Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT600  (gelezen 15963 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: TT600
« Reactie #15 Gepost op: 28-12-2017, 16:57 »
Gisteren de olie er uit laten lopen en in ieder geval geen metaalgruis gezien. Ook niet in het filter. Dat is dan alvast goed nieuws. Nou de rest nog. ;)

Iemand nog tips om een verschrikkelijk vastzittende uitlaat los te krijgen? Dat ding lijkt wel vastgelast of zo... :(

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: TT600
« Reactie #16 Gepost op: 28-12-2017, 18:04 »
Gisteren de olie er uit laten lopen en in ieder geval geen metaalgruis gezien. Ook niet in het filter. Dat is dan alvast goed nieuws. Nou de rest nog. ;)

Iemand nog tips om een verschrikkelijk vastzittende uitlaat los te krijgen? Dat ding lijkt wel vastgelast of zo... :(
heet stoken?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #17 Gepost op: 28-12-2017, 18:39 »
Heel vaak inspuiten met echte kruipolie.
Dus geen wd40.
Maar echte van bv. IMAL.
EN DAN HEETSTOKEN.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: TT600
« Reactie #18 Gepost op: 28-12-2017, 18:58 »
Ok, die kruipolie zit er al op. Daar ben ik meteen mee begonnen. Nu ergens een brandertje scoren. Met mijn crème brulee brander kom ik niet ver. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #19 Gepost op: 28-12-2017, 19:07 »
Nu wat kort dag maar heb brandertje gescoord bij aliexpress.
Met piezo ontsteking voorop flessen van de Action.
Maar daar komt echt een mooie hete vlam uit.
Woon je?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: TT600
« Reactie #20 Gepost op: 28-12-2017, 21:03 »
Goes. :) Jij niet, volgens mij.
Heb je een linkje naar dat brandertje? Dan kan ik die nog altijd bijbestellen en nu kijken of ik ergens wat kan lenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #21 Gepost op: 28-12-2017, 22:17 »

Wel ff zoeken op gratis verzenden.
Bij mij werkt de piezo nog steeds feilloos maar het plastic bevestiging begint wat krakkemikkig te worden.

Action fles kost geen drol

Hoge Kwaliteit Draagbare Lassen Gas Torch Flame Gun Elektronische Ontsteking Aansteker Brander Hoge en Lage voor Camping BBQ
 http://s.aliexpress.com/NZbe2Ibu?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: TT600
« Reactie #22 Gepost op: 29-12-2017, 09:47 »
Waarom niet naar de bouwmarkt........ heb al jaren zo'n gasbrander waar je een butaangas prik busje in kan stoppen. Heeft me al meermalen gered......

bijvoorbeeld bij karwei, maar andere bouwmarkten zullen ze ongetwijfeld ook hebben

https://www.karwei.nl/assortiment/skandia-hobby-soldeerbrander-gasbrander/p/B200008



Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: TT600
« Reactie #23 Gepost op: 30-12-2017, 10:46 »


Zo, branderprobleem opgelost voor 15,99 Bij de Praxis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #24 Gepost op: 14-05-2022, 17:51 »
Gisteren een TT600RE uit 2005 met slechts 13.500km gekocht.


Rijdt leuk. Vergeleken met de 690 lekker relaxed, maar nog altijd rap genoeg.


Helaas zal ik er niet zo zuinig op zijn als de vorige twee eigenaren…


Ben meteen begonnen met crashtesten….


Om directe aanvaring met een over de weg gespannen ketting  :o te voorkomen, de motor onderuit geremd en er, a la James Bond / Mission Impossible :D onder door geschoven (!)

Hiero was het:https://goo.gl/maps/EHdA4z57Hy6jAR3D8

Hier begon ik te remmen






Schade valt mee: alleen stuk van het achterste kuipwerk afgebroken. Hier moest ik sowieso mee aan de gang, want was nogal verouderd/verweerd en … blijkbaar ook bros. Helaas is dat onderdeel wereldwijd nauwelijks te verkrijgen. Dus dat wordt nog een uitdaging.







Zelf schaafplekken op enkel en elleboog (had halfhoge boots aan en geen lange mouwen onder mijn motor jas) en een zere schouder.

Bij de dichtstbijzijnde boerderij (de weg leidde daar over het erf en ik vermoedde dat zij de ketting bij wijze van wegafsluiting hadden gespannen) mensen aangesproken en uitgelegd wat er gebeurd was en aangeraden om er een een duidelijk waarschuwingsbord te plaatsen.

Het weerwoord was dat het geen openbare weg zou zijn. Uitgelegd dat dat niet uitmaakt en dat op geen enkele manier is aangegeven dat het niet toegestaan is om in te rijden.

Desondanks blij dat ik weer een off-road brommer heb en weer wat kan avonturieren. Anders is het leven ook maar saai ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #25 Gepost op: 14-05-2022, 20:09 »
Zo wordt het nooit saai ;D Maar dit wordt je komende avonturen motor?Heb altijd zwak gehad voor die modellen.Alleen dat debiele luchtfilter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #26 Gepost op: 14-05-2022, 20:22 »
blokje zat vroeger ook in m'n SRX, maar die moest ik nog aantrappen. Dat zie ik dan weer niet zitten wanneer je 'm halverwegen een helling af laat slaan.



Wat is er met het luchtfilter? Heb m nog niet van binnen bekeken... of uit elkaar gehaald. In tegenstelling tot jou ga ik er altijd eerst mee rijden  ;)


Ga er nog wel het e.e.a. aan pimpen, maar wil het wel simpel houden. Zoiets als dit


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #27 Gepost op: 14-05-2022, 20:44 »
Lufi moet je ff aan Erwin vragen wist niet dat er vervanger voor was.Tis een foam filter op een frame geplakt.Niet te spoelen met fatsoen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #28 Gepost op: 14-05-2022, 21:15 »
Voor de TT600RE is van alles te koop, ook diverse soorten lufi
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #29 Gepost op: 14-05-2022, 21:18 »
Maar waarom ook alweer ?
690 weg en TT ervoor terug?