Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje  (gelezen 6514 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #15 Gepost op: 04-01-2019, 15:51 »
Als geld en tijd een issue is, en je wilt toch heerlijk offroad door Marokko zwerven, is dit natuurlijk ook een optie:


--Retourtje Marrakech
--Bij http://www.loc2roues.com. motoren huren (op eigen houtje zonder gids of met gids of met gids en volgauto, wat je maar wilt)
--Eigenaar Noureddine is een wereldgozer, half Frans/Half Marokkaans, spreekt goed ook goed Engels. Ik heb 6x via hem door Marokko gezworven. Helemaal TOP.
--Heeft 30-40 motoren in de verhuur: 1200Gssen, 650GSssen, 650Husqvarna's, de nieuwe 310Gssen, 250Honda's en nog zo wat.


Misschien niet wat je bedoelt, maar misschien het overwegen waard.....
Grtz
Frans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #16 Gepost op: 04-01-2019, 22:24 »
inderdaad, zelfs een paar 701's in de verhuur,
mijn vrouw heeft daar ook al gehuurd en daar waren wij zeer tevreden van,
binnenkort doen wij dat terug, vluchtje Marrakech daar huren zonder zorgen en terug,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #17 Gepost op: 04-01-2019, 22:54 »
Hoe zit het met schade die je rijd aan de motoren?
Heel negatief verhaal weekje in Portugal xt600 gehuurd met 40k op de klok.
gewoon een dikke vette narekening van €940.- voor wat plastic schade en gebroken kopp handle.
Eens maar nooit weer.
2mnd geleden Jeep gehuurd in Madrid 1 week €300 daarna geen centje pijn.
Dus zo kan het ook.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #18 Gepost op: 05-01-2019, 10:00 »
daar betaal je gewoon de normale prijzen voor schade, zoals je die voor je eigen motor ook zou moeten doen als je schade hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #19 Gepost op: 05-01-2019, 11:13 »
wat betaal je ongeveer voor de huur dan en mag je met de motoren offroad?

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #20 Gepost op: 05-01-2019, 12:08 »

Ik heb daar gewerkt als gids voor een Nederlands reisbureautje. We werkten met onze eigen motoren, maar op gegeven moment mocht dat niet meer op die manier, van Marokko. Het was vanaf toen, deelnemers op eigen motor, of lokaal huren.

Mijn ervaring met Loc2roues is van een jaar of 7-8 geleden, maar toen had hij alleen nog de BMW's. Behalve dat die dingen zijn niet bepaald bedoelt voor woestijnritten, zo'n verhuurder moet na jou die motor ook nog kunnen verhuren.

Hij vond ons te extreem. Ik mocht alleen huren als er een chaperonne van hun zelf mee ging die zich kon bemoeien met de route. Wij deden en wilden bagagevervoer (4x4 volg), maar ik laat me door niemand vertellen wat ik wel en niet mag, omdat ik met de belofte aan mijn eigen betalende deelnemers rekening moest houden.

Ik deed zaken met Jouatours in Agadir. Hij biedt alleen motoren aan, geen reizen. EXC en WR. Hij reed zelf altijd de volgauto en ik mocht doen wat ik wilde. Hij vond het geweldig. Hij was elke keer zelf mee op avontuur. Hij heeft wel eens tegen me gezegd: Harm, jij laat me mijn eigen land zien haha.


Maar, wat schade betreft heeft iedereen regels, ook hij. Zorg bij motorhuur dat je het goed afspreekt en vooral goed indekt. Iedere ruimte voor discussie kan worden benut en als het op geld aankomt kun je overal snel in de problemen komen. Vooral ook in dat soort landen waar omgangsvormen die wij allang verleerd zijn, ontzettend belangrijk zijn.



Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #21 Gepost op: 09-01-2019, 17:31 »
Ik heb 6 keer bij Loc2roues (= Noureddine Said) motoren gehuurd, kriskras door Marokko gescheurd en we hebben best wel eens wat schades gereden. Noureddine heeft daar nog nooit moeilijk over gedaan en wanneer nodig kleine bedragen gerekend voor wat kapotte hendels etc. Gewoon wat je zelf ook zou moeten betalen (of minder) als je die schade had. Slijtage-delen zoals banden en remmen kosten uiteraard niets, dat is dus wat je zelf zou moeten betalen als je het met je eigen motor doet.
Wel heeft hij wel eens kritiek geleverd op mensen die echt te ruig tekeer gingen met zijn motoren, in die gevallen was het wat mij betreft terecht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2019, 09:21 »
ik heb ook wel de auto in een bewaakte stalling gezet. was ongeveer E150 per maand ,was voor twee weken maar de aanhanger telt ook als voertuig. Wij waren met zijn drieen dus voor E50 pp weet je zeker dat je auto er nog is.Bedrijf was 24 uur open dus geen probleem. was ook vlakbij malaga. Er zijn meerdere bedrijfjes die dit doen. Ff rondvragen en kijken loont de moeite.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2019, 18:59 »
Wij zijn inmiddels weer wat verder in het regelen van de trip. We gaan vliegen en Nordcargo verplaatst de motoren. De meerprijs weegt niet op tegen de extra dagen die we er mee krijgen. Dus thanks voor de tips!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2019, 19:13 »
Verstandige keus.
Scheelt je gewoon 4 lange reisdagen.
Die je nu lekker daar kan doorbrengen.
Geniet ervan.
Hopelijk kan ik volgend jaar weer.

Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2019, 21:00 »
Ouwe avonturist die je bent :-X
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #26 Gepost op: 09-05-2019, 22:08 »
We zijn terug en het was fantastisch. Wat een briliant land om rond te rijden! Iedereen hartelijk dank voor alle tips. De route via Nord Cargo was erg fijn.

Paar fijne kiekjes:


















Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #27 Gepost op: 09-05-2019, 23:00 »
Paar krassen als souvenir :D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trip naar Marokko, auto parkeren in Spanje
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2019, 09:48 »
Weer een Marokko fan er bij  8) Het wordt druk...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain