Bij een enduro/OTR rij je op 90%, bij een rally moet je meer op 70% van je kunnen rijden. Je moet naast rijden ook navigeren, krachten verdelen, een beetje slim plannen (taktiek, benzinepunten etc), en natuurlijk je eigen materiaal onderhouden aan het eind van de dag: Dus veel meer van alles wat, en veel minder gaaaaaaaass. Als je conditioneel een 2 daagse enduro kan rijden dan kan je zo'n rally ook. (alleen leren navigeren natuurlijk)
Vergelijk het met bij een OTR 3 a 4 rondjes rijden: ZOals de meesten het eerste rondje rijden, zo kunenn ze dat echt geen 3 rondjes volhouden (wat ook blijkt). Dus een goede rally oefening is naar mijn idee: Probeer nou eens de rondjes zo te rijden dan je er 3 achter elkaar (10 minuten tank-pauze) kan rijden.
Bij een Rally is het veel meer 'gewone' gravelpaden. Bij veel rallies rijden de rally-autos hetzelfde parcours (Let wel, dat zijn geen gewone 4x4tjes...)
Je hebt dus meer rust-momenten. Anders zou 300 tot 600 km per dag niet te doen zijn; al was het maar omdat je het wel 6 dagen vol moet houden!
(begin rustig.. een rally wordt nooit op dag 1 gewonnen!!)