 11:51 »
voorbeeld van honden uitlaten wel (verboden overal te laten schijten, hinder voor andere is hoog).

NU moet ik toch even optreden. Hond uitlaten en overal laten schijten zijn ZEER verschillende zaken. De hinder ontstaat pas bij niet opruimen. Waarvan akte..
Marcel

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2018, 12:16 »
Tsjah, ik doelde eigenlijk alleen maar op het openstellen van de Oirschotse Heide...
Ik woon in Best, dus hoog eigenbelang-gehalte in deze.


Registreren vind ik daarnaast niet zo'n probleem :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #11 Gepost op: 19-10-2018, 13:15 »
NU moet ik toch even optreden. Hond uitlaten en overal laten schijten zijn ZEER verschillende zaken. De hinder ontstaat pas bij niet opruimen. Waarvan akte..

Bij ons schijten de pitbulls keurig op het veldje! Baasjes hebben uiteraard geen plastic zakjes bij zich, want wie maakt ze wat? Overigens is dat het zelfde veldje met de doelen / doelpalen dus het veldje waar de kindertjes behoren te voetballen en te spelen. Uiteraard lopen deze pitbulls los, want het baasje heeft geen geld voor een riempje. Ze luisteren namelijk heel goed (not!) en willen altijd 'alleen maar spelen' ;D. Dat geldt overigens voor bijna alle baasjes met een pitbull; het lijkt wel mode om die moordwapens los te laten lopen, zeer zeker als er jonge kindjes met blote armpjes in het rond spelen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #12 Gepost op: 19-10-2018, 14:44 »
Oei Frank, pas op je bloeddruk. Bij ons was contact met de gemeente voldoende om zo'n probleem op te lossen. Hadden ze wel eerst poep op de auto dan m'n vriendin gesmeerd. Niet de gemeente dus.
Overigens zijn wij in het gelukkige gezelschap van een hond, maar dat begreep je al.
Marcel

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #13 Gepost op: 19-10-2018, 16:40 »
NU moet ik toch even optreden. Hond uitlaten en overal laten schijten zijn ZEER verschillende zaken. De hinder ontstaat pas bij niet opruimen. Waarvan akte..

Tegenwoordig is het verplicht om van een biologisch product chemisch afval te maken door het ook al in plastic te moeten verpakken... :-X

Ik mik het lekker tussen de struiken als het in het pad ligt.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #14 Gepost op: 19-10-2018, 18:19 »
Tsjah, ik doelde eigenlijk alleen maar op het openstellen van de Oirschotse Heide...
Ik woon in Best, dus hoog eigenbelang-gehalte in deze.

Registreren vind ik daarnaast niet zo'n probleem :-X


Vandaag langs Oirschotse Heide gereden (met auto)! Van Oirschot naar Best. Mooi daar! Is dat allemaal gesloten voor gemotoriseerd verkeer? Begreep wel dat er regelmatig gereden wordt daar.


On topic: deze boswachter zit er best reëel in. Maar dat weet je van tevoren niet. Wij zijn paar maanden geleden aangehouden (politie) nadat we op een verlaten stukje groen reden, niemand tot last, netjes gestopt voor de agent. Groot spektakel, wij (2 man) werden klemgezet door 3 politiemotoren, hele preek, dreigen met WOK-melding. Dat nodigt dan ook weer niet uit om te stoppen een volgende keer.