Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013  (gelezen 61376 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Gepost op: 24-11-2012, 14:11 »



www.hellasrally.org

Wij (ik en Twitch) gaan deze rally rijden in april. Voornamelijk omdat het qua planning en budget erg goed uitkomt. Volgens mij hier een vrij onbekende rally (was voorheen Evia Rally). Ongeveer 150 motoren/quads/auto's doen er mee. Er is 1 bivak (aan het strand) waar je elke dag terugkomt. Vijf rijdagen met ongeveer 1500 km. Memo Tours kan service leveren, het is de eerste keer dat ze gaan en wij zijn ook de eerste 2 die aangemeld hebben. Wie volgt?

Budget;

- Inschrijving; 400
- Memo service; 1300
- Hotel; 250
- Vliegticket; 250
- Benzine; 150
- Eten+drinken; 150
- Totaal; 2500





KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2012, 14:55 »
Ik zag al eea op advrider voorbij komen, ziet er leuk uit!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2012, 15:36 »
tegen die tijd zijn ze vast al failliet..  :-X
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2012, 15:58 »
Was vroeger idd Evia rally. Voor zover ik weet is de hoofdpersoon daar Melitis; deze man was ook verantwoordelijk voor het ook het griekse deel van de Balkan rally. Goeie vent met passie voor rally, en de wil om er een zeer goed georganiseerd geheel van te maken!
dus ja.. ik denk ook dat het wel een mooie rally zal worden!


Ik wil ook zoiets gaan rijden, maar ik heb eigenlijk geen zin meer om met een grote groep te gaan. DUs ik ga kijken of ik zelf iets kan regelen. Griekenland is wel makkelijk: via Venetie-igometnitsa  ben je er zo en voorlopig is het nog EU dus weinig grensrompslomp.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2012, 18:05 »
Was vroeger idd Evia rally. Voor zover ik weet is de hoofdpersoon daar Melitis; deze man was ook verantwoordelijk voor het ook het griekse deel van de Balkan rally. Goeie vent met passie voor rally, en de wil om er een zeer goed georganiseerd geheel van te maken!
dus ja.. ik denk ook dat het wel een mooie rally zal worden!


Ik wil ook zoiets gaan rijden, maar ik heb eigenlijk geen zin meer om met een grote groep te gaan. DUs ik ga kijken of ik zelf iets kan regelen. Griekenland is wel makkelijk: via Venetie-igometnitsa  ben je er zo en voorlopig is het nog EU dus weinig grensrompslomp.

ik voel een wyoa hellas opkomen

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2012, 20:45 »
Ik lees zelfs 1600km in 6 dagen.

Je vergeet de adm. fee in je budget (en de women fee ::) )


De Adventure Rally spreekt mij meer aan. Ga eens uitzoeken of dat wat kan worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2012, 00:23 »
Je vergeet de adm. fee in je budget (en de women fee ::) )


nope: Administrative fee is included in the entry fee amount
hij wordt alleen nog eens vermeld omdat ie niet-refundable is: dus tot 1 april kan je je inschrijfgeld terugkrijgen: dat is, 250 euro, die 150 ben je kwijt als administrative fee.


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2012, 11:02 »
Dat valt weer mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2012, 18:55 »
Ik vind deze ook wel aardig als alternatief voor de Raid de l'amitiƩ. Stukje voordeliger en wat korter van huis.


Als ik de filmpjes op youtube bekijk wordt er stevig doorgereden, is dat ook leuk (en veilig) voor iemand die het gewoon uit wil rijden?


De adventure variant is op GPS en dat lijkt me dan weer minder, wil wel graag roadbook.



Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2012, 19:17 »
Ik heb eigenlijk niet echt een idee wat het niveau van deze rally is qua snelheid. Er rijden een hoop motoren mee, dus voor elk wat wils denk ik. De afstanden lijken me goed te doen (max 350 per dag).

KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2012, 19:32 »
Ziet er inderdaad ook gaaf uit..


Een leuk alternatief voor de Raid de l'Amitie..
Hij kost wat minder en duurt minder lang, vooral onze gezinnen zijn daar blij mee...
Nadeel: de Sahara ligt niet in Griekenland...


Weet je wat is inbegrepen bij de MEMO service en waarom kies je daarvoor?



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #11 Gepost op: 25-11-2012, 20:49 »


Weet je wat is inbegrepen bij de MEMO service en waarom kies je daarvoor?


Tranport motor en spullen
Technische ondersteuning
Transfer luchthaven / bivak
Lunch / snacks


Het is gewoon lekker makkelijk en scheelt een hoop tijd (is toch 5200 km totaal rijden).

KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #12 Gepost op: 02-12-2012, 11:11 »
Een extra bakkie tzatziki voor mij erbij.....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #13 Gepost op: 02-12-2012, 11:39 »
Leuk Ollie, ik hoorde van Twitch dat jullie deze gaan rijden. 350 km per dag kan best veel zijn; ik vond de 230 km in Harfsen nl best wel vermoeiend. Wellicht heeft deze rally ook langere gravelpaden e.d. en dan is het zeker te doen.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #14 Gepost op: 02-12-2012, 12:50 »
Bij een enduro/OTR rij je op 90%, bij een rally moet je meer op 70% van je kunnen rijden. Je moet naast rijden ook navigeren, krachten verdelen, een beetje slim plannen (taktiek, benzinepunten etc), en natuurlijk je eigen materiaal onderhouden aan het eind van de dag: Dus veel meer van alles wat, en veel minder gaaaaaaaass. Als je conditioneel een 2 daagse enduro kan rijden dan kan je zo'n rally ook. (alleen leren navigeren natuurlijk)
Vergelijk het met bij  een OTR 3 a 4 rondjes  rijden: ZOals de meesten het eerste rondje rijden, zo kunenn ze dat echt geen 3 rondjes volhouden (wat ook blijkt). Dus een goede rally oefening is naar mijn idee: Probeer nou eens de rondjes zo te rijden dan je er 3 achter elkaar (10 minuten tank-pauze) kan rijden.

Bij een Rally is het veel meer 'gewone' gravelpaden. Bij veel rallies rijden de rally-autos hetzelfde parcours (Let wel, dat zijn geen gewone 4x4tjes...)
Je hebt dus meer rust-momenten. Anders zou 300 tot 600 km per dag niet te doen zijn; al was het maar omdat je het wel 6 dagen vol moet houden!
(begin rustig.. een rally wordt nooit op dag 1 gewonnen!!)