Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013  (gelezen 61378 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #180 Gepost op: 29-04-2013, 10:39 »
De eerste vakantiekiekjes druppelen binnen... erg mooi, met dank aan Alessio Corradini


KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #181 Gepost op: 29-04-2013, 12:00 »
Mooie plaatjes hoor!

Die kerel heb ik op FB, die maakt aardig wat mee allemaal! Goeie fotograaf ook!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #182 Gepost op: 30-04-2013, 17:09 »
Oke, daar gaat ie:


Dag 0:
Aankomst rond 14u. Papieren bij elkaar graaien en op naar de inschrijving. Blijkbaar hebben we een starting permit nodig dus ik moet langs de doctor voor een keuring en 50 euro doneren aan de wankele economie. Daarna monteren van GPS tracker, stickers plakken en op naar de technische keuring. Deze is aan de andere kant van het dorp en tijdens de rit test ik mijn toeter nog eens, toetoet. Daar aangekomen wordt door de rally baas Melitis gekeken naar het licht, spiegel (jawel) en de toeter die op dat moment dienst wijgerde. Na wat gefrummel aan de toeter zelf komt er een minimale hoeveelheid geluid uit, de locals spuiten nog wat contactspray maar Melitis vind het goed genoeg. Mooi, dat zit er op. ‘s Avonds krijgen we bij de briefing het roadbook die ik volgens mijn standaard systeem van kleurtjes voorzie.

Dag 1:
Om 11u30 komt een politie wagen voorrijden bij het bivak die we in optocht moeten volgen. Veel locals langs de kant. De showstart over het podium vergt nogal wat tijd en omdat ik in de dikke motorklasse rij met hogere startnummers duurt het nogal voordat ik mag. Met een wheely kom ik het podium op en na een praatje met de baas verlaat ik het podium ook weer met een hupje. De locals vinden het prachtig.
HELLAS RALLY RAID .


Daarna de start van de liaison bij het bivak. 25km asfalt langs de brug die Peloponnesos verbind met het vaste land. De proef is 50km, met eerst veel kort draaiwerk en daarna wat opener terrein waar ik de 690 wat verder open kan schroeven. Moet wel erg wennen aan het weinige grip op de gravel paden, zeker aan de voorkant. Omdat ik tussen de zware jongens start moet ik er veel van inhalen. Het valt me op dat een groot deel niet kan rijden op de 690 rally’s. De proef gaat verder goed met geen fouten in de navigatie. Op een paar spetters na blijft het droog.

Na de proef nog een klein stukje liaison. Het begin nu toch wel echt te regenen en mijn achterwiel maakt een flinke stap naar buiten tijdens het uit accelereren van een bocht.Terug in het bivak blijkt dat er veel mensen fout zijn gereden en ik ben geeindigd met een 16e tijd.

Om de traditie in ere te houden is het filmen niet helemaal gelukt, camera was helmaal ingezoomd. Resolutie is een beetje beroerd geworden door de digitale zoom.

https://www.youtube.com/watch?v=Sh-e1BJL-rM

Post Merge: 01-05-2013, 07:39

Dag 2:
De eerste start vandaag om 7u, ik moet dus om 7u15 aan de bak. Het is knap koud als we op de motor stappen, ik heb mijn regen jas onder m’n motorjas getrokken wat geen overbodig luxe is. We rijden de bergen in naar het plaatsje Thermo. Niet ver daar vandaan begint de special van 100km. De special begint met het beklimmen van een berg via haarspeltbochten. Deze moet je erg langzaam nemen vanwege het weinige grip. Ik maak geen fouten in de vrij simpele navigatie en kan lekker doorrijden. Later blijkt dat er heel veel snelle deelnemers zijn, waaronder een op een super enduro. Deze help ik aan het einde van de proef om zijn motor van het randje te trekken. Hij had behoorlijk geluk dat z’n motor niet in de diepte was verdwenen, maar bedanken was niet zijn sterkste punt.
https://www.youtube.com/watch?v=q-Uev1aIJxI




De proef van de middag begint op de plek waar de proef van dag 1 eindigde en gaat door hetzelfde gebied. Omdat er wordt gewerkt aan hoogspanningsleidingen wordt de start zo’n 2u vertraagd. De start is niet meer op volgorde, maar wie het eerst komt eerst maalt. De proef rij ik rustig want het wachten heeft weinig goeds gedaan voor mijn concentratie. Ik schuif ook nog 2x weg over mijn voorwiel, maar gelukkig geen schade aan mens of machine.Ik eindig vandaag op de 47 plek, niet erg hoog waaruit wel blijkt hoe hard er wordt gereden. Mijn 28 minuten straftijd voor te hard rijden in Speed Zones help natuurlijk ook niet mee. Ik zak naar plaats 36 in het algemeen klassement.


Heb geflimd vanaf m'n heupband, gelukkig alleen deze proef want ik vind het een beetje saai zo'n groot roadbook in beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=qUAgBKJZGjg
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #183 Gepost op: 01-05-2013, 15:58 »
Leuk! Bedankt, kijk uit naar de rest.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #184 Gepost op: 01-05-2013, 16:21 »
Goed bezig Niek.. het begint allemaal weer terug te komen  8)


KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #185 Gepost op: 02-05-2013, 07:34 »
Dag 3:
De dag begin met een liaison van 80km, eerst langs de kust naar het Oosten, daarna landinwaards waar de temperatuur flink daalt en de hoogte stijgt. Voor de proef van 100km is eindelijk wat meer navigatie nodig. Ik zie veel mensen twijfelen en verkeerd rijden, zelf maak ik nauwelijks fouten op een paar keer doorschieten na. Kan lekker vlot rijden en maak een goede tijd. Er zitten zelfs een paar rotserige rivierbeddingen bij. Een keer ga ik onderuit door een grote steen en beland daarbij redelijk dicht op het randje van een mooie afgrond, blijven opletten dus.
http://youtu.be/9yFNnFvFVKI




De tweede proef is iets korter en weer van het snelle soort, wel zitten er een paar technische stukjes in en een heel glad gravel pad langs windmolens. Ik krijg door dat ik veel meer grip krijg in de bochten als ik met m’n kont helemaal tegenhang, eindelijk kan ik wat sneller door de bochten. Op een gegeven moment komt er een Sherco rijder achterop, maar hij maakt geen aanstalten om voorbij te gaan. Later blijk dat hij er behoorlijk doorheen zat en bedankte mij voor het thuisbrengen.

20e plek met maar 12 minuten straftijd. Algemeen naar 32e stek.
Helaas was ik vergeten m'n batterij te vervangen, dus maar een deel van de proef. De rest van de proef is te zien in dag 4 als we met het Memo team vanaf de andere kant rijden.
 
Hellas Rally 2013 Day 3_2
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #186 Gepost op: 02-05-2013, 08:55 »
Dag 3:


Mooi! Je stuurt ook lekker over die stenen met de grote afstap  8)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #187 Gepost op: 02-05-2013, 09:27 »
Jammer genoeg niet de val van 's ochtends gefilmd  >:(
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #188 Gepost op: 02-05-2013, 22:20 »
ik zit hier te genieten :)


wil je een val zien?
ik heb er een mooie bij :-X
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #189 Gepost op: 03-05-2013, 09:16 »
ik zit hier te genieten :)



Nou, omdat je het zo netjes vraagt  8)


KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #190 Gepost op: 03-05-2013, 11:20 »
Poser  8) , knap dat je zo'n drieeneenhalf op het achterwiel krijgt  :D .



None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #191 Gepost op: 03-05-2013, 11:44 »
Poser  8) , knap dat je zo'n drieeneenhalf op het achterwiel krijgt  :D .


En ook nog met een kleiner achtertandwiel... KTM powerrrrr  ;D


Maareh... filmpje?  :P
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #192 Gepost op: 03-05-2013, 13:11 »
Dag vier is bijna klaar, vanavond als de vrouw GTST kijkt kan ik weer verder  :-X .

Post Merge: 03-05-2013, 20:32

Dag 4:
Helaas wordt de route voor vandaag gecanceld. Er zijn delen van bergen over de route gevallen waardoor er te weinig overblijft voor een mooie race. Met de anderen van het Memo Tours team gaan we de laatste proef van dag 3 in omgedraaide volgorde rijden. We rijden in systeem D, ik als moeder gans voorop. Halverwege de proef buigen we weer af richting de zee en verbrand Freddy (monteur) zijn laatste liters mengsmering op het asfalt waarna hij de laatste km’s naar het tankstation moet worden geduwd.
http://youtu.be/CsoCxNE7kHs
‘s Middags neem ik Edwin (monteur) op sleeptouw en rijden we de route van dag 1. Het gaat in flink tempo en de achterkant van de motor vliegt alle kanten op. Het mooie is wel van de achterband af. Ik merk wel dat op roadbook rijden toch wel sneller gaat dan op GPS. Door rechtsaf te slaan bij een T-splitsing ipv links verbeter ik m’n tijd van zondag toch niet. Na terugkomst in het bivak vervang ik m’n achterwiel en luchtfilter (niet echt nodig).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #193 Gepost op: 05-05-2013, 13:56 »
Dag 5:
Dit zou de zwaarste dag moeten worden, ik ben benieuwd. Ik ga de eerste proef van start in een rustig tempo. Het gaat lekker soepel en vloeiend, minder racy dan de andere dagen. Maak wel 2 grote fouten, eerst volg ik een asfalt weg te lang en later neem ik een weg in aanbouw terwijl ik deze alleen over had moeten steken. Aan het einde van de proef komen we door de schaduwkant van de berg met nog best veel sneeuw.



In de liaison zit nog een leuk stukje navigeren. Lijkt wel een Ketelaars ritje, 100m links, 150m T-splitsing rechts enz. Dan volgt een tunnel die steeds kouder werd naarmate je er verder in reed. Bij de remote service heb ik tijd genoeg voor een Souflaki, blikje cola en wat buurten bij de andere deelnemers. Ook moet ik wat olie bijvullen. Maar die heb ik niet bij me dus leen ik van de monteur van Foppen, vast visolie.

Lange proef dus lange film, maar zeker de moeite waard:
http://youtu.be/m6t-X0cPEqQ

De tweede proef is 117km en weer van het snelle type. Ergens in the middle of nowhere by een controle post krijg ik een drankje aangeboden, waarom ook niet, we zijn tenslotte in Griekenland. Op het moment dat ik instem stijgt er een gejoel op bij de bewoners van het naastgelegen huis.
Toen nu toe heb ik nog geen enkele andere deelnemer gezien, wel vreemd op zo’n lange proef. Bij km 80 zie ik stofwolken van de rijder voor me. Bij het volgende checkpoint zie ik van wie. Hij geeft weer gas, maar ik raak een beetje de draad kwijt, omdat het makkelijk navigeren is (sporen en duidelijke kenmerken) kan ik de route volgen op een stevig tempo. Uiteindelijk kom ik erachter dat m’n ICO te weinig aangeeft, hoe dat is me niet duidelijk. De laatste 5km zijn een breed rood gravelpad, de stofwolk wordt weer verser wat bij mij werkt als een rode lap bij een stier. Ik krijg de Engelse Desert Rose rijder op een Husaberg in het vizier en hij heeft het ook door. Als een dolle rijden we richting de finish waar ik op 2m van hem eindig. Stuiterend van de adrenaline geven we de tijdkaart af. Andere deelnemers komen onder dezelfde omstandigheden met een flinke kick over de finish.
Ik wacht nog even en rij met Leo samen de liaison op. In de liaison zit een fout in het roadbook. Er wordt gebeld met de orga die iemand stuurt. Uiteindelijk besluiten we niet te wachten maar op GPS terug te rijden, omdat er een weg van de berg is gespoeld moeten we een flinke omweg nemen. Rond 19uur komen we aan in het bivak.
Ik eindig vandaag op de 29e plek wat mij naar 39 brengt in de totaalstand. Vandaag maar 4 minuten straftijd, ooit leer ik het wel.Wederom een flink lang filmpje:

http://youtu.be/XZN-Xp26VrA
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Hellas Rally Raid | Griekenland | april 2013
« Reactie #194 Gepost op: 06-05-2013, 00:23 »
Mooi hoor de verslaggeving en zo te lezen ga je super man! Nog heel veel succes daar!